Με δεδομένη την παρουσία των κορυνών, ο Βόλος θα μοιάζει με «καραγκιόζ μπερντέ»!
Θα τρέχουν και δε θα φτάνουν στο πρώτο δυστύχημα!
Την επικινδυνότητα του τσιμεντένιων διαχωριστικών που τοποθετούνται στην κατασκευή των ποδηλατοδρόμων, αλλά και των σιδερένιων κορυνών επισημαίνει ο διευθυντής του εργαστηρίου Οδοποιίας του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αναπληρωτής καθηγητής Νίκος Ηλιού.
Παράλληλα κάνει λόγο για μοναδικές στα ευρωπαϊκά και παγκόσμια δεδομένα πατέντες του Δήμου Βόλου που γίνονται, όπως τονίζει χαρακτηριστικά «στου Κασίδη το κεφάλι». Προσθέτει ακόμα ότι με την μορφή που θα έχουν οι ποδηλατόδρομοι και με δεδομένη την παρουσία των κορυνών, ο Βόλος θα μοιάζει με «καραγκιόζ μπερντέ».
Ο διευθυντής του διεθνώς αναγνωρισμένου εργαστηρίου, υπογραμμίζει ότι μεγάλος είναι ο κίνδυνος που διατρέχουν οι ποδηλάτες και οι δικυκλιστές να τραυματιστούν σοβαρά, ακόμη και θανάσιμα, σε περίπτωση που χάσουν τον έλεγχο και πέσουν πάνω στο στηθαίο που υπάρχει ανάμεσα στο πεζοδρόμιο και στο δρόμο.
Τονίζει ότι δύο είναι οι τρόποι για την δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου, καθώς ή «κόβεται» ένα κομμάτι από τα πεζοδρόμια, ή διαχωρίζονται από τον υπόλοιπο δρόμο με την τοποθέτηση «ματιών γάτας», κόκκινου χρώματος, αλλά και σήματος ποδηλάτου σε όλο το ύψος του ποδηλατόδρομου.
Ο σχεδιασμός του Δήμου Βόλου, όπως επισημαίνει είναι ενάντια στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ σε περίπτωση που τα στηθαία τοποθετήθηκαν, ώστε να αποτρέπουν το παρκάρισμα πάνω στους ποδηλατόδρομους, προσθέτει ότι αυτό θα λύνονταν εύκολα με σωστή αστυνόμευση, ή από την Τροχαία, ή ακόμα από την Δημοτική Αστυνομία.
«Για παράδειγμα στη Φερών με το ποδηλατόδρομο, ίσα ίσα που χωράνε τα αυτοκίνητα να περάσουν. Όπως φαίνεται στο Δήμο Βόλου έχουν συνηθίσει σε πατέντες και πειράματα «στου Κασίδη το κεφάλι».
Πρόκειται για μπακαλίστικες λογικές και ο Δήμος Βόλου νομίζει ότι τα ξέρει όλα. Στο πρώτο ατύχημα θα τρέχουν και δεν θα φτάνουν, ώστε να δικαιολογήσουν την ανεπάρκεια τους. Η λογική του να εφαρμόζουμε κάτι με τσαμπουκά, πιστεύω ότι δεν βοηθάει κανένα» τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Ηλιού και αναρωτιέται, εάν υπάρχει κάποια προδιαγραφή και κάποια διεθνής οδηγία που προβλέπει μια τέτοια κατασκευή.
Στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο στους ποδηλατόδρομους υπάρχει διαφορετική διαγράμμιση σε σχέση με το άλλο κομμάτι του δρόμου και κάποιο χαμηλό διαχωριστικό, ώστε να υπάρχει απόσταση ασφαλείας, τόσο για τους οδηγούς που θα κινούνται με τα αυτοκίνητα τους, όσο και για τους ποδηλάτες και τους δικυκλιστές, κάτι που δεν συμβαίνει στο Βόλο.
Επίσης συνδυάζει την όλη εικόνα και με τις κορύνες, αναφέροντας ότι πλέον το μέτρο δεν προσφέρει τίποτα, αφού ήδη στην Ιωλκού και στη Κ.Καρτάλη, όπου υπάρχουν κορύνες, πολλά είναι τα παρκαρισμένα οχήματα που δημιουργούν προβλήματα στη κίνηση των υπολοίπων.
Δεν θα αλλάξει κάτι
Να επισημανθεί ότι ήδη πολλοί είναι αυτοί που εκφράζουν την διαφωνία τους σχετικά με τον τρόπο κατασκευής των ποδηλατόδρομων.
Για παράδειγμα το ΤΕΕ Μαγνησίας ζητά να αλλάξει η μελέτη, για να αποφευχθούν τα προβλήματα που δημιουργούνται, ενώ και η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, έχει επισημάνει τον κίνδυνο για την ασφάλεια της σωματικής τους ακεραιότητας, που διατρέχουν οι ποδηλάτες και γενικότερα όσοι κινούνται μέσα στους ποδηλατόδρομους.
Πάντως όπως φαίνεται ο Δήμος εξακολουθεί να «κωφεύει» στις παραινέσεις φορέων και των πολιτών, καθώς μέσω του Δημάρχου τονίζεται ότι δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στην κατασκευή του έργου, παρά μέσα από την επιτροπή που έχει συσταθεί για να παρεμβαίνει σε περιπτώσεις όπου παρατηρούνται μικροπροβλήματα, θα γίνονται κάποιες βελτιώσεις στα έργα του ποδηλατόδρομου.
Γιώργος Στεργίου
Από την εφημερίδα Νέος Τύπος
Υ.Γ. στην 1η φωτογραφία, τα σχέδια των ποδηλατόδρομων
στην 2η φωτογραφία, ποδηλατόδρομος στο Βόλο
στην 3η φωτογραφία, ποδηλατόδρομος σε πόλη προφανώς "υπανάπτυκτη"!
Θα τρέχουν και δε θα φτάνουν στο πρώτο δυστύχημα!
Την επικινδυνότητα του τσιμεντένιων διαχωριστικών που τοποθετούνται στην κατασκευή των ποδηλατοδρόμων, αλλά και των σιδερένιων κορυνών επισημαίνει ο διευθυντής του εργαστηρίου Οδοποιίας του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αναπληρωτής καθηγητής Νίκος Ηλιού.
Παράλληλα κάνει λόγο για μοναδικές στα ευρωπαϊκά και παγκόσμια δεδομένα πατέντες του Δήμου Βόλου που γίνονται, όπως τονίζει χαρακτηριστικά «στου Κασίδη το κεφάλι». Προσθέτει ακόμα ότι με την μορφή που θα έχουν οι ποδηλατόδρομοι και με δεδομένη την παρουσία των κορυνών, ο Βόλος θα μοιάζει με «καραγκιόζ μπερντέ».
Ο διευθυντής του διεθνώς αναγνωρισμένου εργαστηρίου, υπογραμμίζει ότι μεγάλος είναι ο κίνδυνος που διατρέχουν οι ποδηλάτες και οι δικυκλιστές να τραυματιστούν σοβαρά, ακόμη και θανάσιμα, σε περίπτωση που χάσουν τον έλεγχο και πέσουν πάνω στο στηθαίο που υπάρχει ανάμεσα στο πεζοδρόμιο και στο δρόμο.
Τονίζει ότι δύο είναι οι τρόποι για την δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου, καθώς ή «κόβεται» ένα κομμάτι από τα πεζοδρόμια, ή διαχωρίζονται από τον υπόλοιπο δρόμο με την τοποθέτηση «ματιών γάτας», κόκκινου χρώματος, αλλά και σήματος ποδηλάτου σε όλο το ύψος του ποδηλατόδρομου.
Ο σχεδιασμός του Δήμου Βόλου, όπως επισημαίνει είναι ενάντια στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ σε περίπτωση που τα στηθαία τοποθετήθηκαν, ώστε να αποτρέπουν το παρκάρισμα πάνω στους ποδηλατόδρομους, προσθέτει ότι αυτό θα λύνονταν εύκολα με σωστή αστυνόμευση, ή από την Τροχαία, ή ακόμα από την Δημοτική Αστυνομία.
«Για παράδειγμα στη Φερών με το ποδηλατόδρομο, ίσα ίσα που χωράνε τα αυτοκίνητα να περάσουν. Όπως φαίνεται στο Δήμο Βόλου έχουν συνηθίσει σε πατέντες και πειράματα «στου Κασίδη το κεφάλι».
Πρόκειται για μπακαλίστικες λογικές και ο Δήμος Βόλου νομίζει ότι τα ξέρει όλα. Στο πρώτο ατύχημα θα τρέχουν και δεν θα φτάνουν, ώστε να δικαιολογήσουν την ανεπάρκεια τους. Η λογική του να εφαρμόζουμε κάτι με τσαμπουκά, πιστεύω ότι δεν βοηθάει κανένα» τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Ηλιού και αναρωτιέται, εάν υπάρχει κάποια προδιαγραφή και κάποια διεθνής οδηγία που προβλέπει μια τέτοια κατασκευή.
Στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο στους ποδηλατόδρομους υπάρχει διαφορετική διαγράμμιση σε σχέση με το άλλο κομμάτι του δρόμου και κάποιο χαμηλό διαχωριστικό, ώστε να υπάρχει απόσταση ασφαλείας, τόσο για τους οδηγούς που θα κινούνται με τα αυτοκίνητα τους, όσο και για τους ποδηλάτες και τους δικυκλιστές, κάτι που δεν συμβαίνει στο Βόλο.
Επίσης συνδυάζει την όλη εικόνα και με τις κορύνες, αναφέροντας ότι πλέον το μέτρο δεν προσφέρει τίποτα, αφού ήδη στην Ιωλκού και στη Κ.Καρτάλη, όπου υπάρχουν κορύνες, πολλά είναι τα παρκαρισμένα οχήματα που δημιουργούν προβλήματα στη κίνηση των υπολοίπων.
Δεν θα αλλάξει κάτι
Να επισημανθεί ότι ήδη πολλοί είναι αυτοί που εκφράζουν την διαφωνία τους σχετικά με τον τρόπο κατασκευής των ποδηλατόδρομων.
Για παράδειγμα το ΤΕΕ Μαγνησίας ζητά να αλλάξει η μελέτη, για να αποφευχθούν τα προβλήματα που δημιουργούνται, ενώ και η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, έχει επισημάνει τον κίνδυνο για την ασφάλεια της σωματικής τους ακεραιότητας, που διατρέχουν οι ποδηλάτες και γενικότερα όσοι κινούνται μέσα στους ποδηλατόδρομους.
Πάντως όπως φαίνεται ο Δήμος εξακολουθεί να «κωφεύει» στις παραινέσεις φορέων και των πολιτών, καθώς μέσω του Δημάρχου τονίζεται ότι δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στην κατασκευή του έργου, παρά μέσα από την επιτροπή που έχει συσταθεί για να παρεμβαίνει σε περιπτώσεις όπου παρατηρούνται μικροπροβλήματα, θα γίνονται κάποιες βελτιώσεις στα έργα του ποδηλατόδρομου.
Γιώργος Στεργίου
Από την εφημερίδα Νέος Τύπος
Υ.Γ. στην 1η φωτογραφία, τα σχέδια των ποδηλατόδρομων
στην 2η φωτογραφία, ποδηλατόδρομος στο Βόλο
στην 3η φωτογραφία, ποδηλατόδρομος σε πόλη προφανώς "υπανάπτυκτη"!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου