Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2009

Οι ανθρωποθυσίες στον περιφερειακό του Βόλου

Πέντε θανατηφόρα, 15 ακόμη τροχαία με σοβαρά ή ελαφρά τραυματίες, αναρίθμητα τροχαία υλικών ζημιών, τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Ο περιφερειακός Βόλου με τις κακοτεχνίες και παραλείψεις, που δεν λένε επί ολόκληρα χρόνια να τακτοποιηθούν, έχει μετατραπεί σε δρόμο «παγίδα».
Τελευταίο θύμα της μακριάς λίστας των νεαρής ηλικίας ατόμων, που πλήρωσαν με τη ζωή τους έναν άστοχο, όπως αποδεικνύεται, στον σχεδιασμό του περιφερειακό, είναι η 20χρονη Αποστολία-Δήμητρα Ίμμη.
Η βόλτα ως συνεπιβάτης στη δίκυκλη μηχανή του ξαδέρφου της που ήρθε από την Αθήνα, ανήμερα της ονομαστικής εορτής και των δύο, του Αγίου Δημητρίου, της κόστισε τη ζωή, όταν στο αδιέξοδο του περιφερειακού, στην έξοδο προς τη Λαρίσης, η μοτοσικλέτα βγήκε από το δρόμο…
Η τραγική αρχή των θανατηφόρων στον περιφερειακό είχε γίνει στις 25 Ιουνίου 2005, όταν δικυκλιστής τραυματίστηκε θανάσιμα στο 4ο χιλιόμετρο του περιφερειακού. Εξαιτίας της ελλιπούς οδικής σήμανσης, της έλλειψης επαρκούς φωτισμού και της μη τοποθέτησης μεταλλικών κιγκλιδωμάτων, ο οδηγός της δίκυκλης μοτοσικλέτας Αργύρης Βαξεβανόπουλος δεν μπόρεσε έγκαιρα να αντιληφθεί ότι πλησίαζε σε χαντάκι βάθους 90 εκατοστών.
Η μηχανή του εξετράπη της πορείας της, ανετράπη και ο άτυχος οδηγός υπέστη σοβαρά τραύματα που οδήγησαν στο θάνατό του.
Ακολούθησε στις 15 Μαρτίου 2006 στον περιφερειακό-λαιμητόμο ένα ακόμη τροχαίο ατύχημα που συγκλόνισε το Βόλο. Θύμα του μαθητής 15 ετών. Ο Θωμάς Τσιράκογλου έχασε τη ζωή του σε τροχαίο που σημειώθηκε στον κόμβο Μελισσατίκων εξαιτίας της μη σωστής ρύθμισης των φωτεινών σηματοδοτών.
Ήταν στο δρόμο της επιστροφής για το σπίτι ο 15χρονος μαθητής, οδηγός δικύκλου μαζί με τον μικρότερο αδερφό του, 11 ετών τότε, που μόλις τον είχε επιβιβάσει από το δημοτικό σχολείο, μετά το σχόλασμα.
Ελάχιστα μέτρα πριν το σπίτι τους ο 15χρονος βρήκε ακαριαίο θάνατο και ο 11χρονος τραυματίστηκε σοβαρά, όταν στον κόμβο Μελισσατίκων το δίκυκλο στο οποίο επέβαιναν συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με κινούμενο στον περιφερειακό ΙΧ αυτοκίνητο.
Μετά τα δύο θανατηφόρα τροχαία τον πρώτο ογκωδέστατο φάκελο δικογραφίας παρέδωσε στην Εισαγγελία Βόλου το Τμήμα Τροχαίας.
Στο Κακουργιοδικείο Λάρισας παραπέμφθηκαν πέντε άτομα με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Βόλου σχετικά με τις σοβαρές παραλείψεις στο έργο του περιφερειακού, που είχαν ως αποτέλεσμα την πρόκληση των δύο θανατηφόρων.
Το Συμβούλιο είχε παραπέμψει να δικαστούν με τις κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος στο Μικτό Ορκωτό Εφετείο Λάρισας τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της κατασκευάστριας εταιρείας «Αθηναϊκή Τεχνική», τον ανάδοχο του έργου, τον εργοταξιάρχη και δύο επιβλέποντες του ΥΠΕΧΩΔΕ και συγκεκριμένα την προϊσταμένη του τμήματος κατασκευών και τον προϊστάμενο της διεύθυνσης οδικών έργων του υπουργείου.
Κακουργηματικές έκριναν τις παραλείψεις ο Εισαγγελέας και το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών. Όμως ποιος ανέλαβε τελικά την ευθύνη για τις δύο ζωές που χάθηκαν; Και ποιος για τις τέσσερις ανθρώπινες ζωές που θα «έσβηναν» αργότερα στον ίδιο δρόμο;
Τρεις μήνες περίπου μετά το φοβερό τροχαίο με τα δύο αδέρφια, μία ακόμη γυναίκα μεταφερόταν στο Νοσοκομείο Βόλου με πολλαπλά και σοβαρά τραύματα ύστερα από ατύχημα στον περιφερειακό. Εξέπνευσε λίγο αργότερα στο Αχιλλοπούλειο.
Στο τέλος του 2006 ένας οκτάχρονος μαθητής υπέστη σοβαρά τραύματα σε ένα ακόμη τροχαίο.
Στις 4 Απριλίου 2007 σε πινακίδα του περιφερειακού καρφώθηκε 23χρονος από τα Κανάλια.
Το αυτοκίνητό του λόγω υπερβολικής ταχύτητας απογειώθηκε και προσέκρουσε με δύναμη στον μεταλλικό ιστό της πινακίδας.
Ο Νικόλαος Πούλιος από τα Κανάλια ανασύρθηκε νεκρός από την άμορφη μάζα των σιδηρικών.
Ο περιφερειακός δρόμος ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1999. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004, παρά τους σχεδιασμούς και τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα, βρήκαν έναν δρόμο ημιτελή.
Ήταν όμως ο μοναδικός που προβλέπονταν για την ασφαλή μετακίνηση αθλητών, συνοδών τους και επισήμων προς το Πανθεσσαλικό Στάδιο.
Ο δρόμος άρχισε πριν τον Αύγουστο του 2004 να παραδίδεται βιαστικά και τμηματικά, ώστε να αποτελέσει την κύρια διαδρομή για την Ολυμπιακή πόλη του Βόλου.
Φαινομενικά έτοιμος, ο δρόμος λειτούργησε τότε. Οι ελλείψεις όμως έκτοτε δεν αποκαταστάθηκαν.
Ο περιφερειακός, με τη σημερινή του μορφή και τις συνθήκες λειτουργίας του, δεν αποτελεί παρά μια δεύτερη Αναλήψεως και μάλιστα με πολλές ελλείψεις, παρατηρεί ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Βόλου Γιώργος Καραΐσκος.
Το Τμήμα Τροχαίας έχει από την πρώτη στιγμή εντοπίσει και καταγράψει τις ελλείψεις και κακοτεχνίες του περιφερειακού. Τα έγγραφα με τις επισημάνσεις έχουν φύγει σωρηδόν προς αρμόδιες υπηρεσίες και υπουργεία. Όμως οι παραλήπτες τους, μάλλον τα αρχειοθετούν…
Στο τμήμα από Λαρίσης έως Πανθεσσαλικό, τα φρεάτια είναι υπερυψωμένα τουλάχιστον κατά 10 εκατοστά από την άσφαλτο, αφού δεν έχει πέσει ο τελικός ασφαλτοτάπητας, περιγράφει ενδεικτικά ο κ. Καραΐσκος.
Συχνά είναι τα προβλήματα που δημιουργούν οι βλάβες των φωτεινών σηματοδοτών στους κόμβους.
Σε καμία περίπτωση πάντως, όπως υπογραμμίζει ο διοικητής της Τροχαίας Βόλου, δεν νοείται περιφερειακός χωρίς ανισόπεδους κόμβους.
Οι οδηγοί στην πορεία τους στον περιφερειακό συναντούν φανάρια στους κόμβους Μελισσατίκων, Φυτόκου, Ιωλκού και Άλλης Μεριάς.
Ιδιαίτερα στον κόμβο της Ιωλκού οι κινήσεις των φωτεινών σηματοδοτών είναι τόσες πολλές, που ο οδηγός δεν προλαβαίνει πολλές φορές να αντιληφθεί τι γίνεται. Δεν είναι δε διόλου τυχαίο ότι στα περισσότερα τροχαία ατυχήματα εμπλέκονται επισκέπτες του Βόλου, που δεν γνωρίζουν αυτού του είδους… τον περιφερειακό. Μάλιστα σε καμία από τις επικίνδυνες διασταυρώσεις δεν υπάρχει προειδοποιητικό παλλόμενο φως, ώστε οι οδηγοί να κόψουν ταχύτητα πριν τα φανάρια που θα συναντήσουν μπροστά τους.
Στον κόμβο της Ιωλκού, το τέλος της «ουράς» οχημάτων σε ημέρες αυξημένης κίνησης βρίσκεται στον Άνω Βόλο. Οι οδηγοί, όταν επιτέλους θα φτάσουν στο φανάρι, θα γκαζώσουν για να προλάβουν το πράσινο.
«Δεν μπορεί σε μια τόσο σοβαρή διασταύρωση να μην υπάρχει ανισόπεδος κόμβος», επισημαίνει ο κ. Καραΐσκος.
Διαρκείς βλάβες των φωτεινών σηματοδοτών απασχολούν με μεγάλη συχνότητα την Τροχαία στον κόμβο Μελισσατίκων. Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής και του τοπικού συλλόγου, καθώς όταν τα φανάρια δεν λειτουργούν οι κίνδυνοι στις μετακινήσεις τους είναι μεγάλοι.
Η συνοικία στην Αγία Παρασκευή παραμένει χωρισμένη στα δύο. Συγγενικά σπίτια στην… άνω Αγία Παρασκευή με την… κάτω Αγία Παρασκευή έχουν αποκοπεί μεταξύ τους, ενώ σε κίνδυνο μπαίνει η ζωή μικρών παιδιών εάν περάσουν από τα κιγκλιδώματα κατευθυνόμενα προς την… άλλη γειτονιά.
Το μείζον πρόβλημα της οδού Αλκίππης, την οποία διασχίζουν μεγάλα οχήματα, συνεχίζει χωρίς λύση.
Ο περιφερειακός εκτός των άλλων είναι ένας δρόμος σκοτεινός. Στα περισσότερα σημεία του δεν υπάρχει φωτισμός.
Όλα αυτά αποτελούν μόνο μέρος των σοβαρών ελλείψεων ενός δρόμου που σχεδιάστηκε για περιφερειακός και που πλέον εκτός από ένα κατεβατό κακοτεχνιών και ατελειών, συνοδεύεται από έναν μεγάλο κατάλογο με θύματα τροχαίων, τραυματίες, αλλά και οδηγούς ή επιβάτες οχημάτων που από θαύμα έχουν γλυτώσει από τις παγίδες του…
Βάσω Σαμακοβλή
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος

buzz it!

Related Posts with Thumbnails
 
Προσαρμοσμένη αναζήτηση
    follow me on Twitter

    Αξίζει να τα δείτε...

    Οι φίλοι μου στο Sync.gr

    ΜΑΓΝΗΤΗΣ Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template