Η προσωρινή αναστολή εκτέλεσης της ανάκλησης των 15 αδειών του 2001, δίνει δουλειά στους κατόχους μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου οπότε και θα δοθεί εντολή για αφαίρεση πινακίδων.
Το ίδιο διάστημα, οι «15» αναμένουν την απόφαση επί της αίτησης αναστολής που έχουν καταθέσει ενώ θα «τρέχει» η διαδικασία επαναχορήγησης των αδειών.
Οριστική επίλυση του ζητήματος εκτιμάται ότι θα έρθει μόνο μέσα από νομοθετική ρύθμιση. Στην προαναφερόμενη λύση κατέληξε το νομαρχιακό συμβούλιο, προχθές, μετά από συνεδρίαση αρκετών ωρών με τη συμμετοχή ιδιοκτητών ταξί, οδηγών, κατόχων των 15 αδειών και των νομικών τους συμβούλων.
Η πρόταση που η αρμόδια αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη, έβαλε στο τραπέζι της συζήτησης, αφορούσε:
α) στην επανάληψη της διαδικασίας καθορισμού των θέσεων κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων για τη διετία 2000-2001με νόμιμη και σύμφωνα με όσα κρίθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας συγκρότηση της γνωμοδοτικής επιτροπής και όσα αναφέρονται στην από 27/2/06 γνωμοδότηση του καθηγητή Θεοδ. Φορτσάκη και αφού εφαρμοστεί η αρ. 4774/10-3-06 απόφαση του Νομάρχη Μαγνησίας και β) στη νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος των αδειών ταξί δήμων Βόλου και Νέας Ιωνίας.
Η αφαίρεση των πινακίδων θα γίνει στο χρονικό διάστημα μεταξύ 10 με 15 Σεπτεμβρίου, οπότε και λήγει η ισχύς της προσωρινής αναστολής εκτέλεσης ανάκλησης των αδειών. Σύμφωνα με την απόφαση της ΝΑΜ, θα κινηθεί η διαδικασία για τον επανακαθορισμό των αδειών η οποία όμως και πάλι δεν αποκλείει τον κίνδυνο προσφυγών με τις δυο πλευρές να ξαναδίνουν ραντεβού στις αίθουσες των δικαστηρίων.
«Οι πινακίδες θα αφαιρεθούν ενώ θα δοθεί εντολή στην επιτροπή να ξεκινήσει τη διαδικασία της επαναχορήγησης από το σημείο μηδέν» δήλωνε η αντινομάρχης Ευη Αδαμάκη.
«Εξηγήσεις» έδωσε ο Νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας ξεκαθαρίζοντας ότι η Νομαρχιακή Αρχή κινείται στο τρίπτυχο νομιμότητα, διαφάνεια και κοινωνική ευαισθησία.
Συγκεκριμένα, οι θιγόμενοι (κάτοχοι αδειών που χορηγήθηκαν το 2001) προσέφυγαν κατά της απόφασης ανάκλησης των αδειών και πέτυχαν την παράταση της κυκλοφορίας των ταξί -για κοινωνικούς λόγους- για την περίοδο του θέρους.
Η ισχύς της προσωρινής αναστολής εκπνέει στα μέσα Σεπτεμβρίου οπότε και αναμένεται η απόφαση της επί της αίτησης αναστολής.
Αφού παρέλθει η ισχύς της προσωρινής αναστολής στο διάστημα από 10 έως 15 Σεπτεμβρίου θα δοθεί σήμα στην Τροχαία για αφαίρεση πινακίδων ενώ θα «τρέχει» η διαδικασία για καθορισμό των θέσεων Ε.Δ.Χ για τη διετία 2000-2001με τη νόμιμη συγκρότηση της αρμόδιας γνωμοδοτικής επιτροπής.
«Αποτελεί υποχρέωση η ανάκληση και επαναχορήγηση των αδειών. Λύση θα δοθεί με ειδική νομοθετική ρύθμιση» ανέφερε ο Απ. Παπατόλιας.
Αντιδράσεις πυροδοτήθηκαν από την πλευρά των ιδιοκτητών ταξί, όταν έλαβε το λόγο εκ μέρους του Σωματείου Οδηγών Υπαλλήλων Ταξί και Αγοραίων «Η Αργώ» ο Μιχ. Ματζαβίνος.
Τελικά μετά από αντιπαραθέσεις, διαμαρτυρίες και διακοπή της συνεδρίασης, ανέφερε εκτός άλλων «η πρόταση για επανάληψη της διαδικασίας εμπεριέχει τον κίνδυνο μιας νέας δικαστικής διαμάχης ενώ η πρόταση για νομοθετική ρύθμιση, όπως έχει διατυπωθεί, αφήνει σοβαρές ατέλειες στην επίλυση του θέματος» καταθέτοντας την πρόταση του Σωματείου.
Ο νομικός εκπρόσωπος των ιδιοκτητών ταξί Δημ. Παπαποστόλου τόνισε «οι θέσεις του Συνδέσμου υλοποιούνται καθώς εφαρμόζεται ο Νόμος. Με απόφαση Νομάρχη υλοποιείται και η αφαίρεση πινακίδων. Ο Σύνδεσμος επιζητεί νομιμότητα και διαφάνεια. Μέχρι 10 Σεπτεμβρίου δεν θα ζητήσουμε αφαίρεση».
Ο δικηγόρος Ηρακλής Αστράς που εκπροσωπεί κατόχους των επίμαχων αδειών είπε «η προσωρινή διαταγή υπέρ των αδειών αφήνει τα ταξί να κυκλοφορούν ελεύθερα έως ότου εκδοθεί απόφαση επί του δικαστηρίου» και συμπλήρωσε «Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αγγίζει το θέμα που είναι «καυτή πατάτα». Πιθανόν να βρεθεί λύση εξαρτάται από το τι επιλογές θα γίνουν».
«Κληρονομήσαμε ένα πρόβλημα που δημιουργήθηκε επί θητείας του Π. Σκοτινιώτη. Ταλαιπωρηθήκαμε και κάποιοι μας τιμώρησαν και αδίκως στις εκλογές. Και τη νομιμότητα, και τη διαφάνεια και την κοινωνική ευαισθησία εφαρμόσαμε» ανέφερε ο Γιαν. Πρίντζος και υπεραμύνθηκε του τρόπου με τον οποίο λειτούργησε επί θητείας του απέναντι στο ζήτημα των αδειών ταξί που έχει χωρίσει τον κλάδο στα δυο και «σέρνεται» εδώ και οκτώ χρόνια περίπου στα δικαστήρια.
Υπογράμμισε ότι οι δυο πλευρές δεν κάνουν καμία προσπάθεια για να βρουν τη «χρυσή τομή» και πρόσθεσε «δεν έχουμε αντίρρηση και για τις δυο προτάσεις που κατατέθηκαν ωστόσο η διαδικασία επαναχορήγησης ενδέχεται να οδηγήσει σε δικαστικούς αγώνες. Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση με τη δέσμευση ότι για 15 χρόνια δεν θα δοθούν άδειες ενώ μπορεί να ανοίξει διάλογος και με τις δυο πλευρές».
Ο νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ Γ. Χαρμάνης υπογράμμισε ότι τρεις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις δεν ασχολήθηκαν με την επίλυση του προβλήματος και γνωστοποίησε ότι θα απέχει από την ψηφοφορία ενώ ο επικεφαλής των «Νέων Δρόμων» Σ. Κοκκίνης άφησε αιχμές για «πολιτικά παιχνίδια όταν χορηγούνταν οι επίμαχες άδεις» για να επισημάνει ότι η απόφαση για επαναχορήγηση ανήκει στην αρμοδιότητα του Νομάρχη και όχι του νομαρχιακού συμβουλίου.
«Ζητάτε πολιτική κάλυψη δίνοντας ελπίδες και στις δυο πλευρές. Κανείς δεν θα υπογράψει για νομοθετική ρύθμιση.Να σεβαστείτε το ΣτΕ να πείτε την αλήθεια» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στην τοποθέτηση «πολιτικά παιχνίδια» αντέδρασε ο αντινομάρχης Δημ. Μεργιαλής.
Η απόφαση για την γνωμοδοτική ήταν ομόφωνη. Το τι πρέπει να γίνει ειπώθηκε από την αρμόδια αντινομάρχη, είπε εκτός άλλων ενώ αντιδράσεις προκλήθηκαν στους κόλπους των ιδιοκτητών ταξί.
Για «έλλειψη πολιτικού θάρρους για μια απόφαση που έπρεπε να πάρει ο ίδιος ο Νομάρχης», μίλησε ο νομαρχιακός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Π. Μπατζιάκας.
Ποιος δεν τήρησε τη διαφάνεια, αντέδρασε ο Κ. Σαρρής.
Ο διάλογος εξαντλήθηκε, οι προτεινόμενες λύσεις είναι δίκαιες και στέκονται νομικά, έκλεισε τη συζήτηση η αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη.
Υπέρ της εισήγησης ψήφισαν πλειοψηφία και μείζονα μειοψηφία, αρνητική ψήφο έδωσαν οι Νέοι Δρόμοι ενώ της ψηφοφορίας απείχε η ΝΑΣ.
Ειρήνη Καραμήτσου
Από την εφημερίδα Νέος Τύπος
Σχετικά δημοσιεύματα στις εφημερίδες Ελευθερία, Μαγνησία και Ταχυδρόμος
Υ.Γ. Η πρώτη φωτογραφία είναι "όλα τα λεφτά"! Ο ίδιος ο Νομάρχης Μαγνησίας (με το άσπρο πουκάμισο) κ. Α. Παπατόλιας, έχει κατέβει απ' τη θέση του για να "ηρεμήσει" τους εξαγριωμένους ιδιοκτήτες ταξί, που έκαναν "αρένα" το Νομαρχιακό Συμβούλιο, για να μη μιλήσει ο εκπρόσωπος του Σωματείου των οδηγών υπαλλήλων ταξί!
Το ίδιο διάστημα, οι «15» αναμένουν την απόφαση επί της αίτησης αναστολής που έχουν καταθέσει ενώ θα «τρέχει» η διαδικασία επαναχορήγησης των αδειών.
Οριστική επίλυση του ζητήματος εκτιμάται ότι θα έρθει μόνο μέσα από νομοθετική ρύθμιση. Στην προαναφερόμενη λύση κατέληξε το νομαρχιακό συμβούλιο, προχθές, μετά από συνεδρίαση αρκετών ωρών με τη συμμετοχή ιδιοκτητών ταξί, οδηγών, κατόχων των 15 αδειών και των νομικών τους συμβούλων.
Η πρόταση που η αρμόδια αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη, έβαλε στο τραπέζι της συζήτησης, αφορούσε:
α) στην επανάληψη της διαδικασίας καθορισμού των θέσεων κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων για τη διετία 2000-2001με νόμιμη και σύμφωνα με όσα κρίθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας συγκρότηση της γνωμοδοτικής επιτροπής και όσα αναφέρονται στην από 27/2/06 γνωμοδότηση του καθηγητή Θεοδ. Φορτσάκη και αφού εφαρμοστεί η αρ. 4774/10-3-06 απόφαση του Νομάρχη Μαγνησίας και β) στη νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος των αδειών ταξί δήμων Βόλου και Νέας Ιωνίας.
Η αφαίρεση των πινακίδων θα γίνει στο χρονικό διάστημα μεταξύ 10 με 15 Σεπτεμβρίου, οπότε και λήγει η ισχύς της προσωρινής αναστολής εκτέλεσης ανάκλησης των αδειών. Σύμφωνα με την απόφαση της ΝΑΜ, θα κινηθεί η διαδικασία για τον επανακαθορισμό των αδειών η οποία όμως και πάλι δεν αποκλείει τον κίνδυνο προσφυγών με τις δυο πλευρές να ξαναδίνουν ραντεβού στις αίθουσες των δικαστηρίων.
«Οι πινακίδες θα αφαιρεθούν ενώ θα δοθεί εντολή στην επιτροπή να ξεκινήσει τη διαδικασία της επαναχορήγησης από το σημείο μηδέν» δήλωνε η αντινομάρχης Ευη Αδαμάκη.
«Εξηγήσεις» έδωσε ο Νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας ξεκαθαρίζοντας ότι η Νομαρχιακή Αρχή κινείται στο τρίπτυχο νομιμότητα, διαφάνεια και κοινωνική ευαισθησία.
Συγκεκριμένα, οι θιγόμενοι (κάτοχοι αδειών που χορηγήθηκαν το 2001) προσέφυγαν κατά της απόφασης ανάκλησης των αδειών και πέτυχαν την παράταση της κυκλοφορίας των ταξί -για κοινωνικούς λόγους- για την περίοδο του θέρους.
Η ισχύς της προσωρινής αναστολής εκπνέει στα μέσα Σεπτεμβρίου οπότε και αναμένεται η απόφαση της επί της αίτησης αναστολής.
Αφού παρέλθει η ισχύς της προσωρινής αναστολής στο διάστημα από 10 έως 15 Σεπτεμβρίου θα δοθεί σήμα στην Τροχαία για αφαίρεση πινακίδων ενώ θα «τρέχει» η διαδικασία για καθορισμό των θέσεων Ε.Δ.Χ για τη διετία 2000-2001με τη νόμιμη συγκρότηση της αρμόδιας γνωμοδοτικής επιτροπής.
«Αποτελεί υποχρέωση η ανάκληση και επαναχορήγηση των αδειών. Λύση θα δοθεί με ειδική νομοθετική ρύθμιση» ανέφερε ο Απ. Παπατόλιας.
Αντιδράσεις πυροδοτήθηκαν από την πλευρά των ιδιοκτητών ταξί, όταν έλαβε το λόγο εκ μέρους του Σωματείου Οδηγών Υπαλλήλων Ταξί και Αγοραίων «Η Αργώ» ο Μιχ. Ματζαβίνος.
Τελικά μετά από αντιπαραθέσεις, διαμαρτυρίες και διακοπή της συνεδρίασης, ανέφερε εκτός άλλων «η πρόταση για επανάληψη της διαδικασίας εμπεριέχει τον κίνδυνο μιας νέας δικαστικής διαμάχης ενώ η πρόταση για νομοθετική ρύθμιση, όπως έχει διατυπωθεί, αφήνει σοβαρές ατέλειες στην επίλυση του θέματος» καταθέτοντας την πρόταση του Σωματείου.
Ο νομικός εκπρόσωπος των ιδιοκτητών ταξί Δημ. Παπαποστόλου τόνισε «οι θέσεις του Συνδέσμου υλοποιούνται καθώς εφαρμόζεται ο Νόμος. Με απόφαση Νομάρχη υλοποιείται και η αφαίρεση πινακίδων. Ο Σύνδεσμος επιζητεί νομιμότητα και διαφάνεια. Μέχρι 10 Σεπτεμβρίου δεν θα ζητήσουμε αφαίρεση».
Ο δικηγόρος Ηρακλής Αστράς που εκπροσωπεί κατόχους των επίμαχων αδειών είπε «η προσωρινή διαταγή υπέρ των αδειών αφήνει τα ταξί να κυκλοφορούν ελεύθερα έως ότου εκδοθεί απόφαση επί του δικαστηρίου» και συμπλήρωσε «Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αγγίζει το θέμα που είναι «καυτή πατάτα». Πιθανόν να βρεθεί λύση εξαρτάται από το τι επιλογές θα γίνουν».
«Κληρονομήσαμε ένα πρόβλημα που δημιουργήθηκε επί θητείας του Π. Σκοτινιώτη. Ταλαιπωρηθήκαμε και κάποιοι μας τιμώρησαν και αδίκως στις εκλογές. Και τη νομιμότητα, και τη διαφάνεια και την κοινωνική ευαισθησία εφαρμόσαμε» ανέφερε ο Γιαν. Πρίντζος και υπεραμύνθηκε του τρόπου με τον οποίο λειτούργησε επί θητείας του απέναντι στο ζήτημα των αδειών ταξί που έχει χωρίσει τον κλάδο στα δυο και «σέρνεται» εδώ και οκτώ χρόνια περίπου στα δικαστήρια.
Υπογράμμισε ότι οι δυο πλευρές δεν κάνουν καμία προσπάθεια για να βρουν τη «χρυσή τομή» και πρόσθεσε «δεν έχουμε αντίρρηση και για τις δυο προτάσεις που κατατέθηκαν ωστόσο η διαδικασία επαναχορήγησης ενδέχεται να οδηγήσει σε δικαστικούς αγώνες. Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση με τη δέσμευση ότι για 15 χρόνια δεν θα δοθούν άδειες ενώ μπορεί να ανοίξει διάλογος και με τις δυο πλευρές».
Ο νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ Γ. Χαρμάνης υπογράμμισε ότι τρεις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις δεν ασχολήθηκαν με την επίλυση του προβλήματος και γνωστοποίησε ότι θα απέχει από την ψηφοφορία ενώ ο επικεφαλής των «Νέων Δρόμων» Σ. Κοκκίνης άφησε αιχμές για «πολιτικά παιχνίδια όταν χορηγούνταν οι επίμαχες άδεις» για να επισημάνει ότι η απόφαση για επαναχορήγηση ανήκει στην αρμοδιότητα του Νομάρχη και όχι του νομαρχιακού συμβουλίου.
«Ζητάτε πολιτική κάλυψη δίνοντας ελπίδες και στις δυο πλευρές. Κανείς δεν θα υπογράψει για νομοθετική ρύθμιση.Να σεβαστείτε το ΣτΕ να πείτε την αλήθεια» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στην τοποθέτηση «πολιτικά παιχνίδια» αντέδρασε ο αντινομάρχης Δημ. Μεργιαλής.
Η απόφαση για την γνωμοδοτική ήταν ομόφωνη. Το τι πρέπει να γίνει ειπώθηκε από την αρμόδια αντινομάρχη, είπε εκτός άλλων ενώ αντιδράσεις προκλήθηκαν στους κόλπους των ιδιοκτητών ταξί.
Για «έλλειψη πολιτικού θάρρους για μια απόφαση που έπρεπε να πάρει ο ίδιος ο Νομάρχης», μίλησε ο νομαρχιακός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Π. Μπατζιάκας.
Ποιος δεν τήρησε τη διαφάνεια, αντέδρασε ο Κ. Σαρρής.
Ο διάλογος εξαντλήθηκε, οι προτεινόμενες λύσεις είναι δίκαιες και στέκονται νομικά, έκλεισε τη συζήτηση η αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη.
Υπέρ της εισήγησης ψήφισαν πλειοψηφία και μείζονα μειοψηφία, αρνητική ψήφο έδωσαν οι Νέοι Δρόμοι ενώ της ψηφοφορίας απείχε η ΝΑΣ.
Ειρήνη Καραμήτσου
Από την εφημερίδα Νέος Τύπος
Σχετικά δημοσιεύματα στις εφημερίδες Ελευθερία, Μαγνησία και Ταχυδρόμος
Υ.Γ. Η πρώτη φωτογραφία είναι "όλα τα λεφτά"! Ο ίδιος ο Νομάρχης Μαγνησίας (με το άσπρο πουκάμισο) κ. Α. Παπατόλιας, έχει κατέβει απ' τη θέση του για να "ηρεμήσει" τους εξαγριωμένους ιδιοκτήτες ταξί, που έκαναν "αρένα" το Νομαρχιακό Συμβούλιο, για να μη μιλήσει ο εκπρόσωπος του Σωματείου των οδηγών υπαλλήλων ταξί!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου