Κριτική στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά για την ανεκπλήρωτη από το 2006 δέσμευσή του να προχωρήσει την προκήρυξης της μελέτης σκοπιμότητας για τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού άσκησαν ομιλητές ημερίδας, το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Αιδηψό Εύβοιας, μεταξύ τους ο αντινομάρχης Ηλ. Ξηρακιάς.
Διοργανωτές της ημερίδας για τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού ήταν το
Τεχνικό Επιμελητήριο (Περιφερειακό Τμήμα Εύβοιας) και το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος.
Εκτός από τον κ. Ξηρακιά, ο οποίος εκπροσώπησε τη ΝΑΜ, από τη Μαγνησία παρεβρέθηκαν ο πρώην νομάρχης Γιάν. Πρίντζος και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Σωκρ. Αναγνώστου.
Στη διάρκεια των εργασιών της εκτέθηκαν για μια ακόμη φορά από τους ειδικούς εισηγητές τα πλεονεκτήματα του έργου.
Ο νομάρχης Εύβοιας κ. Μπουράντας και οι δήμαρχοι της περιοχής Β. Εύβοιας επανέλαβαν τα επιχειρήματα για την αναγκαιότητα του έργου γιατί θα συνδέσει μια υποβαθμισμένη και αποκομμένη περιοχή της χώρας με τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους.
Ο κ. Ξηρακιάς στην παρέμβασή του τόνισε ότι το μεγάλο αυτό έργο παραμένει ένας στόχος για τη Μαγνησία.
«Δυστυχώς»,τόνισε, «για πολλές δεκαετίες δεν υπήρξε εθνικός χωροταξικός σχεδιασμός και στον τομέα των οδικών αξόνων της χώρας, αλλά κάθε φορά τα θέματα αντιμετωπίζονταν αποσπασματικά και κάτω από την επίδραση των εκάστοτε τοπικών πολιτικών πιέσεων.
Ούτε βέβαια στο Εθνικό Χωροταξικό που έγινε νόμος του κράτους με εισήγηση του Υπουργού, κ. Σουφλιά υπήρξε πρόβλεψη για το συγκεκριμένο έργο».
Ο αντινομάρχης ανέφερε ότι δεν αρκεί να επαναλαμβάνονται σε ημερίδες κατά καιρούς τα πολλαπλά οφέλη του έργου, αλλά να προσεγγιστεί πλέον το θέμα στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας και του «νέου τοπίου» που δημιουργείται από την υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης της εκμετάλλευσης των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας σε ιδιωτικές κοινοπραξίες κατασκευαστικών εταιρειών.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε δεσμευτεί ήδη από το 2006 για την προκήρυξη μελέτης σκοπιμότητας του έργου που δυστυχώς μέχρι σήμερα παραμένει στο επίπεδο υπόσχεσης.
Ο αντινομάρχης τόνισε ότι πρέπει να συνταχθεί η μελέτη, προκειμένου να γίνουν γνωστά τα πραγματικά στοιχεία του έργου, των επιπτώσεων που υπάρχουν από το νέο τοπίο που δημιουργείται από την κατασκευή της Ε65 και του πετάλου του Μαλιακού κλπ.
«Θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος και το θέμα της πεδινής χάραξης του δικτύου του ΟΣΕ μετά μάλιστα την απόφαση του Οργανισμού να επεκτείνει το δίκτυο από Βελεστίνο μέχρι Αλμυρό.
Από την άλλη είναι ένα έργο μεγάλης τοπικής σημασίας που θα συνδέσει την Κεντρική και Βόρεια Εύβοια με τους νομούς Φθιώτιδας και Μαγνησίας, περιοχές με τις οποίες διατηρούνται μακροχρόνιοι στενοί οικονομικοί και πολιτιστικοί δεσμοί. Θα συνδέσει επίσης τις περιοχές αυτές με το Αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδος στην Αγχίαλο», πρόσθεσε ο κ. Ξηρακιάς.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ
Την άποψή του για τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού διατύπωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Αναγνώστου στο συνέδριο.
Ο κ. Αναγνώστου επεσήμανε πως το έργο αφορά όλη την Ελλάδα και αποτελεί τη σημαντικότερη πρόκληση στον τομέα της κατασκευής.
Ο κ. Αναγνώστου σημείωσε μεταξύ άλλων πως το έργο της ζεύξης θα αυξήσει την διαπεριφερειακή συνοχή της χώρας και την αλληλεπίδραση των περιφερειών, ενώ το διαπεριφερειακό εμπόριο και οι συναλλαγές, τόσο εντός της χώρας όσο και με τους βόρειους γείτονες θα βελτιωθεί αφού το κυριότερο παραγωγικό και καταναλωτικό κέντρο της χώρας, η πρωτεύουσα θα πλησιάσει προς τα βόρεια σύνορα.
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
Διοργανωτές της ημερίδας για τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού ήταν το
Τεχνικό Επιμελητήριο (Περιφερειακό Τμήμα Εύβοιας) και το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος.
Εκτός από τον κ. Ξηρακιά, ο οποίος εκπροσώπησε τη ΝΑΜ, από τη Μαγνησία παρεβρέθηκαν ο πρώην νομάρχης Γιάν. Πρίντζος και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Σωκρ. Αναγνώστου.
Στη διάρκεια των εργασιών της εκτέθηκαν για μια ακόμη φορά από τους ειδικούς εισηγητές τα πλεονεκτήματα του έργου.
Ο νομάρχης Εύβοιας κ. Μπουράντας και οι δήμαρχοι της περιοχής Β. Εύβοιας επανέλαβαν τα επιχειρήματα για την αναγκαιότητα του έργου γιατί θα συνδέσει μια υποβαθμισμένη και αποκομμένη περιοχή της χώρας με τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους.
Ο κ. Ξηρακιάς στην παρέμβασή του τόνισε ότι το μεγάλο αυτό έργο παραμένει ένας στόχος για τη Μαγνησία.
«Δυστυχώς»,τόνισε, «για πολλές δεκαετίες δεν υπήρξε εθνικός χωροταξικός σχεδιασμός και στον τομέα των οδικών αξόνων της χώρας, αλλά κάθε φορά τα θέματα αντιμετωπίζονταν αποσπασματικά και κάτω από την επίδραση των εκάστοτε τοπικών πολιτικών πιέσεων.
Ούτε βέβαια στο Εθνικό Χωροταξικό που έγινε νόμος του κράτους με εισήγηση του Υπουργού, κ. Σουφλιά υπήρξε πρόβλεψη για το συγκεκριμένο έργο».
Ο αντινομάρχης ανέφερε ότι δεν αρκεί να επαναλαμβάνονται σε ημερίδες κατά καιρούς τα πολλαπλά οφέλη του έργου, αλλά να προσεγγιστεί πλέον το θέμα στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας και του «νέου τοπίου» που δημιουργείται από την υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης της εκμετάλλευσης των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας σε ιδιωτικές κοινοπραξίες κατασκευαστικών εταιρειών.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε δεσμευτεί ήδη από το 2006 για την προκήρυξη μελέτης σκοπιμότητας του έργου που δυστυχώς μέχρι σήμερα παραμένει στο επίπεδο υπόσχεσης.
Ο αντινομάρχης τόνισε ότι πρέπει να συνταχθεί η μελέτη, προκειμένου να γίνουν γνωστά τα πραγματικά στοιχεία του έργου, των επιπτώσεων που υπάρχουν από το νέο τοπίο που δημιουργείται από την κατασκευή της Ε65 και του πετάλου του Μαλιακού κλπ.
«Θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος και το θέμα της πεδινής χάραξης του δικτύου του ΟΣΕ μετά μάλιστα την απόφαση του Οργανισμού να επεκτείνει το δίκτυο από Βελεστίνο μέχρι Αλμυρό.
Από την άλλη είναι ένα έργο μεγάλης τοπικής σημασίας που θα συνδέσει την Κεντρική και Βόρεια Εύβοια με τους νομούς Φθιώτιδας και Μαγνησίας, περιοχές με τις οποίες διατηρούνται μακροχρόνιοι στενοί οικονομικοί και πολιτιστικοί δεσμοί. Θα συνδέσει επίσης τις περιοχές αυτές με το Αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδος στην Αγχίαλο», πρόσθεσε ο κ. Ξηρακιάς.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ
Την άποψή του για τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού διατύπωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Αναγνώστου στο συνέδριο.
Ο κ. Αναγνώστου επεσήμανε πως το έργο αφορά όλη την Ελλάδα και αποτελεί τη σημαντικότερη πρόκληση στον τομέα της κατασκευής.
Ο κ. Αναγνώστου σημείωσε μεταξύ άλλων πως το έργο της ζεύξης θα αυξήσει την διαπεριφερειακή συνοχή της χώρας και την αλληλεπίδραση των περιφερειών, ενώ το διαπεριφερειακό εμπόριο και οι συναλλαγές, τόσο εντός της χώρας όσο και με τους βόρειους γείτονες θα βελτιωθεί αφού το κυριότερο παραγωγικό και καταναλωτικό κέντρο της χώρας, η πρωτεύουσα θα πλησιάσει προς τα βόρεια σύνορα.
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου