Καταμεσής το σήμα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας που προειδοποιεί για μονόδρομο. Δίπλα ένα άλλο μουτζουρωμένο σήμα, το οποίο δείχνει την υποχρεωτική κατεύθυνση των οδηγών. Πίσω από τα σήματα η άσφαλτος κόβεται μαχαίρι και από κοντινή απόσταση ξεκινά ένας απέραντος μπαζότοπος. Τις νυχτερινές ώρες, χωρίς φωτισμό και φωτεινούς σηματοδότες, δίχως μπάρες, η παγίδα για οδηγούς οχημάτων στήνεται εύκολα.
Είναι ένα από τα σημεία-καρμανιόλα του περιφερειακού Βόλου. Στην έξοδο της οδού Λαρίσης, για όσους κινούνται από την πλευρά της Ν. Ιωνίας, με τα οχήματα συνήθως να αναπτύσσουν ταχύτητα μετά τη διασταύρωση των Μελισσατίκων.
Στο σημείο που πριν από πέντε μήνες στάθηκε μοιραίο για τη ζωή μιας κοπέλας μόλις 20 ετών από τη Ν. Ιωνία, όταν η δίκυκλη μοτοσικλέτα στην οποία ήταν συνεπιβάτης πετάχτηκε έξω από το οδόστρωμα.
Ένα ακόμη θύμα στη «μαύρη» λίστα τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων στον περιφερειακό Βόλου. Ούτε όμως μια ακόμη ανθρώπινη ζωή, που «έσβησε» πολύ πρόωρα και άδικα, στάθηκε ικανή να αλλάξει την επικίνδυνη σε πολλά σημεία κατάσταση του δρόμου.
Τα... πάντα έμειναν στη θέση τους. Στην προκειμένη περίπτωση ένα μόλις σήμα και απόλυτο σκοτάδι τα βράδια. Η ανησυχία, μετά και το τελευταίο θανατηφόρο τροχαίο, αποδείχθηκε πρόσκαιρη και οι δεσμεύσεις μόνο λόγια.
Μόλις προ ημερών εκτός οδοστρώματος βγήκε ένα ακόμη ΙΧ αυτοκίνητο, ο οδηγός του οποίου δεν πρόλαβε να αντιδράσει και βρέθηκε μέσα στα μπάζα.
Εικόνες συχνές στο συγκεκριμένο σημείο του περιφερειακού θέλησε να υπενθυμίσει μέσω του «Τ» το μέλος της διοίκησης του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και ορκωτός πραγματογνώμονας σε τροχαία ατυχήματα Μιχάλης Σπανός.
Παρακολουθώντας από κοντά τι συμβαίνει, εξηγεί ότι στο μισοτελειωμένο έργο του περιφερειακού δεν κινείται τίποτα. Όλα, όπως λέει, είναι σε στασιμότητα και οι παρεμβάσεις για την ασφαλή οδήγηση είναι παντελώς απούσες.
«Εφόσον ο δρόμος δεν έχει ολοκληρωθεί, πόσο δύσκολο είναι να τοποθετηθούν μπάρες και φωτεινοί σηματοδότες, ώστε οι οδηγοί να αντιλαμβάνονται έγκαιρα ότι το σημείο που προσεγγίζουν είναι επικίνδυνο;», διερωτάται ο κ. Σπανός.
Εγκαταλελειμμένο στο έλεός του το συγκεκριμένο τμήμα του περιφερειακού έχει μετατραπεί σε απέραντο σκουπιδότοπο. Τα μπάζα και παλιά μεγάλα αντικείμενα πέφτουν με τα τσουβάλια στο χώρο, δημιουργώντας εκτός των άλλων τριτοκοσμική εικόνα.
Επειδή δεν υπάρχει διαμορφωμένος κόμβος εξόδου, οι οδηγοί και ιδίως όσοι δεν γνωρίζουν καλά το συγκεκριμένο σημείο, μόλις την τελευταία στιγμή αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει απότομη δεξιά στροφή και μάλιστα σε μία πολύ στενή λωρίδα δρόμου που αποτελεί την έξοδο από τον περιφερειακό. Η λωρίδα εξόδου είναι μάλιστα διαμορφωμένη σε κατωφέρεια με μεγάλη κλίση, κάτι που την κάνει σχεδόν αόρατη για τους κινούμενους οδηγούς, ακόμη και ελάχιστα μέτρα πριν την προσεγγίσουν.
Ο συνδυασμός της μεγάλης κατηφόρας, της στενής λωρίδας κίνησης, της απότομης δεξιάς στροφής, των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσονται και της περιορισμένης ορατότητας για το σημείο εξόδου, καθιστούν το σημείο παγίδα θανάτου για τους οδηγούς. Στο ίδιο σημείο στο παρελθόν είχε «απογειωθεί» κινούμενο όχημα που επιχείρησε να μπει με μεγάλη ταχύτητα στη λωρίδα εξόδου προς την οδό Λαρίσης.
Ο περιφερειακός, ο οποίος έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία με σημαντικές ελλείψεις και κακοτεχνίες, συνεχίζει να επιβεβαιώνει σχεδόν καθημερινά ότι όσο δεν λαμβάνονται αποφάσεις για την τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων, τόσο θα μακραίνει ο κατάλογος των τροχαίων δυστυχημάτων, ατυχημάτων και υλικών ζημιών.
Πέντε θανατηφόρα, 15 ακόμη τροχαία με σοβαρά ή ελαφρά τραυματίες, αναρίθμητα τροχαία υλικών ζημιών έχουν σημειωθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια στον περιφερειακό.
Τα έγγραφα, όσα πρέπει να γίνουν, φεύγουν σωρηδόν προς αρμόδιες υπηρεσίες και υπουργεία. Όμως οι παραλήπτες τους μάλλον τα αρχειοθετούν…
Ο δρόμος άρχισε πριν τον Αύγουστο του 2004 να παραδίδεται βιαστικά και τμηματικά, ώστε να αποτελέσει την κύρια διαδρομή για την Ολυμπιακή πόλη του Βόλου. Φαινομενικά έτοιμος, λειτούργησε τότε. Οι ελλείψεις όμως έκτοτε δεν αποκαταστάθηκαν.
Ο περιφερειακός, με τη σημερινή του μορφή και τις συνθήκες λειτουργίας του, δεν αποτελεί παρά μια δεύτερη Αναλήψεως και μάλιστα με πολλές ελλείψεις.
Φρεάτια υπερυψωμένα τουλάχιστον κατά 10 εκατοστά από την άσφαλτο και συχνά προβλήματα που δημιουργούν οι βλάβες των φωτεινών σηματοδοτών στους κόμβους.
Ο περιφερειακός, εκτός των άλλων, είναι ένας δρόμος σκοτεινός. Στα περισσότερα σημεία του δεν υπάρχει φωτισμός. Και φυσικά η μεγάλη του πρωτοτυπία είναι ότι σχεδιάστηκε χωρίς ανισόπεδους κόμβους.
Το ραντεβού όμως του νέου αναδόχου με την εργολαβία-σκούπα, που αναμένεται για να κλείσει τις μεγάλες πληγές του δρόμου, καθυστερεί δραματικά.
Το υπουργείο Υποδομών, παρά τη θέση τοπικών φορέων για απευθείας ανάθεση, έχει προχωρήσει σε καινούργια δημοπράτηση. Διαδικασία που ακολουθείται για λόγους διαφάνειας, όμως συνεπάγεται μεγάλη αργοπορία.
Βάσω Σαμακοβλή
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου