Του Κώστα Πώποτα
Βεβαίως και συνεχίζουν να αναφέρονται τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ στα προβλήματα της Ελλάδας, το μέλλον, τις αντοχές, τις δυνατότητες της χώρας. Μόνο που το ενδιαφέρον διαφοροποιείται. Ξεφουσκώνει η κουβέντα για τις ανταλλαγές φιλοφρονήσεων με τη Γερμανία. Κάποια ξέμπαρκα blogs παρατείνουν τη συζήτηση για την Αφροδίτη της Μήλου – ενδιαφέροντα σαν ξαναζεσταμένο φαΐ! Τα έντυπα φιλοξενούν – και αυτά με μειούμενη ένταση – ανταποκρίσεις για τις αντιδράσεις των Ελλήνων πολιτών με διάθεση ηθικοπλαστική κυρίως - βλέπετε υπάρχει ένα εφέ ντόμινο, το οποίο σημαίνει ότι σε εναλλαγή ρόλων ο Τύπος των ευρωπαϊκών χωρών αναφέρεται στην Ελλάδα προς παραδειγματισμό. Λίγο πολύ δηλαδή υποδεικνύοντας στους αναγνώστες ότι αν δεν δεχθούν τη σκληρή πραγματικότητα, θα καταλήξουν σαν τους Ελληνες και ότι εν πάση περιπτώσει υπάρχουν και χειρότερα – όρα την Ελλάδα.
Οι τηλεοράσεις όμως και τα ραδιόφωνα και οι εφημερίδες παρακολουθούν πλέον συστηματικά τον περίπλου του Γιώργου Παπανδρέου. Και ο λόγος είναι απλός: ο εκσυγχρονισμός των νομικών και ρυθμιστικών εργαλείων που παρέχει το ενωσιακό πλαίσιο είναι ανάγκη αδήριτη. Προσωπικά δεν μπορώ παρά να είμαι ενθουσιασμένος με την εξέλιξη αυτή – και όχι για λόγους πολιτικής στράτευσης! Όπως τόνιζα στο άρθρο μου την παραμονή των εκλογών (http://www.taxydromos.com/ArticleDetail.aspx?nodeSerial=001001&nodeId=2&articleId=18359) : "[με 20 από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να λειτουργούν πάνω ή γύρω στο ποσοστό του 3% ως δημοσιονομικό έλλειμμα, ο αρχηγός κράτους που θα τολμήσει να αμφισβητήσει τις οικονομικές πραγματικότητες θα γίνει ο ήρωας της ημέρας. Δεν θα ’ναι η Μέρκελ… μήπως θα ’ναι ο Μπράουν ή μήπως ο Σαρκοζί, ο οποίος ήδη έχει κάνει επίδειξη προθέσεων… Ή μήπως ο πρωθυπουργός ενός μικρού κράτους που είναι φρέσκος, δεν δεσμεύεται από τις θέσεις του προκατόχου του, έχει δεσμευτεί να αλλάξει τα πάντα και έχει διεθνή εντολή να προβάλλει τη σοσιαλδημοκρατία; … Μ’ αυτή την οπτική ο Γιώργος Παπανδρέου -που όλα τον δίνουν πρωθυπουργό- δεν έχει ανάγκη να μπει σε ένα σπριντ 100 ημερών, αλλά σε ένα μαραθώνιο αλλαγών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη."
Φαίνεται λοιπόν ότι ο πρωθυπουργός και την απαραίτητη οξυδέρκεια διαθέτει αλλά και την ευχέρεια χειρισμών, ώστε να κόψει το γόρδιο δεσμό του ρυθμιστικού πλαισίου που θα απεμπλέξει την Ευρώπη από τη δίνη της κερδοσκοπίας.
Λίγο δίπλα μας παράλληλα, το περασμένο Σάββατο, η μικρά - πτωχή πλέον πλην όχι και τόσο έντιμος - Ισλανδία, διεξήγαγε το δημοψήφισμα για να αποφασίσει αν ο λαός της ήθελε να αναλάβει τις ευθύνες των διευθυντών της Icebank. Όπως αναμενόταν οι Ισλανδοί αρνήθηκαν να πληρώσουν 3,9 δισ. ευρώ ως αποζημίωση σε Βρετανούς και Ολλανδούς επενδυτές, οι οποίοι ζημιώθηκαν από την κατάρρευση της τράπεζας. Σημειώστε ότι οι αθώοι και αντικειμενικοί Standard and Poor προσπάθησαν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα – καθώς έχουν χαρακτηρίσει την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας σε ΒΒΒ-/Α-3, το χειρότερο δυνατό – διότι η υποβάθμιση θα έθετε στα σκουπίδια τα ιρλανδικά κρατικά ομόλογα την ώρα που η Ιρλανδία παλεύει για την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τι να κάνουμε, παντού υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. (Βέβαια τηλεφώνησε ένας φίλος για να θριαμβολογήσει για το παράδειγμα της Ισλανδίας που θα είναι για μας φωτεινό … για το έθνος μας το ηρωικό, και πάγωσε όταν του τόνισα ότι δεν πρέπει να το ψιθυρίσει στους Γερμανούς, γιατί σκέψου να κάνουν δημοψήφισμα για τις πολεμικές αποζημιώσεις).
Αλλά, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, τις τελευταίες ημέρες συνάδελφοι και φίλοι εδώ στο μικρό Λουξεμβούργο, δεν με παρενοχλούν για τα τεκταινόμενα στην Ελλάδα οικονομικά δράματα, αλλά για το Βόλο. Πήραν βλέπετε οι άτιμοι τα newsletters της Ryanair, ενημερώθηκαν για τους νέους προορισμούς, ξέρουν από πού κρατάει η σκούφια μου, και βάλθηκαν να καταστρέψουν την καριέρα μου, τσακίζοντάς με στα τηλέφωνα. Και δεν εννοώ μόνο Έλληνες! Συνασπισμένοι αλλοδαποί βάλθηκαν να εκστρατεύσουν στα θεσσαλικά έμπεδα!
Αυτό λοιπόν κι αν είναι φλέγον ζήτημα! Πώς θα μεγιστοποιήσουμε την προοπτική του αεροδρομίου! Και επειδή η οικονομία είναι θέμα ψυχολογίας, αφού δεν μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα της υφηλίου, γιατί να μην επικεντρώσουμε στα δικά μας προβλήματα, που είναι στο χέρι μας να τα λύσουμε; Αρχίζοντας από τα συγχαρητήρια που ανήκουν στην ΝΑΜ – Αποστόλη, Εύη μη μασάτε, τραβήξατε το δέκα το καλό!
Επειδή όμως δεν βρίσκω απαντήσεις σε όλα όσα με ρωτούν, τα μεταφέρω για να τα απαντήσουμε μαζί. Εν πρώτοις καλό θα είναι τάχιστα να ενημερωθεί η ιστοσελίδα της Νομαρχίας με τις σχετικές πληροφορίες ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ. Δεύτερο να ενημερωθεί και η αντίστοιχη σελίδα της Ryanair. Βλέπετε οι τακτικοί χρήστες της Ryanair ξέρουν ότι στους περισσότερους προορισμούς τα λεωφορεία της Terravision εγγυώνται απευθείας μετακίνηση σε πολλαπλούς προορισμούς. Πρόταση: Το ΚΤΕΛ να οργανώσει έκτακτα δρομολόγια την Πέμπτη και Κυριακή (ημέρα αφίξεων των πτήσεων) απευθείας για Βόλο, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, ίσως και για Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα. Αντίστροφα όμως είναι σημαντικό να υπάρχουν και δρομολόγια ΑΠΟ τις πόλεις αυτές, προς το αεροδρόμιο με άφιξη συντονισμένη με τις αναχωρήσεις. Από το Λουξεμβούργο για παράδειγμα υπάρχουν δρομολόγια λεωφορείων για το αεροδρόμιο Φραγκφούρτη/Χαν κάθε μισή ώρα και μάλιστα μπορούμε να κρατήσουμε θέσεις στο Ιντερνετ (για την έμπνευση www.flibco.com). Με ρωτάνε επίσης αν υπάρχει τρένο (βέβαια ούτε το Χαν δεν έχει τρένο). Το τρένο πρέπει να γίνει αντικείμενο σοβαρής μελέτης, ώστε να καταλήξουμε να ενεργοποιήσουμε τις συνδέσεις στο εσωτερικό της Θεσσαλίας με την επέκταση των 13 χιλιομέτρων από το Βελεστίνο ως το αεροδρόμιο. Τώρα μάλιστα που απελευθερώθηκαν και οι επιβατικές σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, μπορούν οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις (οσονούπω μία και μοναδική περιφέρεια) να αναλάβουν με τις αναπτυξιακές τους εταιρείες την εκμετάλλευση του δικτύου. Με ρωτάνε επίσης αν υπάρχει TGV (Τρένο μεγάλης ταχύτητας δηλαδή σαν αυτό που πάει Λουξεμβούργο-Παρίσι σε δύο ώρες). Αυτός είναι άλλος καημός, αλλά πού θα πάει, θα ωριμάσει και η πεδινή χάραξη που περνάει δίπλα από το αεροδρόμιο και η διπλή ζεύξη του Μαλιακού! Ρωτούν επίσης το αυτονόητο: υπάρχουν αεροπορικές συνδέσεις για Αθήνα; Ελπίζω κάποιος να απαντήσει σύντομα, εγώ θα πρότεινα όμως να προβλεφθούν προσωρινά έκτακτα δρομολόγια των υδροπλάνων για Αθήνα και νησιά με αναχώρηση από το λιμάνι της Σοβέλ. Τέλος καθώς πολλοί θέλουν να πάνε στο νησί που γυρίστηκε το Mama mia, αλλά δυσανασχετούν όταν τους εξηγείς ότι πρέπει να περάσουν από το Βόλο μέσω ΚΤΕΛ, ταξί κ.λ.π., ή θα πρέπει να τους εξασφαλίσουμε ταχεία σύνδεση/μετεπιβίβαση με τα πλοία στο λιμάνι, ή έκτακτες αναχωρήσεις πλοίων από τη Μιτζέλα π.χ.
Είμαι σίγουρος ότι η ΝΑΜ έχει εξετάσει όλα αυτά τα ζητήματα, καλό είναι να θέσει σύντομα τις απαντήσεις στη διάθεση των ενδιαφερομένων – και είναι σας λέω πολλοί.
* Οι τοποθετήσεις του γράφοντος είναι καθαρά προσωπικές και δεν απηχούν θέσεις του οργάνου της ΕΕ στο οποίο υπηρετεί.
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου