Την ώρα που το πανέµορφο πευκοδάσος στον Πάνορµο της Σκοπέλου καιγόταν, το σύνολο των εναέριων πυροσβεστικών µέσων που σταθµεύουν στο νοµό Μαγνησίας παρέµεινε καθηλωµένο στο έδαφος.
Η φωτιά που ξέσπασε προχθές το απόγευµα στον Πάνορµο της Σκοπέλου τέθηκε υπό έλεγχο χθες περίπου στις 10 το πρωί, αφού είχε κατακάψει όλο το βράδυ τµήµα του πευκοδάσους. Ευτυχώς η άπνοια που επικρατούσε, αλλά και η προσπάθεια των κατοίκων και των πυροσβεστικών δυνάµεων περιόρισαν τη ζηµιά.
Χθες το µεσηµέρι όµως και ενώ στο νησί της Σκοπέλου συνεδρίαζε το συντονιστικό όργανο µε εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης και των πυροσβεστικών δυνάµεων, η φωτιά στον Πάνορµο αναζωπυρώθηκε λαµβάνοντας επικίνδυνες διαστάσεις.
Τότε το συντονιστικό όργανο κάλεσε αµέσως το πυροσβεστικό ελικόπτερο Erickson που στάθµευε στο αεροδρόµιο της Σκιάθου, προκειµένου να παρέµβει.
Το πλήρωµα όµως του ελικοπτέρου ειδοποίησε ότι είναι αδύνατο κάτι τέτοιο, εφόσον αντιµετωπίζουν τεχνική βλάβη.
Αµέσως ο δήµαρχος της Σκοπέλου και τα υπόλοιπα µέλη του συντονιστικού οργάνου απευθύνθηκαν στο αεροδρόµιο της Ν. Αγχιάλου, όπου σταθµεύουν δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη.
Έκπληκτα τα µέλη του συντονιστικού οργάνου άκουσαν τους αρµόδιους των πυροσβεστικών δυνάµεων του αεροδροµίου να τους πληροφορούν ότι είναι αδύνατο να απογειωθούν τα δύο αεροσκάφη, γιατί και τα δύο έχουν βλάβη!
Οι αρµόδιοι που βρισκόταν στη Σκόπελο, βλέποντας τη φωτιά να αναζωπυρώνεται και να εξαπλώνεται, κίνησαν γη και ουρανό προκειµένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Με µισή και πλέον ώρα καθυστέρηση βρέθηκε πυροσβεστικό αεροσκάφος από την Αθήνα, το οποίο και πέταξε στη Σκόπελο συµβάλλοντας αποφασιστικά στη δεύτερη κατάσβεση της πυρκαγιάς στον πανέµορφο Πάνορµο, που λίγο έλειψε να προκαλέσει µεγαλύτερη ζηµιά από την αρχική πυρκαγιά.
Γεγονότα που αποδεικνύουν ότι ο στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών της Ελλάδος είναι γερασµένος και δεν µπορεί να αντιµετωπίσει τις τεράστιες ανάγκες της χώρας µας για πυρόσβεση, ιδιαίτερα τους θερινούς µήνες.
Επιπλέον τα πληρώµατα των πυροσβεστικών αεροσκαφών πετούν µε αυτοθυσία, ρισκάροντας ακόµα και την ίδια τους τη ζωή, όπως πολλές φορές έχει συµβεί ακόµα και στην περιοχή µας, µε θύµατα ηρωικούς πιλότους στον πόλεµο κατά της φωτιάς.
Το πρώτο µεγάλο τεστ των πυροσβεστικών δυνάµεων για την φετινή θερινή περίοδο στη Μαγνησία µάλλον απέτυχε και όχι µόνο λόγω των τεχνικών προβληµάτων στο σύνολο των εναέριων µέσων που σταθµεύουν στην περιοχή, αλλά και λόγω - όπως έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν - πολιτικής κόντρας ανάµεσα στον ∆ιοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου κ. Μπέη και τον Περιφερειάρχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Θεσσαλίας κ. Γάτο.
Σύµφωνα µε αυτές τις πληροφορίες ο κ. Μπέης την πρώτη µέρα της φωτιάς στον Πάνορµο φέρεται να ζήτησε τη συνδροµή έξι πυροσβεστικών αεροσκαφών και ο κ. Γάτος φέρεται να του απάντησε ότι µόνο τέσσερα υπάρχουν διαθέσιµα και να µη ζητάει υπερβολικό αριθµό αεροσκαφών για να εκθέσει απλά και µόνο την πολιτική ηγεσία, λόγω µη ικανοποίησης ενός υπερβολικού αιτήµατος.
Αυτά λένε οι πληροφορίες, που αν ισχύουν, αλλοίµονο στα δάση µας.
Χρήστος Μπουκώρος
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
Μα είναι δημοσιογραφία αυτή κ. Διευθυντά;
(Ο Χρήστος Μπουκώρος, είναι διευθυντής του Ταχυδρόμου)
Αρθρογραφείτε με πληροφορίες, που αναρωτιέστε αν ισχύουν;
Είναι δυνατόν να εκθέτετε κατ' αυτόν τον τρόπο την κυβέρνηση;
Να καταθέστε την δημοσιογραφική σας ταυτότητα πάρ' αυτα, "στην πυρά" μαζί με τα δάση μας!
Η φωτιά που ξέσπασε προχθές το απόγευµα στον Πάνορµο της Σκοπέλου τέθηκε υπό έλεγχο χθες περίπου στις 10 το πρωί, αφού είχε κατακάψει όλο το βράδυ τµήµα του πευκοδάσους. Ευτυχώς η άπνοια που επικρατούσε, αλλά και η προσπάθεια των κατοίκων και των πυροσβεστικών δυνάµεων περιόρισαν τη ζηµιά.
Χθες το µεσηµέρι όµως και ενώ στο νησί της Σκοπέλου συνεδρίαζε το συντονιστικό όργανο µε εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης και των πυροσβεστικών δυνάµεων, η φωτιά στον Πάνορµο αναζωπυρώθηκε λαµβάνοντας επικίνδυνες διαστάσεις.
Τότε το συντονιστικό όργανο κάλεσε αµέσως το πυροσβεστικό ελικόπτερο Erickson που στάθµευε στο αεροδρόµιο της Σκιάθου, προκειµένου να παρέµβει.
Το πλήρωµα όµως του ελικοπτέρου ειδοποίησε ότι είναι αδύνατο κάτι τέτοιο, εφόσον αντιµετωπίζουν τεχνική βλάβη.
Αµέσως ο δήµαρχος της Σκοπέλου και τα υπόλοιπα µέλη του συντονιστικού οργάνου απευθύνθηκαν στο αεροδρόµιο της Ν. Αγχιάλου, όπου σταθµεύουν δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη.
Έκπληκτα τα µέλη του συντονιστικού οργάνου άκουσαν τους αρµόδιους των πυροσβεστικών δυνάµεων του αεροδροµίου να τους πληροφορούν ότι είναι αδύνατο να απογειωθούν τα δύο αεροσκάφη, γιατί και τα δύο έχουν βλάβη!
Οι αρµόδιοι που βρισκόταν στη Σκόπελο, βλέποντας τη φωτιά να αναζωπυρώνεται και να εξαπλώνεται, κίνησαν γη και ουρανό προκειµένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Με µισή και πλέον ώρα καθυστέρηση βρέθηκε πυροσβεστικό αεροσκάφος από την Αθήνα, το οποίο και πέταξε στη Σκόπελο συµβάλλοντας αποφασιστικά στη δεύτερη κατάσβεση της πυρκαγιάς στον πανέµορφο Πάνορµο, που λίγο έλειψε να προκαλέσει µεγαλύτερη ζηµιά από την αρχική πυρκαγιά.
Γεγονότα που αποδεικνύουν ότι ο στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών της Ελλάδος είναι γερασµένος και δεν µπορεί να αντιµετωπίσει τις τεράστιες ανάγκες της χώρας µας για πυρόσβεση, ιδιαίτερα τους θερινούς µήνες.
Επιπλέον τα πληρώµατα των πυροσβεστικών αεροσκαφών πετούν µε αυτοθυσία, ρισκάροντας ακόµα και την ίδια τους τη ζωή, όπως πολλές φορές έχει συµβεί ακόµα και στην περιοχή µας, µε θύµατα ηρωικούς πιλότους στον πόλεµο κατά της φωτιάς.
Το πρώτο µεγάλο τεστ των πυροσβεστικών δυνάµεων για την φετινή θερινή περίοδο στη Μαγνησία µάλλον απέτυχε και όχι µόνο λόγω των τεχνικών προβληµάτων στο σύνολο των εναέριων µέσων που σταθµεύουν στην περιοχή, αλλά και λόγω - όπως έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν - πολιτικής κόντρας ανάµεσα στον ∆ιοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου κ. Μπέη και τον Περιφερειάρχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Θεσσαλίας κ. Γάτο.
Σύµφωνα µε αυτές τις πληροφορίες ο κ. Μπέης την πρώτη µέρα της φωτιάς στον Πάνορµο φέρεται να ζήτησε τη συνδροµή έξι πυροσβεστικών αεροσκαφών και ο κ. Γάτος φέρεται να του απάντησε ότι µόνο τέσσερα υπάρχουν διαθέσιµα και να µη ζητάει υπερβολικό αριθµό αεροσκαφών για να εκθέσει απλά και µόνο την πολιτική ηγεσία, λόγω µη ικανοποίησης ενός υπερβολικού αιτήµατος.
Αυτά λένε οι πληροφορίες, που αν ισχύουν, αλλοίµονο στα δάση µας.
Χρήστος Μπουκώρος
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
Μα είναι δημοσιογραφία αυτή κ. Διευθυντά;
(Ο Χρήστος Μπουκώρος, είναι διευθυντής του Ταχυδρόμου)
Αρθρογραφείτε με πληροφορίες, που αναρωτιέστε αν ισχύουν;
Είναι δυνατόν να εκθέτετε κατ' αυτόν τον τρόπο την κυβέρνηση;
Να καταθέστε την δημοσιογραφική σας ταυτότητα πάρ' αυτα, "στην πυρά" μαζί με τα δάση μας!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου