Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2009

Εγνατία οδός και Περιφερειακή οδός Βόλου - βίοι παράλληλοι


Πάνω από 300 εργαζόμενοι σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
Πάνω από 300 απλήρωτοι εργαζόμενοι της ΑΤΤΙΚΑΤ από την Ήπειρο, τα Γρεβενά, αλλά και όλη την Ελλάδα, είχαν συγκεντρωθεί σήμερα το πρωί στον κόμβο Παναγιάς, κλείνοντας την Εγνατία για ένα τέταρτο περίπου, ενώ για αρκετή ώρα αργότερα η κυκλοφορία των οχημάτων στο ύψος του κόμβου διεξάγονταν μόνο από το ένα ρεύμα.
Οι απλήρωτοι εργαζόμενοι αποχώρησαν το μεσημέρι, δίνοντας νέο «ραντεβού» για αύριο στις 8 το πρωί, οπότε και θα αποφασίσουν τι θα πράξουν.
Για τους 400 περίπου εργαζόμενους στο έργο ο «κόμπος έφτασε στο χτένι».
Τόσο οι ίδιοι όσο και οι οικογένειες τους είναι σε απόγνωση, καθώς παραμένουν απλήρωτοι για πάνω από τρεισήμισι μήνες και το μόνο που ακούνε από τους εκπροσώπους της εταιρείας, είναι υποσχέσεις.
Είναι οι εργαζόμενοι που δούλεψαν στα δύο τμήματα της Εγνατίας Μέτσοβο-Παναγιά και Παναγιά Γρεβενά.
Το πρώτο εγκαινιάσθηκε από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά ένα μήνα πριν τις ευρωεκλογές και το δεύτερο από τον ίδιο τον πρωθυπουργό μία εβδομάδα πριν τις εκλογές. Είναι οι απλήρωτοι και διαμαρτυρόμενοι εργαζόμενοι που κάποιοι φρόντισαν να τους «εξαφανίσουν» από το «κάδρο» των εγκαινίων, δίνοντας τους υποχρεωτική άδεια.
Εν τω μεταξύ, τα τμήματα της Εγνατίας που εγκαινιάστηκαν για τις ανάγκες της προεκλογικής περιόδου, έχουν κατασκευαστικές εκκρεμότητες και θα πρέπει να κλείνουν σε διάφορα τμήματα, για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες.
Έτσι από σήμερα και μέχρι την Παρασκευή, η Εγνατία Οδός Α.Ε. γνωστοποίησε πως «για τεχνικούς λόγους» - όπως αναφέρει η ανακοίνωση - θα διακόπτεται η κυκλοφορία στη σήραγγα της συνδετήριας Οδού του Ανισόπεδου Κόμβου Μετσόβου από τις 8.30 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα.
Γι' αυτές τις ημέρες και ώρες η κίνηση των οχημάτων από Ιωάννινα προς Μέτσοβο και αντιστρόφως θα εκτελείται μέσω της υφιστάμενης Ε.Ο. Ιωαννίνων - Τρικάλων (παλαιά Εθνική Οδός) με έξοδο και είσοδο αντίστοιχα τον Ανισόπεδο Κόμβο Περιστερίου.Αυτό όμως δεν θα είναι το μοναδικό κλείσιμο του δρόμου.
Το τμήμα που εγκαινιάσθηκε από τον πρωθυπουργό θα κλείσει σταδιακά κάποιες μέρες μέσα στο καλοκαίρι, διότι δεν έχει πλήρως ολοκληρωθεί και θα απαιτηθούν πρόσθετες εργασίες.
Η πιο βασική από αυτές είναι η τοποθέτηση ενός ακόμη στρώματος ασφάλτου, του αντιολισθητικού τάπητα, που θα πρέπει να ολοκληρωθεί πριν το φθινόπωρο.
Από τη Φωνή της Ηπείρου.

Τώρα γιατί εμένα αυτή η ιστορία μου θυμίζει πολύ έντονα τις "περιπέτειες" της περιφερειακής οδού του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου;
Ίσως γιατί ακόμα είναι μισός κι ανέσωτος!
Ίσως γιατί πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004, οι εργάτες που κατασκεύαζαν τον περιφερειακό, ήταν απλήρωτοι απ' την Μπαλάφας Α.Τ.Ε., αλλά πέσανε "λυτοί και δεμένοι" επάνω τους, για να τους πείσουν να τελειώσουν το έργο μέχρι το Πανθεσσαλικό στάδιο, για να μη ρεζιλευτεί η χώρα μας!
Ίσως γιατί οι εργάτες έκαναν το καθήκον τους απέναντι στη πατρίδα τους και δεν την άφησαν να ρεζιλευτεί. Τελείωσαν το έργο μέχρι το Πανθεσσαλικό και οι Ολυμπιακοί αγώνες έγιναν. Μόνο που η πατρίδα, μετά ξέχασε ότι ήταν απλήρωτοι!!!
Ίσως γιατί εκείνοι οι εργάτες, έφτασαν να κάνουν απεργία πείνας έξω απ' τη Νομαρχία Μαγνησίας, επειδή τους έστελναν "απ' τον Άννα στον Καϊάφα" και τα δεδουλευμένα τους δεν τα έβλεπαν!
Ίσως γιατί η πατρίδα έβγαλε "πανωπροίκι" για την Μπαλάφας Α.Τ.Ε., για να τους πληρώσει μέρος απ' τα δεδουλευμένα, τα υπόλοιπα ακόμα τα περιμένουν!
Ίσως γιατί η πατρίδα επιβράβευσε την καλή εταιρεία και της έδωσε και το κομμάτι απ' το στάδιο μέχρι το ποτάμι κι ούτε αυτό το τελείωσε! Άλλαξε ο ανάδοχος για να τελειώσει αυτό το κομμάτι, αλλά η καλή εταιρεία είχε εισπράξει ένα μεγάλο μέρος της εργολαβίας!
Ίσως γιατί οι εργάτες που απήργησαν τότε για το αυτονόητο (να πληρωθούν το μόχθο τους), μπήκαν στη "μαύρη λίστα" και κανένας τους δεν ξαναβρήκε δουλιά σε τεχνικό έργο!
Ίσως γιατί τελικά, τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα, ακολουθούν βίους παράλληλους!


buzz it!

Related Posts with Thumbnails
 
Προσαρμοσμένη αναζήτηση
    follow me on Twitter

    Αξίζει να τα δείτε...

    Οι φίλοι μου στο Sync.gr

    ΜΑΓΝΗΤΗΣ Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template