Ήδη στις ομαδικές αγωγές θα συμμετάσχουν 60 δανειολήπτες, όπως ανακοινώθηκε σε κοινή συνέντευξη Τύπου του Νομάρχη Απόστολου Παπατόλια και στελεχών της Ένωσης Καταναλωτών, ενώ, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Καταναλωτή της Νομαρχίας, από τον Ιανουάριο του 2009 μέχρι σήμερα, έχουν υποβληθεί πάνω από 3.000 έγγραφες και τηλεφωνικές καταγγελίες.
Όπως επισήμανε ο Νομάρχης «από τις καταγγελίες και τις αναφορές των πολιτών που δεχόμαστε, έχει γίνει φανερό ότι πολλές επιχειρήσεις, ακόμη και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αυθαιρετούν και παρανομούν σε βάρος των καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά η πολιτεία, και συγκεκριμένα το Υπουργείο Ανάπτυξης και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, φαίνεται αδύναμη αν όχι απρόθυμη να επιβάλλει κανόνες».
Παράνομες χρεώσεις
Όπως επισήμανε ο κ. Παπατόλιας, οι Τράπεζες χρεώνουν παράνομα και καταχρηστικά:
-τους δανειολήπτες με έξοδα προέγκρισης και φακέλου, με ποινές προεξόφλησης,
-τους καταθέτες με έξοδα κίνησης λογαριασμού, έξοδα κατάθεσης σε λογαριασμό τρίτων, έξοδα για λογαριασμούς που δεν κινούνται κ.α
Ο Νομάρχης κάλεσε το Υπουργείο Ανάπτυξης, και την Τράπεζα της Ελλάδος να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση των Ελληνικών Τραπεζών με τις απαιτήσεις της κοινωνίας και να επιβάλουν κυρώσεις στις τράπεζες που αυθαιρετούν και τις τράπεζες να ανταποκριθούν άμεσα στις υποχρεώσεις τους που προκύπτουν από την ρευστότητα των 28 δισ. που τους χορηγήθηκε για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις και τους πολίτες να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση και να ακολουθήσουν τις μειώσεις του επιτοκίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, να μην προβαίνουν σε παράνομες τροποποιήσεις των δανειακών συμβάσεων και να συμμορφωθούν με τους νόμους και τις αποφάσεις των δικαστηρίων.
Τέλος, ο Νομάρχης κάλεσε τους καταναλωτές να αντιδρούν και να διαμαρτύρονται εγγράφως στις Τράπεζες, και στο Γραφείο Καταναλωτή.
Ο κ. Παπατόλιας δήλωσε ότι «στεκόμαστε αρωγοί και συμπαραστάτες, στην απόφαση της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου να καταθέσει ομαδικές αγωγές κατά των Τραπεζών που αυθαιρετούν».
Περισσότερες των 3.000 καταγγελιών
Η αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών και υπεύθυνη του Γραφείου Καταναλωτή της ΝΑΜ Κυριακή Πλαστάρα, ανέφερε ότι από τον Ιανουάριο του 2009, μέχρι σήμερα, έχουν υποβληθεί εγγράφως και τηλεφωνικά πάνω από 3.000 καταγγελίες, οι περισσότερες για τις Τράπεζες και το φυσικό αέριο, αλλά και για αγορά ελαττωματικών προϊόντων, τηλεπικοινωνίες (σταθερή - κινητή τηλεφωνία, internet).
Ακόμη, υπάρχει σωρεία καταγγελιών για διατροφικά σκάνδαλα, ληγμένα και επικίνδυνα τρόφιμα, διαφοροποίηση τιμών από το ράφι στο ταμείο, λογαριασμούς επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, κακή παροχή υπηρεσιών, ελαττωματικά προϊόντα κ.ά., που διαβιβάστηκαν στις αρμόδιες υπηρεσίες της Νομαρχίας για ελέγχους.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Αλέξανδρος Κουτσελίνης κάλεσε τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στις ομαδικές αγωγές για να πάρουν χρήματα πίσω, ζητώντας τους να πηγαίνουν στο Γραφείο Καταναλωτών (Ανθ. Γαζή 164 - Γαμβέτα), καθημερινά από 09.00 - 14.00, έχοντας μαζί τους τη δανειακή σύμβαση ή οποιοδήποτε έγγραφο έχει σχέση με το δάνειό τους, την ταυτότητα και το ΑΦΜ, ενώ κατέληξε ότι πληροφορίες δίδονται και στον πενταψήφιο αριθμό 15186.
Τέλος, η νομική σύμβουλος της Ένωσης Καταναλωτών Κωνσταντίνα Σταματίου τόνισε ότι οι δανειολήπτες μπορούν να διεκδικήσουν χρήματα όταν έχουν πληρώσει έξοδα χρηματοδότησης ή προέγκρισης δανείου, έξοδα προμήθειας ή έξοδα φακέλου, ποινή προεξόφλησης δανείου και προμήθεια για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλών, της δανειακής σύμβασης κλπ.
Οι δανειολήπτες μπορούν να διεκδικήσουν χρήματα που είχαν παρακρατηθεί παράνομα μέχρι και 20 χρόνια πριν, ενώ το κόστος της κατάθεσης των αγωγών θα αναλάβει η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και όταν υπάρξει οριστική απόφαση και επιστραφούν χρήματα, θα παρακρατηθεί ένα μικρό ποσοστό για τα δικαστικά έξοδα.
Από την εφημερίδα Μαγνησία
Όπως επισήμανε ο Νομάρχης «από τις καταγγελίες και τις αναφορές των πολιτών που δεχόμαστε, έχει γίνει φανερό ότι πολλές επιχειρήσεις, ακόμη και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αυθαιρετούν και παρανομούν σε βάρος των καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά η πολιτεία, και συγκεκριμένα το Υπουργείο Ανάπτυξης και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, φαίνεται αδύναμη αν όχι απρόθυμη να επιβάλλει κανόνες».
Παράνομες χρεώσεις
Όπως επισήμανε ο κ. Παπατόλιας, οι Τράπεζες χρεώνουν παράνομα και καταχρηστικά:
-τους δανειολήπτες με έξοδα προέγκρισης και φακέλου, με ποινές προεξόφλησης,
-τους καταθέτες με έξοδα κίνησης λογαριασμού, έξοδα κατάθεσης σε λογαριασμό τρίτων, έξοδα για λογαριασμούς που δεν κινούνται κ.α
Ο Νομάρχης κάλεσε το Υπουργείο Ανάπτυξης, και την Τράπεζα της Ελλάδος να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση των Ελληνικών Τραπεζών με τις απαιτήσεις της κοινωνίας και να επιβάλουν κυρώσεις στις τράπεζες που αυθαιρετούν και τις τράπεζες να ανταποκριθούν άμεσα στις υποχρεώσεις τους που προκύπτουν από την ρευστότητα των 28 δισ. που τους χορηγήθηκε για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις και τους πολίτες να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση και να ακολουθήσουν τις μειώσεις του επιτοκίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, να μην προβαίνουν σε παράνομες τροποποιήσεις των δανειακών συμβάσεων και να συμμορφωθούν με τους νόμους και τις αποφάσεις των δικαστηρίων.
Τέλος, ο Νομάρχης κάλεσε τους καταναλωτές να αντιδρούν και να διαμαρτύρονται εγγράφως στις Τράπεζες, και στο Γραφείο Καταναλωτή.
Ο κ. Παπατόλιας δήλωσε ότι «στεκόμαστε αρωγοί και συμπαραστάτες, στην απόφαση της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου να καταθέσει ομαδικές αγωγές κατά των Τραπεζών που αυθαιρετούν».
Περισσότερες των 3.000 καταγγελιών
Η αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών και υπεύθυνη του Γραφείου Καταναλωτή της ΝΑΜ Κυριακή Πλαστάρα, ανέφερε ότι από τον Ιανουάριο του 2009, μέχρι σήμερα, έχουν υποβληθεί εγγράφως και τηλεφωνικά πάνω από 3.000 καταγγελίες, οι περισσότερες για τις Τράπεζες και το φυσικό αέριο, αλλά και για αγορά ελαττωματικών προϊόντων, τηλεπικοινωνίες (σταθερή - κινητή τηλεφωνία, internet).
Ακόμη, υπάρχει σωρεία καταγγελιών για διατροφικά σκάνδαλα, ληγμένα και επικίνδυνα τρόφιμα, διαφοροποίηση τιμών από το ράφι στο ταμείο, λογαριασμούς επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, κακή παροχή υπηρεσιών, ελαττωματικά προϊόντα κ.ά., που διαβιβάστηκαν στις αρμόδιες υπηρεσίες της Νομαρχίας για ελέγχους.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Αλέξανδρος Κουτσελίνης κάλεσε τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στις ομαδικές αγωγές για να πάρουν χρήματα πίσω, ζητώντας τους να πηγαίνουν στο Γραφείο Καταναλωτών (Ανθ. Γαζή 164 - Γαμβέτα), καθημερινά από 09.00 - 14.00, έχοντας μαζί τους τη δανειακή σύμβαση ή οποιοδήποτε έγγραφο έχει σχέση με το δάνειό τους, την ταυτότητα και το ΑΦΜ, ενώ κατέληξε ότι πληροφορίες δίδονται και στον πενταψήφιο αριθμό 15186.
Τέλος, η νομική σύμβουλος της Ένωσης Καταναλωτών Κωνσταντίνα Σταματίου τόνισε ότι οι δανειολήπτες μπορούν να διεκδικήσουν χρήματα όταν έχουν πληρώσει έξοδα χρηματοδότησης ή προέγκρισης δανείου, έξοδα προμήθειας ή έξοδα φακέλου, ποινή προεξόφλησης δανείου και προμήθεια για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλών, της δανειακής σύμβασης κλπ.
Οι δανειολήπτες μπορούν να διεκδικήσουν χρήματα που είχαν παρακρατηθεί παράνομα μέχρι και 20 χρόνια πριν, ενώ το κόστος της κατάθεσης των αγωγών θα αναλάβει η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και όταν υπάρξει οριστική απόφαση και επιστραφούν χρήματα, θα παρακρατηθεί ένα μικρό ποσοστό για τα δικαστικά έξοδα.
Από την εφημερίδα Μαγνησία
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου