Κι αυτό γιατί αφού εξυπηρετεί ανάγκες πυροπροστασίας, θα πρέπει να ενταχθεί στο γενικότερο σχεδιασμό των υπηρεσιών αυτών με τους οποίους ο αερολιμενάρχης θα έχει άμεση συνεννόηση για τα σχέδια και της ώρες πτήσης.
Η χρησιμότητα αγοράς του σκάφους αμφισβητήθηκε κι από δημάρχους της περιφέρειας, πριν ακόμη γίνει η αγορά. Πέρυσι οι δήμαρχοι των Σποράδων μαζί με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας είχαν νοικιάσει αεροσκάφος για να εκτελεί πτήσεις στο πλαίσιο πρόληψης των πυρκαγιών, όμως η εμπειρία έδειξε ότι δεν ήταν και τόσο αποτελεσματικό.
Κι αυτό διότι τις ημέρες που π.χ. πρέπει να πετάξει γιατί ο Νομός είναι σε βαθμό επικινδυνότητας 4 που σημαίνει δυνατοί άνεμοι άνω των 6 μποφόρ και θερμοκρασία στους 39-42 βαθμούς, το αεροσκάφος δεν μπορεί να πετάξει αναγνωριστικά, όπως αναφέρουν έμπειροι πιλότοι.
Επιπλέον όλος ο Νομός Μαγνησίας καλύπτεται από το δορυφορικό σύστημα «Άρατος». Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αερολιμενάρχης Ν. Αγχιάλου κ. Ευθυμίου ενημέρωσε ή θα ενημερώσει την ΤΕΔΚ κι όχι μόνο, ότι για να πετάξει το αεροσκάφος για θέματα πυροπροστασίας, θα πρέπει να είναι ενταγμένο ή στη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της ΝΑΜ ή στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, μόνες αρμόδιες για τέτοια θέματα, κι όχι κάποιους ιδιώτες ή μια αερολέσχη, για τα σχέδια και τις ώρες πτήσεις.
Επιπλέον οι ώρες που μπορούν να διατεθούν είναι ορισμένες καθώς οι υπόλοιπες ώρες διατίθενται για τις πτήσεις της πολιτικής και της πολεμικής αεροπορίας. Ε
ρωτηθείς σχετικά ο επιτετραμένος νομαρχιακός σύμβουλος για θέματα Πολιτικής Προστασίας Χαρ. Τσαμπάζης δήλωσε ότι «αν η ΤΕΔΚ πάρει την απόφαση να έχουμε εμείς τη διαχείριση των πτήσεων, θα το δεχθούμε. Βέβαια το αεροσκάφος θα ήταν χρήσιμο αφ’ ης στιγμής θα μπορούσε να πετά τις ώρες που θα προγραμματίζουμε, βάσει της μέχρι τώρα εμπειρίας μας. Αν αυτό είναι εφικτό τότε πράγματι θα μπορούσε να είναι ένα βοηθητικό εργαλείο στο έργο της πυροπροστασίας. Θα ήταν βέβαια πολύ καλύτερο να διαθέτει και μία δεξαμενή νερού για να μπορεί να κάνει άμεσα κατάσβεση, αλλά από ό,τι γνωρίζω αυτά είναι πανάκριβα έστω και μεταχειρισμένα».
Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Μηλεών Απ. Αρέθας για την ώρα το αεροσκάφος πετά με ευθύνη της ΤΕΔΚ και πτητικό φορέα την Αερολέσχη κι έχει κάνει 10 ώρες περίπου πτήσεων. Επισήμανε μάλιστα ότι μέχρι στιγμής δεν έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα και ποτέ ο κ. Ευθυμίου δεν τον ενημέρωσε ότι υπάρχει θέμα ένταξης του αεροσκάφους σε κάποιο άλλο φορέα αφ’ ης στιγμής εκτελεί πτήσεις για πυροπροστασία.
Μάλιστα χθες ανέβαλε τη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΤΕΔΚ όπου θα συζητούνταν το θέμα «Συνεργασία της ΤΕΔΚ με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την εξασφάλιση ενεργοποίησης του Αερολιμένα Ν. Αγχιάλου, προκειμένου το αεροσκάφος της ΤΕΔΚ να μπορεί να εκτελεί πτήσεις και εκτός ωραρίου λειτουργίας του», καθώς πρέπει «να ενημερωθούμε επ’ ακριβώς για το αν υπάρχει δυνατότητα να πάρουμε άδεια για πτήσεις και πέραν των ωρών που εκτελούνται σήμερα». Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για ένα αεροσκάφος τύπου Cessna F-172 Ρ, έτους κατασκευής 1981, το οποίο αγοράστηκε έναντι 80.000 Ε περίπου από την Ολλανδία.
Το αεροσκάφος μπορεί να χρησιμοποιεί καύσιμα αυτοκινήτου, που σε κόστος δεν υπερβαίνουν τις 25.000 ευρώ το χρόνο, ενώ έχει τη δυνατότητα να εκτελεί πτήσεις και τις νυχτερινές ώρες. Ελένη Μανώλη
Από την εφημερίδα Ελευθερία
Η χρησιμότητα αγοράς του σκάφους αμφισβητήθηκε κι από δημάρχους της περιφέρειας, πριν ακόμη γίνει η αγορά. Πέρυσι οι δήμαρχοι των Σποράδων μαζί με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας είχαν νοικιάσει αεροσκάφος για να εκτελεί πτήσεις στο πλαίσιο πρόληψης των πυρκαγιών, όμως η εμπειρία έδειξε ότι δεν ήταν και τόσο αποτελεσματικό.
Κι αυτό διότι τις ημέρες που π.χ. πρέπει να πετάξει γιατί ο Νομός είναι σε βαθμό επικινδυνότητας 4 που σημαίνει δυνατοί άνεμοι άνω των 6 μποφόρ και θερμοκρασία στους 39-42 βαθμούς, το αεροσκάφος δεν μπορεί να πετάξει αναγνωριστικά, όπως αναφέρουν έμπειροι πιλότοι.
Επιπλέον όλος ο Νομός Μαγνησίας καλύπτεται από το δορυφορικό σύστημα «Άρατος». Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αερολιμενάρχης Ν. Αγχιάλου κ. Ευθυμίου ενημέρωσε ή θα ενημερώσει την ΤΕΔΚ κι όχι μόνο, ότι για να πετάξει το αεροσκάφος για θέματα πυροπροστασίας, θα πρέπει να είναι ενταγμένο ή στη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της ΝΑΜ ή στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, μόνες αρμόδιες για τέτοια θέματα, κι όχι κάποιους ιδιώτες ή μια αερολέσχη, για τα σχέδια και τις ώρες πτήσεις.
Επιπλέον οι ώρες που μπορούν να διατεθούν είναι ορισμένες καθώς οι υπόλοιπες ώρες διατίθενται για τις πτήσεις της πολιτικής και της πολεμικής αεροπορίας. Ε
ρωτηθείς σχετικά ο επιτετραμένος νομαρχιακός σύμβουλος για θέματα Πολιτικής Προστασίας Χαρ. Τσαμπάζης δήλωσε ότι «αν η ΤΕΔΚ πάρει την απόφαση να έχουμε εμείς τη διαχείριση των πτήσεων, θα το δεχθούμε. Βέβαια το αεροσκάφος θα ήταν χρήσιμο αφ’ ης στιγμής θα μπορούσε να πετά τις ώρες που θα προγραμματίζουμε, βάσει της μέχρι τώρα εμπειρίας μας. Αν αυτό είναι εφικτό τότε πράγματι θα μπορούσε να είναι ένα βοηθητικό εργαλείο στο έργο της πυροπροστασίας. Θα ήταν βέβαια πολύ καλύτερο να διαθέτει και μία δεξαμενή νερού για να μπορεί να κάνει άμεσα κατάσβεση, αλλά από ό,τι γνωρίζω αυτά είναι πανάκριβα έστω και μεταχειρισμένα».
Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Μηλεών Απ. Αρέθας για την ώρα το αεροσκάφος πετά με ευθύνη της ΤΕΔΚ και πτητικό φορέα την Αερολέσχη κι έχει κάνει 10 ώρες περίπου πτήσεων. Επισήμανε μάλιστα ότι μέχρι στιγμής δεν έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα και ποτέ ο κ. Ευθυμίου δεν τον ενημέρωσε ότι υπάρχει θέμα ένταξης του αεροσκάφους σε κάποιο άλλο φορέα αφ’ ης στιγμής εκτελεί πτήσεις για πυροπροστασία.
Μάλιστα χθες ανέβαλε τη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΤΕΔΚ όπου θα συζητούνταν το θέμα «Συνεργασία της ΤΕΔΚ με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την εξασφάλιση ενεργοποίησης του Αερολιμένα Ν. Αγχιάλου, προκειμένου το αεροσκάφος της ΤΕΔΚ να μπορεί να εκτελεί πτήσεις και εκτός ωραρίου λειτουργίας του», καθώς πρέπει «να ενημερωθούμε επ’ ακριβώς για το αν υπάρχει δυνατότητα να πάρουμε άδεια για πτήσεις και πέραν των ωρών που εκτελούνται σήμερα». Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για ένα αεροσκάφος τύπου Cessna F-172 Ρ, έτους κατασκευής 1981, το οποίο αγοράστηκε έναντι 80.000 Ε περίπου από την Ολλανδία.
Το αεροσκάφος μπορεί να χρησιμοποιεί καύσιμα αυτοκινήτου, που σε κόστος δεν υπερβαίνουν τις 25.000 ευρώ το χρόνο, ενώ έχει τη δυνατότητα να εκτελεί πτήσεις και τις νυχτερινές ώρες. Ελένη Μανώλη
Από την εφημερίδα Ελευθερία
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου