Χωρίς τέλος η περιπέτεια για τις 15 άδειες ταξί, που είχαν χορηγηθεί το 2001!
Επιστροφή των 15 αδειών ταξί (12 για το Βόλο και τρεις για τη Ν. Ιωνία), που εκδόθηκαν το 2001, αποφάσισε το Διοικητικό Πρωτοδικείο.
Η περιπέτεια με τις προαναφερόμενες άδειες ταξί δεν φαίνεται να έχει τέλος, με τον Σύνδεσμο Οδηγών Υπαλλήλων Ταξί και Αγοραίων νομού Μαγνησίας «Η ΑΡΓΩ», να χαρακτηρίζει μονόδρομο για την επίλυση του θέματος, την έκδοση νομοθετικής ρύθμισης.
Οι μισές άδειες, που δίνουν δουλειά σε περισσότερα από είκοσι άτομα, είχαν ανακληθεί με απόφαση του πρώην Νομάρχη.
Οι θιγόμενοι πέτυχαν την αναστολή εκτέλεσης της συγκεκριμένης απόφασης ωστόσο πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου, ορίζει ότι οι άδειες πρέπει να επιστραφούν.
Τα παραπάνω έγιναν γνωστά, σε συνέντευξη Τύπου, χθες, του Συνδέσμου «Η ΑΡΓΩ». Στη συνέντευξη παραβρέθηκαν οι Βασ. Σύρος, πρόεδρος, Αντ. Καραγκούνης, γραμματέας και τα μέλη Μιχ. Ματζαβίνος και Μαν. Κατσαρός.
Όπως επισήμανε ο Μιχ. Ματζαβίνος, μετά από συνδικαλιστικό, πολιτικό και δικαστικό αγώνα, οι άδειες αυτές, με τελεσίδικη δευτεροβάθμια απόφαση μοιράστηκαν, αλλά ο τότε Νομάρχης Γ. Πρίντζος, μοίρασε τις 11 άδειες του Βόλου, ο πίνακας επιλαχόντων δεν έφτανε για να καλυφθούν οι 22 θέσεις και κλήθηκε το Σωματείο να υποδείξει άλλον ένα, για να συμπληρωθούν οι 11 άδειες που μοιράστηκαν στα δύο.
Η 12η άδεια, κατήγγειλαν οι οδηγοί έμεινε στο συρτάρι της Νομαρχίας, ενώ δεν μοιράστηκαν στα δύο και οι τρεις άδειες της Ν. Ιωνίας.
Μετά δε την προσφυγή των ιδιοκτητών στο ΣτΕ, βγήκε απόφαση, σύμφωνα με την οποία ένα μέλος της τότε γνωμοδοτικής επιτροπής του 2000, συμμετείχε κακώς στην επιτροπή, γεγονός που οδήγησε τον πρώην Νομάρχη κ. Πρίντζο, να λάβει απόφαση για την ανάκληση των 15 αδειών ταξί.
«Το ΣτΕ αποφάνθηκε σχετικά με τη γνωμοδοτική επιτροπή. Δεν ακύρωσε τις αποφάσεις για χορήγηση νέων αδειών. Ακόμη κι αν το ένα μέλος που παρατύπως, κατά το ΣτΕ, συμμετείχε, είχε αντικατασταθεί και έδινε αρνητική ψήφο πάλι η γνωμοδοτική θα ήταν υπέρ της έκδοσης νέων αδειών. Δεν καταλαβαίνω γιατί ο πρώην Νομάρχης οδηγήθηκε στην απόφαση για ανάκληση των 15 αδειών» είπε.
Η προσφυγή των θιγόμενων στο Διοικητικό Πρωτοδικείο είχε ως αποτέλεσμα την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης (ανάκλησης αδειών) του πρώην Νομάρχη ωστόσο η απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου ορίζει ότι οι άδειες πρέπει να ανακληθούν.
«Εάν οι θιγόμενοι που προφανώς θα προσφύγουν στο Εφετείο δεν πετύχουν αναστολή εκτέλεσης της απόφασης του Πρωτοδικείου, ο Νομάρχης θα είναι υποχρεωμένος να ανακαλέσει τις άδειες.
Είναι πραγματικά άδικο, για τις αστοχίες της δημόσιας διοίκησης 25 οικογένειες να βρεθούν στο δρόμο.Είναι άδικο να αφαιρεθούν οι άδειες αυτές» δήλωσε ο Μιχ. Ματζαβίνος.
Τόνισε ότι η επίλυση του ζητήματος μπορεί να έρθει μόνο μέσα από νομοθετική ρύθμιση, πρόταση που έχει κατατεθεί προς τη ΝΑΜ και το αρμόδιο υπουργείο, καθώς υπάρχει νομικό προηγούμενο με τις τελευταίες άδειες που είχαν χορηγηθεί στο νομό Αττικής.
Σύμφωνα με την πρόταση «οι 15 άδειες του πολεοδομικού συγκροτήματος, που θεωρείται και ενιαία έδρα, παραμένουν και χορηγούνται μισές και για τις δυο θέσεις σε Βόλο και τις τρεις στη Νέα Ιωνία, που δεν υπάρχουν επιλαχόντες, το Σωματείο πρέπει να κληθεί να υποδείξει πως θα καλυφθούν».
Καταγγελίες για «συνδικαλιστικές διώξεις»!
Στο στόχαστρο του Συνδέσμου «Η ΑΡΓΩ» βρέθηκε και ο Συνεταιρισμός EuroTaxi, με τον Μιχ. Ματζαβίνο να μιλά για συνδικαλιστικές διώξεις και για «χαράτσι» 12 ευρώ σε βάρος οδηγών ταξί.
Όπως είπε «η διοίκηση του Συνεταιρισμού "Εurotaxi", επικαλούμενη το δορυφορικό σύστημα που έχει εγκαταστήσει θεωρεί ότι η συχνότητα και όλη η διαδικασία χορήγησης ή μη κλήσεων είναι δικό της μαγαζί».
Ο κ. Μιχ. Ματζαβίνος αναφέρθηκε στο δικό του παράδειγμα, όταν βρήκε δουλειά ως οδηγός ταξί, οπότε η Διοίκηση του συνεταιρισμού «Ευρωταξί» αρνούνταν να του δώσουν κλήσεις, με αποκορύφωμα καταγγελίες του συνδικαλιστή σε Επιθεώρηση Εργασίας, Ε.Κ.Β. και Ν.Α.Μ.. Μάλιστα μετά την καταγγελία προς τη Νομαρχία, ο κ. Ματζαβίνος κατήγγειλε ωμό εκβιασμό του ιδιοκτήτη ταξί για τον οποίο εργαζόταν, από τη Διοίκηση του Συνεταιρισμού, με αποτέλεσμα να απολυθεί.
Αναφέρθηκε επίσης στη στάση της διοίκησης του EuroTaxi απέναντι στην προσπάθεια να «σπάσει» το «χαράτσι» των 12 ευρώ που καταβάλλουν προς το συνεταιρισμό οι οδηγοί κάθε φορά που αλλάζουν αυτοκίνητο.
«Η διαδικασία καταβολής 12 ευρώ είναι παράνομη και καταχρηστική και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Οδηγών εργάζεται χωρίς κλήσεις εδώ και 14 μήνες, κάτι που δεν είναι άσχετο με την ιδιότητα του Προέδρου» είπε και καυτηρίασε τη στάση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης επί του θέματος.
"Η Νομαρχία το έπαιξε Πόντιος Πιλάτος. Μας έστειλαν έγγραφο από τη διεύθυνση Μεταφορών σύμφωνα με το οποίο δεν μπορεί να επέμβει στα εσωτερικά μιας ιδιωτικής επιχείρησης.
Κανένα ραδιοδίκτυο δεν είναι ιδιωτικό, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα ραδιοταξί. Την περιβόητη χρέωση για την ραδιοκλήση (1,70 ευρώ) δικαιούνται μόνο όσα ταξί είναι ενταγμένα σε ειδικά ραδιοδίκτυα επιβατικών δημόσιας χρήσης.
Τα ειδικά ραδιοδίκτυα υπόκεινται άμεσα στον έλεγχο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
Ας επιλέξουν οι κύριοι του EuroTaxi. Είναι ειδικό ραδιοδίκτυο;
Εάν είναι, δεν έχουν δικαίωμα να κόβουν τις κλήσεις από κανέναν και ο Νομάρχης για τη στάση τους αυτή πρέπει να πάρει τα απαραίτητα μέτρα.
Εάν δεν είναι, τότε τα αυτοκίνητα που υπάγονται στο δίκτυο EuroTaxi δεν δικαιούνται το 1,70. Ας διαλέξουν. Σε κάθε περίπτωση η Νομαρχία πρέπει να πάρει θέση" επισήμανε.
Βγαίνουν για δουλειά και μπορεί να καταλήξουν στο αυτόφωρο!
Σύμφωνα με τον Μιχ. Ματζαβίνο πολλοί οδηγοί ταξί και από τη Μαγνησία- έχουν οδηγηθεί στο αυτόφωρο για μεταφορά μεταναστών που δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα έγγραφα καθώς «η μεταφορά μεταναστών χωρίς νόμιμα έγγραφα, σύμφωνα με το νόμο περί λαθρομετανάστευσης θεωρείται κακούργημα, οδηγεί τον μεταφορέα τους στο αυτόφωρο και μπορεί να οδηγήσει πέρα από ποινές φυλάκισης στην κατάσχεση του ταξί και της άδειας κυκλοφορίας».
Χαρακτήρισε απαράδεκτο να μην υπάρχει «δίχτυ» προστασίας για τους εργαζομένους στα ταξί και να μπαίνουν σε περιπέτειες από τη στιγμή που δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν αν οι μετανάστες βρίσκονται νομίμως στη χώρα μας.
Ο κλάδος έχει καταθέσει προτάσεις ωστόσο ο ειδικός νόμος πλαίσιο για τα ταξί έχει καθυστερήσει.
Πρόταση του κλάδου είναι εφόσον τηρείται ο κανονισμός λειτουργίας ταξί, ο οδηγός- υπάλληλος, ή ο οδηγός -ιδιοκτήτης να απαλλάσσεται από το νόμο περί μεταφοράς λαθρομεταναστών.
«Δεν είμαστε σε θέση να ελέγξουμε αν διαθέτουν έγγραφα ή αν αυτά είναι πλαστά. Είμαστε υποχρεωμένοι από το νόμο να μεταφέρουμε όποιον έρθει στην πιάτσα», είπε και συμπλήρωσε «αδυναμίες άλλων δεν μπορεί να πληρώνει ο οδηγός ταξί».
Από τις εφημερίδες
Νέος Τύπος και
Μαγνησία.
Μεγάλα ρεπορτάζ για το θέμα φιλοξενούν και οι άλλες δυο τοπικές εφημερίδες, Θεσσαλία και Ταχυδρόμος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου