Δέκα χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε η πλατφόρμα αυτοδημοσίευσης Blogger (www.blogger.com), η οποία τάραξε τα νερά και έδωσε τη δυνατότητα «φωνής» στους μέχρι τότε «άφωνους» του διαδικτύου, και το γιορτάζει με μια σειρά από νέες δυνατότητες.
Η πλατφόρμα συστάθηκε τον Aύγουστο του 1999 από μια μικρή εταιρεία ονόματι Pyra Labs στο Σαν Φρανσίσκο και εξελίχθηκε σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την Google τον Φεβρουάριο του 2003 και άλλαξε τις ισορροπίες στους χώρους της ενημέρωσης.
Eνδεικτικά για την Ελλάδα, μέσω της εν λόγω πλατφόρμας κραύγασε την απόγνωσή της, η Aμαλία Kαλυβινού (το http://fakellaki.blogspot.com στο οποίο η καρκινοπαθής Aμαλία κατέγραφε με συγκλονιστικό τρόπο τη μάχη της ενάντια στην επάρατη νόσο, καθώς και στα «φακελάκια» του ελληνικού συστήματος υγείας μέχρι τον θάνατό της σε ηλικία 30 ετών) αλλά και φιλοξενήθηκαν τα καλέσματα διαμαρτυρίας μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 σε Πάρνηθα και Hλεία.
Το Blogger χαρακτηρίζεται από την ευκολία στη χρήση του σε σχέση με αντίστοιχες πλατφόρμες, και μπορεί πλέον να μη βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας, καθώς κυριαρχεί η υπηρεσία Twitter, αλλά παραμένει το δημοφιλέστερο εργαλείο αυτοδημοσίευσης στον παγκόσμιο ιστό.
Σήμερα η πλατφόρμα Blogger φιλοξενεί δέκα εκατ. «ενεργούς» χρήστες, ενώ δέχεται μηνιαίως περίπου 300 εκατ. μοναδικές επισκέψεις. Xαρακτηριστικά, κάθε λεπτό της ώρας, στα ιστολόγια της υπηρεσίας γράφονται περί τις 270.000 λέξεις.
Με αφορμή λοιπόν τον εορτασμό των δέκα χρόνων λειτουργίας η πλατφόρμα εμπλουτίζεται με νέες δυνατότητες, όπως το «Aναγνώστες» το οποίο επιτρέπει στον χρήστη να αποκτά οπαδούς, να τους μοστράρει στο blog του, καθώς και να δηλώνει ο ίδιος οπαδός άλλων ιστολογίων, στα πρότυπα των followers του Twitter, το «πλαίσιο αναζήτησης» με το οποίο πραγματοποιούνται αναζητήσεις όρων σε ιστολόγια, links, blogrolls, το «SocialVibe» που συγκεντρώνει χρήματα για φιλανθρωπίες και το «event» όπου ο καθένας μπορεί να διαφημίσει μια εκδήλωση.
Eπιπλέον, ο χρήστης μπορεί να λαμβάνει σε μια «λίστα ανάγνωσης» ενημερώσεις με τα όσα δημοσιεύονται στα ιστολόγια, τα οποία ο ίδιος έχει επιλέξει να παρακολουθεί και να ανανεώνει το blog του «εν κινήσει», είτε μέσω κινητού τηλεφώνου είτε μέσω διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου e-mail (Mail-to-Blogger).
Η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο καιρό, η άλλοτε πρωτοποριακή πλατφόρμα φαντάζει κάπως παρωχημένη και δέχεται έντονες πιέσεις από ανταγωνιστές οι οποίοι «διεκδικούν το θρόνο». Το αν θα κρατηθεί στη κορυφή θα το δείξει ο χρόνος, όμως η ιστορία έχει καταγράψει το Blogger, ως την αρχή της απόλυτης ελευθερίας της έκφρασης.
Πηγή: Έθνος
Από TVXS.gr
Η πλατφόρμα συστάθηκε τον Aύγουστο του 1999 από μια μικρή εταιρεία ονόματι Pyra Labs στο Σαν Φρανσίσκο και εξελίχθηκε σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την Google τον Φεβρουάριο του 2003 και άλλαξε τις ισορροπίες στους χώρους της ενημέρωσης.
Eνδεικτικά για την Ελλάδα, μέσω της εν λόγω πλατφόρμας κραύγασε την απόγνωσή της, η Aμαλία Kαλυβινού (το http://fakellaki.blogspot.com στο οποίο η καρκινοπαθής Aμαλία κατέγραφε με συγκλονιστικό τρόπο τη μάχη της ενάντια στην επάρατη νόσο, καθώς και στα «φακελάκια» του ελληνικού συστήματος υγείας μέχρι τον θάνατό της σε ηλικία 30 ετών) αλλά και φιλοξενήθηκαν τα καλέσματα διαμαρτυρίας μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 σε Πάρνηθα και Hλεία.
Το Blogger χαρακτηρίζεται από την ευκολία στη χρήση του σε σχέση με αντίστοιχες πλατφόρμες, και μπορεί πλέον να μη βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας, καθώς κυριαρχεί η υπηρεσία Twitter, αλλά παραμένει το δημοφιλέστερο εργαλείο αυτοδημοσίευσης στον παγκόσμιο ιστό.
Σήμερα η πλατφόρμα Blogger φιλοξενεί δέκα εκατ. «ενεργούς» χρήστες, ενώ δέχεται μηνιαίως περίπου 300 εκατ. μοναδικές επισκέψεις. Xαρακτηριστικά, κάθε λεπτό της ώρας, στα ιστολόγια της υπηρεσίας γράφονται περί τις 270.000 λέξεις.
Με αφορμή λοιπόν τον εορτασμό των δέκα χρόνων λειτουργίας η πλατφόρμα εμπλουτίζεται με νέες δυνατότητες, όπως το «Aναγνώστες» το οποίο επιτρέπει στον χρήστη να αποκτά οπαδούς, να τους μοστράρει στο blog του, καθώς και να δηλώνει ο ίδιος οπαδός άλλων ιστολογίων, στα πρότυπα των followers του Twitter, το «πλαίσιο αναζήτησης» με το οποίο πραγματοποιούνται αναζητήσεις όρων σε ιστολόγια, links, blogrolls, το «SocialVibe» που συγκεντρώνει χρήματα για φιλανθρωπίες και το «event» όπου ο καθένας μπορεί να διαφημίσει μια εκδήλωση.
Eπιπλέον, ο χρήστης μπορεί να λαμβάνει σε μια «λίστα ανάγνωσης» ενημερώσεις με τα όσα δημοσιεύονται στα ιστολόγια, τα οποία ο ίδιος έχει επιλέξει να παρακολουθεί και να ανανεώνει το blog του «εν κινήσει», είτε μέσω κινητού τηλεφώνου είτε μέσω διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου e-mail (Mail-to-Blogger).
Η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο καιρό, η άλλοτε πρωτοποριακή πλατφόρμα φαντάζει κάπως παρωχημένη και δέχεται έντονες πιέσεις από ανταγωνιστές οι οποίοι «διεκδικούν το θρόνο». Το αν θα κρατηθεί στη κορυφή θα το δείξει ο χρόνος, όμως η ιστορία έχει καταγράψει το Blogger, ως την αρχή της απόλυτης ελευθερίας της έκφρασης.
Πηγή: Έθνος
Από TVXS.gr
1 σχόλια:
Πολύ όμορφο και εμπεριστατωμένο μπλογκ.
Την Καλημέρα μας.
Δημοσίευση σχολίου