Ο υπουργός αφού σημείωσε ότι ο ΟΣΕ είναι η πιο ζημιογόνος ΔΕΚΟ στην Ευρώπη, με ετήσιες ζημιές περίπου 1 δισ. ευρώ και συνολικό έλλειμμα που φτάνει τα 9 δισ. ευρώ, σημείωσε ότι η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση θα επηρεάσει την οικονομία της χώρας και την αναπτυξιακή της πορεία.
Το σχέδιο εξυγίανσης περιλαμβάνει τον εταιρικό μετασχηματισμό του ΟΣΕ και τη δημιουργία τριών εταιριών: του ΟΣΕ στην κατοχή του οποίου θα βρίσκεται η ακίνητη περιουσία και στην οποία θα ενταχθεί και η ΕΔΙΣΥ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα προσφέρει τις υπηρεσίες και της ΕΡΓΟΣΕ, στην οποία θα ενταχθεί και η ΓΑΙΑ-ΟΣΕ.
Η ΕΡΓΟΣΕ θα συνεχίσει να εκτελεί όλα τα έργα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του δικτύου.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είπε ο κ. Στυλιανίδης, στόχος είναι η βιωσιμότητα και η αναπτυξιακή προοπτική της εταιρίας, η ασφάλεια και η ταχύτητα στις μετακινήσεις και η αξιοποίηση της οικολογικής διάστασης του μέσου.
Για τις μεταρρυθμιστικές αλλαγές θα διατεθούν 350 εκατομμύρια ευρώ για κεφαλαιοποίηση της εταιρίας, ενώ σε ότι αφορά τα εργασιακά θα διασφαλιστούν οι καλύτεροι δυνατοί όροι.
Μισθωτή εφεδρεία
Ο υπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι αποκλείστηκε το ενδεχόμενο των μετατάξεων και της εθελουσίας εξόδου και θα προκριθεί το πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας, το οποίο σε βάθος χρόνου 10ετίας θα αποδώσει στην εταιρία περί τα 315 εκατ. ευρώ.
Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό θα υπάρξει ένας συνδυασμός ηλικίας και χρόνου προϋπηρεσίας των εργαζομένων. Το πρόγραμμα, η εφαρμογή του οποίου θα αρχίσει εντός του έτους, αφού γίνουν οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις θα φτάσει σε κόστος το 1 δισ ευρώ, χωρίζεται σε δύο ενότητες.
Την εθελοντική συμμετοχή που αφορά εργαζόμενους ηλικίας 48-49 ετών και με προϋπηρεσία πάνω από 28 χρόνια και ηλικίας 50-54 ετών ανεξάρτητα προϋπηρεσίας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά περίπου 3.000 εργαζόμενους.
Υπάρχει όμως και το πρόγραμμα υποχρεωτικής συμμετοχής και αφορά περίπου 1.000 εργαζόμενους με πάνω από 35 χρόνια προϋπηρεσίας ή άνω των 55 ετών ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας.
Και για τις δύο περιπτώσεις θα διασφαλιστεί η καταβολή του 100% των ασφαλιστικών εισφορών και η διατήρηση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Αυξήσεις φωτιά
Σε ότι αφορά την τιμολογιακή πολιτική για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στόχος είναι το εισιτήριο να φτάσει στο 80% των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.
Έτσι από την πρώτη Αυγούστου αυξάνονται κατά 33% για τα απλά τρένα, κατά 13% για τα intercity και κατά 7% για τα EXRESS. Οι αυξήσεις αυτές θα επαναληφθούν ανά τρία οκτάμηνα.
Καμία αύξηση δεν πρόκειται να γίνει στα εισιτήρια του Προαστιακού. Με τις αυξήσεις αυτές εκτιμάται ότι θα αποφέρουν στα ταμεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιπλέον 5,4 εκατ. ευρώ το 2009, 22,75 εκατ. το 2010 και 39 εκατ. ευρώ το 2011.
Παράλληλα, με την αναθεώρηση του συνόλου των δρομολογίων αναμένεται να μειωθεί το κόστος κατά 21% το 2009 και κατά 52% το 2010 και το 2011.
Για τις εμπορευματικές μεταφορές θα εφαρμοστεί το σύστημα των ελεγχόμενων εκπτώσεων, που δεν θα υπερβαίνει το 50% από το 80% που ισχύει σήμερα, ενώ θα γίνει αύξηση των κομίστρων κατά 5%. Με τον τρόπο αυτό αναμένεται αύξηση των εσόδων κατά 70% και συγκεκριμένα κατά 12 εκατ. ευρώ το 2010 και κατά 28 εκατ. ευρώ το 2011.
Η ΕΡΓΟΣΕ θα παραμείνει ο κύριος φορέας κατασκευής των μεγάλων έργων, ενώ θα επιδιωχθεί η κατασκευή έργων και μέσω των ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα). Μέχρι το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί ο σιδηροδρομικός άξονας ΠΑΘΕΠ, προϋπολογισμού 6,2 δισ. ευρώ και όταν ολοκληρωθεί η διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα γίνεται σε 3,5 ώρες και Πάτρας-Αθήνας σε δύο ώρες.
Τέλος, σε ότι αφορά τον ΟΣΕ, θα επιδιωχθεί, σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομίας, η καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, που ανέρχεται σε 14,3 δισ. ευρώ.
Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Στυλιανίδης, αφού εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επιτυχία του προγράμματος, εκτίμησε ότι από το 2012 και μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μπει σε τροχιά κερδοφορίας, απέκλεισε το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης της εταιρίας και ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του 2009 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο ηλεκτροκίνησης του προαστιακού στο τμήμα Αθήνα-Κιάτο.
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
Η κυβέρνηση μεταφέρει τις συνέπειες της κακοδιαχείρισης του Ο.Σ.Ε. απ' τις διορισμένες διοικήσεις του (όλων των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων), στο προσωπικό του Οργανισμού και στο επιβατικό κοινό του.
Για το προσωπικό, κατεδαφίζει εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, ενώ στους επιβάτες βάζει μεγάλο "χαράτσι" στα εισητήρια!
Τεράστια ποσά θα δαπανηθούν για την γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης, που με την ολοκλήρωση του έργου θα την ξεπουλήσουν στους ιδιώτες!!!
Καμμία κουβέντα για το επαρχιακό δίκτυο, πλην της γραμμής Αθηνών-Πάτρας.
Η δυτική Ελλάδα θα περιμένει απ' ότι φαίνεται για πάρα πολλά χρόνια ακόμα, για ν' ακούσει τραίνο να σφυρίζει, ενώ οι υπόλοιπες επαρχιακές πόλεις που είναι συνδεμένες, θα βολευτούν για επίσης πάρα πολλά χρόνια, με τις απαρχαιωμένες αυτοκινητάμαξες!
Τα εργοστάσια και μηχανοστάσια του Οργανισμού (έχουμε και στο Βόλο), θα παραμείνουν με τον παλιό εξοπλισμό τους και το προσωπικό συνολικά του Οργανισμού, διαρκώς θα μειώνεται!
Όλα αυτά, είναι ένα μακρόπνοο σχέδιο ανάπτυξης και εξυγίανσης του Ο.Σ.Ε.!
Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε!!!
Μόνο που οι εκλογές απ' ότι φαίνεται δεν θ' αργήσουν και το κουτόχορτο τελειώνει!!!
Το σχέδιο εξυγίανσης περιλαμβάνει τον εταιρικό μετασχηματισμό του ΟΣΕ και τη δημιουργία τριών εταιριών: του ΟΣΕ στην κατοχή του οποίου θα βρίσκεται η ακίνητη περιουσία και στην οποία θα ενταχθεί και η ΕΔΙΣΥ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα προσφέρει τις υπηρεσίες και της ΕΡΓΟΣΕ, στην οποία θα ενταχθεί και η ΓΑΙΑ-ΟΣΕ.
Η ΕΡΓΟΣΕ θα συνεχίσει να εκτελεί όλα τα έργα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του δικτύου.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είπε ο κ. Στυλιανίδης, στόχος είναι η βιωσιμότητα και η αναπτυξιακή προοπτική της εταιρίας, η ασφάλεια και η ταχύτητα στις μετακινήσεις και η αξιοποίηση της οικολογικής διάστασης του μέσου.
Για τις μεταρρυθμιστικές αλλαγές θα διατεθούν 350 εκατομμύρια ευρώ για κεφαλαιοποίηση της εταιρίας, ενώ σε ότι αφορά τα εργασιακά θα διασφαλιστούν οι καλύτεροι δυνατοί όροι.
Μισθωτή εφεδρεία
Ο υπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι αποκλείστηκε το ενδεχόμενο των μετατάξεων και της εθελουσίας εξόδου και θα προκριθεί το πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας, το οποίο σε βάθος χρόνου 10ετίας θα αποδώσει στην εταιρία περί τα 315 εκατ. ευρώ.
Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό θα υπάρξει ένας συνδυασμός ηλικίας και χρόνου προϋπηρεσίας των εργαζομένων. Το πρόγραμμα, η εφαρμογή του οποίου θα αρχίσει εντός του έτους, αφού γίνουν οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις θα φτάσει σε κόστος το 1 δισ ευρώ, χωρίζεται σε δύο ενότητες.
Την εθελοντική συμμετοχή που αφορά εργαζόμενους ηλικίας 48-49 ετών και με προϋπηρεσία πάνω από 28 χρόνια και ηλικίας 50-54 ετών ανεξάρτητα προϋπηρεσίας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά περίπου 3.000 εργαζόμενους.
Υπάρχει όμως και το πρόγραμμα υποχρεωτικής συμμετοχής και αφορά περίπου 1.000 εργαζόμενους με πάνω από 35 χρόνια προϋπηρεσίας ή άνω των 55 ετών ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας.
Και για τις δύο περιπτώσεις θα διασφαλιστεί η καταβολή του 100% των ασφαλιστικών εισφορών και η διατήρηση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Αυξήσεις φωτιά
Σε ότι αφορά την τιμολογιακή πολιτική για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στόχος είναι το εισιτήριο να φτάσει στο 80% των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.
Έτσι από την πρώτη Αυγούστου αυξάνονται κατά 33% για τα απλά τρένα, κατά 13% για τα intercity και κατά 7% για τα EXRESS. Οι αυξήσεις αυτές θα επαναληφθούν ανά τρία οκτάμηνα.
Καμία αύξηση δεν πρόκειται να γίνει στα εισιτήρια του Προαστιακού. Με τις αυξήσεις αυτές εκτιμάται ότι θα αποφέρουν στα ταμεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιπλέον 5,4 εκατ. ευρώ το 2009, 22,75 εκατ. το 2010 και 39 εκατ. ευρώ το 2011.
Παράλληλα, με την αναθεώρηση του συνόλου των δρομολογίων αναμένεται να μειωθεί το κόστος κατά 21% το 2009 και κατά 52% το 2010 και το 2011.
Για τις εμπορευματικές μεταφορές θα εφαρμοστεί το σύστημα των ελεγχόμενων εκπτώσεων, που δεν θα υπερβαίνει το 50% από το 80% που ισχύει σήμερα, ενώ θα γίνει αύξηση των κομίστρων κατά 5%. Με τον τρόπο αυτό αναμένεται αύξηση των εσόδων κατά 70% και συγκεκριμένα κατά 12 εκατ. ευρώ το 2010 και κατά 28 εκατ. ευρώ το 2011.
Η ΕΡΓΟΣΕ θα παραμείνει ο κύριος φορέας κατασκευής των μεγάλων έργων, ενώ θα επιδιωχθεί η κατασκευή έργων και μέσω των ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα). Μέχρι το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί ο σιδηροδρομικός άξονας ΠΑΘΕΠ, προϋπολογισμού 6,2 δισ. ευρώ και όταν ολοκληρωθεί η διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα γίνεται σε 3,5 ώρες και Πάτρας-Αθήνας σε δύο ώρες.
Τέλος, σε ότι αφορά τον ΟΣΕ, θα επιδιωχθεί, σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομίας, η καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, που ανέρχεται σε 14,3 δισ. ευρώ.
Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Στυλιανίδης, αφού εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επιτυχία του προγράμματος, εκτίμησε ότι από το 2012 και μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μπει σε τροχιά κερδοφορίας, απέκλεισε το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης της εταιρίας και ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του 2009 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο ηλεκτροκίνησης του προαστιακού στο τμήμα Αθήνα-Κιάτο.
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
Η κυβέρνηση μεταφέρει τις συνέπειες της κακοδιαχείρισης του Ο.Σ.Ε. απ' τις διορισμένες διοικήσεις του (όλων των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων), στο προσωπικό του Οργανισμού και στο επιβατικό κοινό του.
Για το προσωπικό, κατεδαφίζει εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, ενώ στους επιβάτες βάζει μεγάλο "χαράτσι" στα εισητήρια!
Τεράστια ποσά θα δαπανηθούν για την γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης, που με την ολοκλήρωση του έργου θα την ξεπουλήσουν στους ιδιώτες!!!
Καμμία κουβέντα για το επαρχιακό δίκτυο, πλην της γραμμής Αθηνών-Πάτρας.
Η δυτική Ελλάδα θα περιμένει απ' ότι φαίνεται για πάρα πολλά χρόνια ακόμα, για ν' ακούσει τραίνο να σφυρίζει, ενώ οι υπόλοιπες επαρχιακές πόλεις που είναι συνδεμένες, θα βολευτούν για επίσης πάρα πολλά χρόνια, με τις απαρχαιωμένες αυτοκινητάμαξες!
Τα εργοστάσια και μηχανοστάσια του Οργανισμού (έχουμε και στο Βόλο), θα παραμείνουν με τον παλιό εξοπλισμό τους και το προσωπικό συνολικά του Οργανισμού, διαρκώς θα μειώνεται!
Όλα αυτά, είναι ένα μακρόπνοο σχέδιο ανάπτυξης και εξυγίανσης του Ο.Σ.Ε.!
Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε!!!
Μόνο που οι εκλογές απ' ότι φαίνεται δεν θ' αργήσουν και το κουτόχορτο τελειώνει!!!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου