Στην απόσυρση του νόμου Σουφλιά για την ανανέωση του στόλου οχημάτων προχωρούν τα υπουργεία Οικονομιών και Περιβάλλοντος επικαλούμενα το τεράστιο δημοσιονομικό έλλειμμα, που δεν επιτρέπει την συνέχιση του μέτρου αλλά και την απουσία περιβαλλοντικών κινήτρων.
Τα νέα μέτρα θα εφαρμοστούν με νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου η οποία θα κατατεθεί άμεσα. Από σήμερα Τρίτη 3 Νοεμβρίου δεν θα ισχύει το μέτρο.
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου το ετήσιο κόστος της απόσυρσης υπολογίστηκε στα 400 εκ. ευρώ, χωρίς όπως είπε η χώρα μας να διαθέτει δική της αυτοκινητοβιομηχανία που θα συνέβαλλε στην τόνωση της οικονομίας και της απασχόλησης. Για όσους ωστόσο έχουν ανακυκλώσει τα οχήματά τους και οι οποίοι υπολογίζονται περίπου στους 60.000, θα ισχύουν τα κίνητρα της απόσυρσης με βάση τις ρυθμίσεις Σουφλιά.
Προαιρετικά, σύμφωνα με τη κυρία Τίνα Μπιρμπίλη, το κίνητρο της απόσυρσης θα μπορεί να συνοδευτεί με δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Για παράδειγμα αν η επιδότηση της απόσυρσης ενός ΙΧ είναι 1.000 ευρώ τα 500 ευρώ θα είναι το ποσό της επιδότησης και το υπόλοιπο ποσό θα είναι οι δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Αλλαγές προβλέπονται και στα περιβαλλοντικά τέλη με στόχο τη μικρότερη επιβάρυνση των οχημάτων μικρού κυβισμού και την αύξηση στα ΙΧ μεγάλου κυβισμού. Σύμφωνα με τη κ. Μπιρμπίλη με τις ρυθμίσεις Σουφλιά είχαμε για τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού αυξήσεις που έφταναν τα 400%, όταν για τα μεγάλα κυβισμού οι αυξήσεις ήταν μόλις 20%.
«Για παράδειγμα για ένα αυτοκίνητο από 700 έως 1400 κυβικά εκατοστά με τη νέα ρύθμιση ο κάτοχος θα πληρώσει 162 ευρώ ενώ με τις ρυθμίσεις Σουφλιά θα πλήρωνε 212 ευρώ. Για πάνω από 2.400 κυβικά εκατοστά, τα τέλη διαμορφώνονται σήμερα στα 780 ευρώ από 680 ευρώ που ήταν με βάση τις προηγούμενες ρυθμίσεις» υπογράμμισε η υπουργός Περιβάλλοντος.
Με τις νέες ρυθμίσεις, διατηρείται το ύψος των τελών Σουφλιά στο οχήματα Α κλάσης (με άδεια κυκλοφορίας μετά το 2005) καθώς επίσης και στα οχήματα από 1358 έως 1928 κ.ε. που ανάλογα με την κλάση θα κυμανθούν από 184 ευρώ έως 352 ευρώ.
Μικρότερα τέλη σε σχέση με τις προηγούμενες ρυθμίσεις θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες δικύκλων και ΙΧ από 310 έως 785 κ.ε., όπου οι μειώσεις κυμαίνονται από 34,4% έως και 51%. Το μεγάλο χαράτσι όμως αφορά τα υψηλού κυβισμού οχήματα όπου οι αυξήσεις για τα ΙΧ άνω των 2.357 κ.ε. ξεπερνούν το 20% (σε σχέση με τέλη Σουφλιά) και φτάνουν τα 880 ευρώ.
Με την… απόσυρση της απόσυρσης καταργείται και ο πράσινος δακτύλιος ο οποίος θα είχε εφαρμογή από το 2011. Σύμφωνα με την κυρία Μπιρμπίλη, στόχος πρέπει να είναι ο περιορισμός των αυτοκινήτων στο κέντρο.
Η ίδια χαρακτήρισε τον πράσινο δακτύλιο αποσπασματικό μέτρο εάν δεν συνοδευτεί με την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με την δημιουργία πεζόδρομων, ποδηλατοδρόμων, την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης κ.α.
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου