Δευτέρα, 3 Αυγούστου 2009

Νέο πρόσωπο για τον ΟΣΕ στο Βόλο

Σε εντελώς αντίθετη πορεία κινούνται αυτή την περίοδο τα πράγματα στον ΟΣΕ Βόλου.
Τη στιγμή που ο γενικότερος σχεδιασμός της Κυβέρνησης και της διοίκησης του Οργανισμού για αυξήσεις στα εισιτήρια των τρένων -αυξήσεις που ισχύουν από χθες και που φθάνουν μέχρι και το 33%- και για δραστική περικοπή των δρομολογίων, αναπόφευκτα προκαλούν τριγμούς και συγκεντρώνουν τις έντονες διαμαρτυρίες των εργαζομένων και των τοπικών φορέων σε όλη την Ελλάδα, φυσικά και στη Μαγνησία, την ίδια στιγμή είναι σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες αναβάθμισης των εγκαταστάσεων του Οργανισμού στο Βόλο, αλλά και στο ευρύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο που ανήκει στα όρια αρμοδιότητάς του.
Εργασίες που εκτιμάται πως θα έχουν αποπερατωθεί περί τα τέλη του χρόνου, που κόστισαν περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ και που όταν αποπερατωθούν στο σύνολό τους, ασφαλώς και θα δώσουν μία διαφορετική εικόνα τόσο στο κτίριο διοίκησης, όσο και σε όλο τον ευρύτερο χώρο που περιβάλλει το Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Βόλο, που ο παραδοσιακός του χαρακτήρας, σε συνδυασμό με την κεντροβαρή θέση του στην πόλη, συνεχίζει να αποτελεί ένα σημαντικό σημείο επισκεψιμότητας από τους Ελληνες και ξένους τουρίστες, που έρχονται καθημερινά στο Βόλο.
Αλλά δεν είναι μόνον οι εγκαταστάσεις του σιδηροδρομικού σταθμού του Βόλου που αναβαθμίζονται σταδιακά, εσωτερικά και εξωτερικά. Είναι και οι εργασίες αναβάθμισης που συντελούνται σταδιακά κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου του τρένου του Πηλίου που διέρχεται μέσα από την πόλη του Βόλου και στη συνέχεια τη διαδρομή που διασχίζει ο Μουτζούρης, παράλληλα με το δρόμο, από τον Άναυρο μέχρι και την Αγριά.
Οι εργασίες που είναι σε πλήρη εξέλιξη στο κτίριο και στον περιβάλλοντα τον ΟΣΕ Βόλου χώρο αξίζει σε όλους όσοι έχουν καιρό να περάσουν από τη γύρω περιοχή, να κάνουν μία στάση, να περάσουν την πύλη του σταθμού και να δουν από κοντά τις παρεμβάσεις που γίνονται. Επίσης όσοι έχουν διέλθει το τελευταίο διάστημα από τους πέριξ του ΟΣΕ δρόμους, όπως η οδός Παπαδιαμάντη και η οδός Φερών, θα έχουν διαπιστώσει τις εργασίες που έχουν γίνει ή αυτές που είναι ακόμη σε εξέλιξη και που θα έχουν αποπερατωθεί μέσα στους επόμενους μήνες.
Πιο αναλυτικά περιμετρικά του κτιρίου του ΟΣΕ έχουν ολοκληρωθεί οι νέες καλαίσθητες πεζοδρομήσεις και πλακοστρώσεις με πρόβλεψη ακόμη και για την απρόσκοπτη διέλευση των τυφλών, ενώ μέσα στο χώρο του Σταθμού έχει επεκταθεί το κρηπίδωμα διέλευσης των επιβατών, έχουν κατασκευαστεί καλαίσθητες λιθόκτιστες πεζούλες που οριοθετούν τους κήπους από τον υπόλοιπο περιβάλλοντα χώρο, έχει τοποθετηθεί καλαίσθητος φωτισμός, ενώ και στα κτίρια του σταθμού έχουν γίνει εκτεταμένες εργασίες συντήρησης. Ακόμη έχει γίνει η απαραίτητη υποδομή και οσονούπω τοποθετούνται οι σιδηροτροχιές, πάνω στις οποίες θα τοποθετηθούν οι δέκα ατμομήλατες μηχανές που πήγαιναν στην Καλαμπάκα μέχρι και το 1970. Ατμομηχανές οι οποίες χρονολογούνται από το 1890.
Στα σχέδια των υπευθύνων είναι αυτό το σύνολο των δέκα ατμομηχανών να τοποθετηθεί στην πίσω πύλη του ΟΣΕ (Μελούνας και Φερών) και να αποτελέσει κατά κάποιο τρόπο ένα Υπαίθριο Σιδηροδρομικό Μουσείο που θα αποτυπώνει ανάγλυφα τον τρόπο που γίνονταν οι μετακινήσεις και το εμπόριο προς τη θεσσαλική ενδοχώρα τις πρώτες δεκαετίες του ελεύθερου βίου της Θεσσαλίας. Το Υπαίθριο αυτό Σιδηροδρομικό Μουσείο θα έλθει να «δέσει» αρμονικά τα επόμενα χρόνια με το έργο που είναι σε εξέλιξη από την πλευρά του Δήμου στην οδό Φερών, το Μουσείο Ιστορίας της Πόλης, δημιουργώντας μαζί με το παρακείμενο στην περιοχή Πλινθοκεραμοποιείο Τσαλαπάτα, ένα αρμονικό σύμπλεγμα όπου στο Σήμερα της Πόλης θα αποτυπώνεται ο καταλυτικός ρόλος που διαδραμάτισαν στη διαχρονική εξέλιξη της πόλης η Βιομηχανία και ο Θεσσαλικός Σιδηρόδρομος.
Εργασίες αναβάθμισης όμως έχουν ήδη γίνει και συνεχίζονται και εκτός του αυστηρά οριοθετημένου χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού.
Πιο συγκεκριμένα:
Στο τμήμα της Γραμμής Πηλίου που είναι κατά μήκος της πόλης και πιο συγκεκριμένα από τα «Κύματα» μέχρι και τον Άγιο Κωνσταντίνο έχουν τοποθετηθεί κυβόλιθοι κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ αναδείχθηκε στην ίδια περιοχή και το «κλειδί τριπλού εύρους», όπως το λένε στη γλώσσα τους οι ίδιοι οι σιδηροδρομικοί, μοναδικό στα παγκόσμια χρονικά των σιδηροδρόμων, καθώς με μία μηχανική κίνηση παρέχεται η δυνατότητα διέλευσης από το συγκεκριμένο σημείο τριών διαφορετικών τρένων που κινούνται σε ράγες που έχουν διαφορετικό εύρος γραμμής και πιο συγκεκριμένα γραμμή εύρους 60 εκατοστών που είναι οι ράγες του παραδοσιακού τρένου του Πηλίου, μετρική γραμμή όπως ήταν τα τρένα της Καλαμπάκας και η συνήθης γραμμή πάνω στην οποία τρέχουν τα σημερινά τρένα, που έχει εύρος γραμμής 143,5 εκατοστά. Αυτή τη στιγμή οι εργασίες ανάδειξης της γραμμής είναι σε εξέλιξη στην περιοχή του Αναύρου, ενώ αντίστοιχες εργασίες με κυβόλιθους έχουν γίνει σε μήκος δύο περίπου χιλιομέτρων μέσα στο σχέδιο του Δήμου Αγριάς, ο σιδηροδρομικός σταθμός της οποίας επίσης αναβαθμίστηκε.
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος

Έτσι που το πάνε οι διοικούντες τον Ελληνικό σιδηρόδρομο, με τις περικοπές στα δρομολόγια και τις αυξήσεις στα εισητήρια, πολύ σύντομα θα αποτελεί μουσειακό είδος!
Γι' αυτό οι άνθρωποι σπεύδουν να φτιάξουν μουσεία υπαίθρια και άλλα...
"των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν"!!!

buzz it!

Related Posts with Thumbnails
 
Προσαρμοσμένη αναζήτηση
    follow me on Twitter

    Αξίζει να τα δείτε...

    Οι φίλοι μου στο Sync.gr

    ΜΑΓΝΗΤΗΣ Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template