Δευτέρα, 3 Αυγούστου 2009

Και οι Θηροφύλακες διαμαρτύρονται!!!

Στις 15 Ιούλη 2009, όλες οι Ομοσπονδίες των εργαζομένων στη Δασική Υπηρεσία και όχι μόνο (διαβάστε σχετικά εδώ "Περί ιδιωτικής θυροφυλακής....), κατήγγειλαν και διαμαρτυρήθηκαν για τις αποφάσεις του Υπουργού Αγροτικής ανάπτυξης και τροφίμων.
Στις 28/7/2009, η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΩΝ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ με ανακοίνωσή της, διαμαρτύρεται κι αυτή για τις αποφάσεις του Υπουργού!
Ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης, που υπογράφεται από τον Πρόεδρο Ιωάννη Ρετζέπη και τον Γενικό Γραμματέα Γεώργιο Τριανταφυλλίδη, είναι το παρακάτω:


ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ Α.Α.Τ. κ. Σ. ΧΑΤΖΗΓΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΘΗΡΑΣ

Σχετικά με την πρόσφατη υπογραφή της σχετικής Απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σ. Χατζηγάκη για τους ιδιωτικούς φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θηροφυλάκων δηλώνει τα ακόλουθα.

Ο κ. Χατζηγάκης στην Απόφαση αυτή ακροβατώντας συνταγματικά, θέσπισε ένα πρωτοφανές, άδικο και έξω από κάθε ηθική καθεστώς για τους εργαζόμενους θηροφύλακες ενώ δεν ρυθμίζονται ούτε οργανωτικά ζητήματα (στολή κλπ) ούτε ζητήματα εξοπλισμού (π.χ. οπλισμού) όπως διέδιδε το Υπουργείο.

Με την απόφαση αυτή, η οποία έρχεται σε αντίθεση με σκεπτικό παλαιότερης απόφασης της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. (1934/1998) για σχετικό ζήτημα (άσκηση αστυνομικής εξουσίας από ιδιώτες ή ν.π.ι.δ.), ουσιαστικά ο Υπουργός, ίδρυσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μία ανεξάρτητη Ιδιωτική Θηροφυλακή - Δασοφυλακή η οποία θα διοικείται από ιδιώτες και θα αποτελείται από ιδιώτες εργαζόμενους με αρμοδιότητες όμως δημοσίων Δασικών Υπαλλήλων. Οι ιδιώτες αυτοί θα ασκούν καθήκοντα κρατικών οργάνων όπως αστυνομική εξουσία και ανακριτικά καθήκοντα για το νόμο περί θήρας - δασών (ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Α.Α.Τ. οι ιδιώτες θηροφύλακες θα φέρουν και οπλισμό). Τα καθήκοντα αυτά θα ασκούνται σε δημόσιες εκτάσεις αλλά και ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις και εν δυνάμει θα εφαρμόζονται σε όλους γενικά τους πολίτες (κυνηγούς και μη). Η απόφαση αυτή δεν έχει ούτε προηγούμενο ούτε υπάρχει παρόμοια της στον κόσμο και δεν στηρίζεται σε καμία λογική παρά μόνο υπηρετεί έναν σκοπό, αυτόν των πολιτικών σκοπιμοτήτων.

Πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θηροφυλάκων, ήταν η έκδοση με σύννομο τρόπο μίας Υπουργικής Απόφασης, η οποία θα διασφάλιζε την εύρυθμη και καταξιωμένη λειτουργία των ιδιωτικών φυλάκων θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων, κάτι που όμως δεν ισχύει με την απόφαση του κ. Χατζηγάκη.

Οι εργαζόμενοι θηροφύλακες θίγονται διότι:

1. Στην πραγματικότητα αποκόπτονται πλέον εντελώς από τη δασική υπηρεσία κατά την άσκηση των καθηκόντων τους (πλην της τυπικής υποβολής της μήνυσης) κάτι που θα τους παρείχε ασφάλεια, αναγνωρισιμότητα, την απαραίτητη υπηρεσιακή - επιχειρησιακή υποστήριξη που διασφαλίζει την απρόσκοπτη και ορθή άσκηση των καθηκόντων τους. Οι θηροφύλακες πλέον και επίσημα θα κινούνται μόνοι τους οπουδήποτε, με βάση τις προθέσεις και επιθυμίες των μελών - κυνηγών των δ.σ. των κυνηγετικών οργανώσεων (ν.π.ι.δ.), ανεξάρτητα και έξω από τον σχεδιασμό των δασικών υπηρεσιών, κάτι που θα οδηγήσει σε σύγχυση και σε διάσπαση του έργου της θηροφύλαξης - δασοφύλαξης.

2. Σε αντίθεση με τις μέχρι πρόσφατα ισχύουσες διατάξεις, που ήταν σε ισχύ για σαράντα (40) χρόνια, με βάση το περιεχόμενο της νέας Υπ. Απόφασης του κ. Χατζηγάκη, οι αναγνωριζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας αντιμετωπίζονται πλέον ως εργαζόμενοι του κοινού εργατικού δικαίου και όχι ως υπάλληλοι που ασκούν δημόσια υπηρεσία με μείζονος σημασίας καθήκοντα όπως αυτά των δημοσίων Δασικών Υπαλλήλων (άρθ. 267 ν.δ. 86/69, του ν. 3208/03 και ν. 1845/89), γεγονός που τους αδικεί, τους θίγει και τους υποβιβάζει σε υπαλλήλους β΄ κατηγορίας.

3. Δεν υπάρχει καμία προστατευτική διάταξη που να εξασφαλίζει την αντικειμενική και αμερόληπτη άσκηση των καθηκόντων δημόσιας υπηρεσίας τους, αφού δίνεται για πρώτη φορά με απόφαση Υπουργού (του κ. Χατζηγάκη), το δικαίωμα στα δ.σ. των κυνηγετικών οργανώσεων να απολύουν μονομερώς τους θηροφύλακες αναιτιολόγητα (όπως προβλέπουν οι διατάξεις του εργατικού δικαίου), χωρίς να έχει δικαίωμα παρέμβασης η δημόσια διοίκηση. Συνεπώς είναι δυνατό θηροφύλακες να εργάζονται, εποπτεύοντας για την εφαρμογή και τήρηση του νόμου τους εργοδότες τους - κυνηγούς, με το φόβο μην τυχόν έρθουν σε «σύγκρουση» με αυτούς, για μηνύσεις, ελέγχους κλπ, και δημιουργηθεί τεταμένο κλίμα- ένταση αφού μπορεί να οδηγήσει στην εύκολη απόλυση τους με συνοπτικές διαδικασίες ή στη δυσμενή μεταχείρισή τους.

4. Αφήνεται το δικαίωμα στις κυνηγετικές οργανώσεις να προσλαμβάνουν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου τους ιδιωτικούς φύλακες θήρας. Αυτό σε συνδυασμό με τα ασκούμενα καθήκοντα που θα κληθούν να εφαρμόσουν ως προσωρινοί υπάλληλοι, θα οδηγήσει σε διακρίσεις και ομηρεία αλλά και σε στρεβλώσεις και δυσχέρεια στην ορθή άσκηση των καθηκόντων τους.

5. Δεν καθορίζονται σαφώς τα καθήκοντα που θα ασκούν οι αναγνωριζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας παρά γενικά και αόριστα γίνεται επίκληση σε όλες τις ισχύουσες διατάξεις (π.χ. μόνο του ν. 3208 σε συνδυασμό με το ν.δ. 86/1969, του ν. 1845/1989 για την Δασοπροστασία ως κανονικοί δασοφύλακες). Αυτό σε συνδυασμό με την αναγνώρισή τους ως «ιδιωτικούς φύλακες θήρας» και όχι του ορθού ως «φύλακες θήρας» όπως απαιτούσε η αρχική διάταξη του ν.δ. 86/1969, θα οδηγήσει σε προβλήματα στην απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους και στις σχέσεις τους με τους πολίτες.

6. Δεν εξασφαλίζεται σύστημα ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων για την αντικειμενική και αμερόληπτη επιλογή τους και δεν εισάγονται ικανοί κανόνες για την αποτροπή τυχόν αυθαίρετων ενεργειών επιλεκτικής μεταχείρισης στη διαδικασία της πρόσληψης, (η οποία θα γίνεται πλέον αποκλειστικά από τις κυνηγετικές οργανώσεις), κάτι που θα δημιουργήσει ανισότητες και άδικες εξαρτήσεις. Επίσης αδικούνται όλοι οι υποψήφιοι που έχουν υπηρετήσει μέχρι σήμερα ως αναγνωριζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας με ολιγόμηνη θητεία, πλην όμως με βάση τις μέχρι πρόσφατα ισχύουσες υπουργικές αποφάσεις, ικανού χρονικού διαστήματος για την απόκτηση της αναγκαίας εμπειρίας.

7. Δεν προβλέπεται σοβαρή εκπαίδευση στους νέους θηροφύλακες παρά γενικά και αόριστα αναφέρεται μία σύντομη περίοδος «εκπαίδευσης» - κοινής υπηρεσίας με κρατικούς δασοφύλακες (εάν υπάρχουν και είναι διαθέσιμοι), διάρκειας ενός (1) μήνα!

Όλες οι ανωτέρω ρυθμίσεις είναι αντίθετες τόσο με τις θέσεις και προτάσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θηροφυλάκων όσο και με τις θέσεις της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης του Υ.Α.Α.Τ. όπως αυτές έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς σε διάφορες εγκύκλιες διαταγές.
Πηγή: Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας

Είναι καταπληκτικοί, η Κυβέρνησή μας κι ο αρμόδιος Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, με τις αποφάσεις τους!
Διεκδικούν παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού καταφέρνουν να διαμαρτύρονται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς!!!
Και σ' ανώτερα!
Τα δάση μας όμως τι τους φταίνε;;;

buzz it!

Related Posts with Thumbnails
 
Προσαρμοσμένη αναζήτηση
    follow me on Twitter

    Αξίζει να τα δείτε...

    Οι φίλοι μου στο Sync.gr

    ΜΑΓΝΗΤΗΣ Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template