Αύξηση κατά 5% σε σχέση με πέρυσι παρατηρείται στη διακίνηση φορτίων του Εμπορικού Λιμανιού του Βόλου κυρίως λόγω της μεγάλης διακίνησης φορτίων ζάχαρης αλλά και αδρανών υλικών από το Πορθμείο στα Πευκάκια. Μείωση όμως κατά 30% παρατηρείται στη διακίνηση containers όπως σε όλα τα λιμάνια της χώρας, καθώς πρόκειται για εισαγόμενα προϊόντα που μπορεί να είναι πρώτες ύλες για εργοστάσια, εξοπλισμός αλλά και προϊόντα διατροφής.
Η μείωση αυτή καταγράφεται και σε απόλυτους αριθμούς και στις εισαγωγές και τις εξαγωγές προϊόντων από το λιμάνι του Βόλου.
Η παγκόσμια οικονομική κρίση είναι αυτή που δικαιολογεί αυτή τη μείωση, εξήγησε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Πέτρος Σούρλας.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στη διακίνηση φορτίων οι περισσότεροι τόνοι που διακινήθηκαν ήταν το λεγόμενο scrap (161.171 τόνοι) κι ακολουθούν σιτάρι 48.518 τόνοι, ευθύγραμμο (μπιγιέτες σιδήρου για τη Χαλυβουργία) 40.148 τόνοι, ζάχαρη 35.997 τόνοι, βαμβακόσπορος σε σάκους 14.598 τόνοι, πετ κοκ 10.441 τόνοι κ.ά. Οι εισαγωγές ανήλθαν σε 242.769 τόνους και οι εξαγωγές σε 437.112 τόνους σημαντικά μειωμένες σε σχέση με πέρυσι το ίδιο χρονικό διάστημα.
Συνολικά το πρώτο επτάμηνο του 2009 διακινήθηκαν 7.448 τεμάχια containers που ζύγιζαν 9.982 TEUS ή 96.879 τόνους. Ο αριθμός αυτός είναι μειωμένος κατά 30% σε σχέση με πέρυσι και όπως εξήγησε ο κ. Σούρλας αυτό οφείλεται στη γενικότερη οικονομική συγκυρία.
Πάντως από το πορθμείο των Πευκακίων αυξήθηκε κατά 36% η διακίνηση φορτίων, κυρίως αδρανών υλικών, καθώς έκλεισε ένα νταμάρι στη Στυλίδα από όπου προμηθεύονταν αδρανή υλικά οι Β. Σποράδες και πλέον όλη η κίνηση γίνεται μέσω των Πευκακίων.
Συνολικά το πρώτο επτάμηνο του 2009 διακινήθηκαν 357.392 τόνοι αδρανών υλικών με το μεγαλύτερο αριθμό τον Ιούνιο του 2009, που έφθασε στους 62.986 τόνους.
Ελένη Μανώλη
Από την εφημερίδα Ελευθερία
Σχετικά άρθρα:
Από την εφημερίδα Νέος Τύπος: ΟΛΒ Πτώση στη διακίνηση κοντέινερς
Υ.Γ. Το σκραπ και τ' αδρανή υλικά, μπορεί να "σώζουν" την εμπορική κίνηση του λιμανιού, αλλά η χύδην φώρτωσή τους "βλάπτει σοβαρά την υγεία" των περίοικων και συνολικά την ατμόσφαιρα της πόλης! Μέτρα θα πάρει κανείς;
Η μείωση αυτή καταγράφεται και σε απόλυτους αριθμούς και στις εισαγωγές και τις εξαγωγές προϊόντων από το λιμάνι του Βόλου.
Η παγκόσμια οικονομική κρίση είναι αυτή που δικαιολογεί αυτή τη μείωση, εξήγησε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Πέτρος Σούρλας.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στη διακίνηση φορτίων οι περισσότεροι τόνοι που διακινήθηκαν ήταν το λεγόμενο scrap (161.171 τόνοι) κι ακολουθούν σιτάρι 48.518 τόνοι, ευθύγραμμο (μπιγιέτες σιδήρου για τη Χαλυβουργία) 40.148 τόνοι, ζάχαρη 35.997 τόνοι, βαμβακόσπορος σε σάκους 14.598 τόνοι, πετ κοκ 10.441 τόνοι κ.ά. Οι εισαγωγές ανήλθαν σε 242.769 τόνους και οι εξαγωγές σε 437.112 τόνους σημαντικά μειωμένες σε σχέση με πέρυσι το ίδιο χρονικό διάστημα.
Συνολικά το πρώτο επτάμηνο του 2009 διακινήθηκαν 7.448 τεμάχια containers που ζύγιζαν 9.982 TEUS ή 96.879 τόνους. Ο αριθμός αυτός είναι μειωμένος κατά 30% σε σχέση με πέρυσι και όπως εξήγησε ο κ. Σούρλας αυτό οφείλεται στη γενικότερη οικονομική συγκυρία.
Πάντως από το πορθμείο των Πευκακίων αυξήθηκε κατά 36% η διακίνηση φορτίων, κυρίως αδρανών υλικών, καθώς έκλεισε ένα νταμάρι στη Στυλίδα από όπου προμηθεύονταν αδρανή υλικά οι Β. Σποράδες και πλέον όλη η κίνηση γίνεται μέσω των Πευκακίων.
Συνολικά το πρώτο επτάμηνο του 2009 διακινήθηκαν 357.392 τόνοι αδρανών υλικών με το μεγαλύτερο αριθμό τον Ιούνιο του 2009, που έφθασε στους 62.986 τόνους.
Ελένη Μανώλη
Από την εφημερίδα Ελευθερία
Σχετικά άρθρα:
Από την εφημερίδα Νέος Τύπος: ΟΛΒ Πτώση στη διακίνηση κοντέινερς
Υ.Γ. Το σκραπ και τ' αδρανή υλικά, μπορεί να "σώζουν" την εμπορική κίνηση του λιμανιού, αλλά η χύδην φώρτωσή τους "βλάπτει σοβαρά την υγεία" των περίοικων και συνολικά την ατμόσφαιρα της πόλης! Μέτρα θα πάρει κανείς;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου