Είναι δυνατόν ως χώρα να διαθέτουμε τη μεγαλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών – μαθητών και παράλληλα να χάνονται χιλιάδες ώρες μαθημάτων λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών;
Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, που διακρίνεται για την κομματική εκμετάλλευση των αναγκών του εκπαιδευτικού δυναμικού με χιλιάδες αποσπάσεις και μεταθέσεις, όλα γίνονται.
Η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ζήτησε να καταγραφεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών που έχουν αποσπασθεί για να διαπιστώσει, μάλλον με έκπληξη, πως δεν μπορεί να συγκεντρώσει τέτοια στοιχεία αφού χιλιάδες εκπαιδευτικοί... αγνοούνται σε διάφορες υπηρεσίες...
Μόνο στις κεντρικές υπηρεσίες του υπ. Παιδείας έχουν αποσπασθεί 1.013 εκπαιδευτικοί, κάποιοι... αγνώστων ειδικοτήτων.
Πρόθεση της νέας υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου είναι «να μπει τάξη και ο εκπαιδευτικός να ξαναμπεί στην τάξη» αλλά το ερώτημα είναι πώς θα πετύχει η νέα υπουργός, να ξεπεράσει τις κομματικές πιέσεις για εξυπηρέτηση ψηφοφόρων αλλά και τις έντονες πιέσεις των συνδικαλιστικών παρατάξεων που είναι γνωστό ότι αντλούν δύναμη και από τα ρουσφέτια, εξυπηρετώντας δηλαδή συναδέλφους τους άσχετα από τις ανάγκες των σχολείων.
Αυτά αποτελούν κοινό μυστικό στον εκπαιδευτικό κόσμο, το πολιτικό παιχνίδι των αποσπάσεων είναι σε όλους γνωστό!
Τα κόμματα εξουσίας όπως και οι συνδικαλιστικές τους παρατάξεις έχουν στήσει έναν τεράστιο μηχανισμό εξυπηρετήσεων γύρω από την εκπαίδευση, εδραιώνοντας μια απαράδεκτη δημοσιοϋπαλληλική αντίληψη σε βάρος των πραγματικών αναγκών των σχολείων. Ο κομματισμός μάλιστα έχει τόσο ισχυρά θεμέλια που το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας έφθασε στο σημείο, να επιλέγονται ακόμη και διευθυντές δημοτικών σχολείων με βάση την κομματική τους ταυτότητα, μέσω διαβλητών διαδικασιών.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και με βάση την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Education at a Glance’ Σεπτέμβριος 2009) η χώρα μας εμφανίζεται να έχει την πρωτιά στην αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών.
Ανά 1.000 μαθητές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχούν 117,4 εκπαιδευτικοί για την Ελλάδα, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 76,4. Και όμως κάθε χρονιά τα κενά σε πολλά σχολεία της χώρας ήταν πολλά και οι χαμένες διδακτικές ώρες δεκάδες.
Παράλληλα, ενώ η χώρα μας εμφανίζει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά κόστους των εκπαιδευτικών ωρών ανά μαθητή (11,8% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 15,6% στο Γυμνάσιο, 15,2% στο Λύκειο) αυτή η επένδυση πολύτιμων πόρων ουδόλως αντανακλάται στους δείκτες που αξιολογούν τις επιδόσεις των μαθητών στα ελληνικά σχολεία και οι οποίες είναι συνολικά κακές.
Eνας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών, διαπιστώνει τώρα το υπουργείο Παιδείας, που μπορεί να υπερβαίνει και τις 10.000, βρίσκεται αποσπασμένος σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου. Από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου και τις περιφερειακές διευθύνσεις ως τις κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις!
Η κ. Διαμαντοπούλου ζήτησε να ενημερωθεί για την επικρατούσα κατάσταση για να διαπιστωθεί ότι κανείς δεν έχει ακριβή εικόνα.
Γι’ αυτό και ζήτησε από τη Γενική Διευθύντρια Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης του Υπουργείου έναν πλήρη και αναλυτικό πίνακα με τα ονόματα όλων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, τη θέση στην οποία υπηρετούν και το συνολικό χρόνο που βρίσκονται αποσπασμένοι στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου, και το γραφείο στο οποίο εργάζονται!
Πρόθεση της κ. Διαμαντοπούλου είναι «να μπει τάξη και ο εκπαιδευτικός να ξαναμπεί στην τάξη».
ΑΜΕΤΡΗΤΟΙ...
Σύμφωνα και με στοιχεία του υπ. Παιδείας οι 1.013 αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου κατά ειδικότητα, έχουν ως εξής:
15 Θεολόγοι, 109 Φιλόλογοι, 63 Μαθηματικοί, 49 Φυσικοί, 19 Χημικοί, 7 Βιολόγοι, 151 Γαλλικής Φιλολογίας, 167 Αγγλικής Φιλολογίας, 9 Γερμανικής Φιλολογίας, 39 Καλλιτεχνικών, 7 Κοινωνιολόγοι, 36 Φυσικής Αγωγής, 7 Μηχανικοί ΑΕΙ, 24 Μηχανικοί ΑΣΠΑΙΤΕ, 7 Μηχανικοί ΚΑΤΕΕ, 16 Νομικής και Πολιτικών επιστημών, 2 Γεωπόνοι, 7 Οικιακής οικονομίας, 18 Μουσικής, 1 Γραφικών Τεχνών, 2 Διοίκησης επιχειρήσεων, 1 Λογιστικής, 3 Νοσηλευτικής, 2 Γραφιστικής, 1 Διακοσμητικής, 90 Πληροφορικής ΑΕΙ, 18 Πληροφορικής ΤΕΙ, 37 Οικονομολόγοι, 40 Δάσκαλοι, 52 Νηπιαγωγοί και 14 Άγνωστης Ειδικότητας.
Σύμφωνα και με την κ. Διαμαντοπούλου, οι αποσπάσεις τα τελευταία χρόνια προσέλαβαν εκρηκτικές διαστάσεις με διαλυτικές συνέπειες για τον εκπαιδευτικό ιστό του συστήματος. Το ζήτημα των αποσπάσεων όπου αυτές είναι αναγκαίες, θα αντιμετωπιστεί συνολικά στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων και ρυθμίσεων που επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ενώ αναμένονται οι προτάσεις των φορέων.
Βασική παράμετρος είναι η δημιουργία ενός νέου συστήματος ορθολογικής διαχείρισης και κατανομής του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας (προσλήψεις, μετατάξεις, αποσπάσεις, διαθέσεις, κ.λπ.) που θα έχει τρεις βασικούς πυλώνες: Την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο των πραγματικών αναγκών του μαθητή, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.
Β.Κ
Από την εφημερίδα Ελευθερία
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου