Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2010

STOP της ΕΥΠΕ, στην εναλλακτική διαδρομή προς Χάνια

«Οδόφραγμα» στην οδική σύνδεση του Αγίου Λαυρεντίου με δίκτυο που θα οδηγεί απευθείας στο Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου, στις Αγριόλευκες, έστησε η Υπηρεσία Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Πράσινης Ανάπτυξης. Η υπηρεσία εκτίμησε ότι η διάνοιξη του δρόμου σε δασική έκταση, θα επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον και αρνήθηκε κατηγορηματικά να εγκρίνει την επένδυση, βάζοντας «τελεία» στα σχέδια της Νομαρχίας Μαγνησίας για τη δημιουργία κι ενός εναλλακτικού οδικού δικτύου που θα οδηγεί στα Χάνια, προκειμένου να αποφορτιστεί από μέρος της κυκλοφορίας το υπάρχον δίκτυο.
Το κατηγορηματικό «όχι» του Διευθυντή Περιβάλλοντος του αρμόδιου Υπουργείου, κ. Τολέρη, για την οδική σύνδεση του Αγίου Λαυρεντίου με τις Αγριόλευκες, εισέπραξε ο Νομάρχης Μαγνησίας, στο πλαίσιο της επαφής που είχε μαζί του για την προώθηση μελετών έργων που χρονίζουν στα συρτάρια του Υπουργείου.
Το οδικό έργο που έχει προκρίνει η Νομαρχιακή Αρχή, θα πρόσφερε τη δυνατότητα εναλλακτικής διαδρομής προς τα Χάνια και το Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου, διευκολύνοντας την πρόσβαση στους κατοίκους των παραλιακών οικισμών. Προς το παρόν, η πρόσβαση στο Χιονοδρομικό γίνεται μόνο μέσω της γνωστής οδικής διαδρομής από Βόλο- Πορταριά- Χάνια, που δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, ιδίως τα Σαββατοκύριακα.
Η ύπαρξη εναλλακτικής διαδρομής θα αποφόρτιζε το υπάρχον δίκτυο, «σκόνταψε» όμως στο Υπουργείο, που έκρινε ότι ένα τέτοιο οδικό έργο θα επιβάρυνε σημαντικά το περιβάλλον.
Ωστόσο, «πράσινο φως» άναψε για τρία άλλα οδικά έργα του νομού, τα οποία μάλιστα χαρακτηρίστηκαν απολύτως αναγκαία.
Πρώτο στην ιεραρχία, είναι αυτό της παράκαμψης του Χιονοδρομικού Κέντρου Πηλίου, την αναγκαιότητα του οποίου φέρεται να αναγνώρισε ο κ. Τολέρης, για την απεμπλοκή της λειτουργίας του δρόμου που σήμερα διέρχεται μέσα από την «καρδιά» του χιονοδρομικού με αποτέλεσμα να διακόπτεται η κυκλοφορία τους χειμερινούς μήνες.
Έχοντας την προφορική έγκριση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του Υπουργείου, η Νομαρχία Μαγνησίας δεν χάνει χρόνο και ετοιμάζεται να παραπέμψει το φάκελο του έργου στο νομαρχιακό συμβούλιο, όπου θα ξεκινήσει ο δημόσιος διάλογος σε πρώτη φάση, πριν την τελική γνωμοδότηση και την υποβολή της πρότασης στην ολοκληρωμένη μορφή της.
Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος του Υπουργείου, εμφανίστηκε επίσης θετική και στο έργο της Παράκαμψης Αφήσου. Ο κ. Τολέρης δεν εντόπισε περιβαλλοντικά προβλήματα στη χάραξη, απλώς συνέστησε για λόγους κυρίως εξοικονόμησης κόστους, τη μείωση του μήκους των γεφυρών στους χείμαρρους Αφήσου και Λεφοκάστρου, δεσμευόμενος ότι δεν θα απαιτηθεί νέα προέγκριση χωροθέτησης σε περίπτωση που τροποποιηθεί η προταθείσα από την Υπηρεσία και τους μελετητές χάραξη με τις δύο μεγάλες γέφυρες των 120 μέτρων μήκος και 35-40 μέτρα ύψος.
Υπό όρους σύμφωνη εμφανίστηκε η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και στην παραλιακή σύνδεση της Λάρισας και της Μαγνησίας, μέσω του οδικού δικτύου Σκλήθρο- Κεραμίδι. Ήπιες παρεμβάσεις και διατήρησης της διάνοιξης του δρόμου μεταξύ των δύο οικισμών, ήταν οι όροι που τέθηκαν προς τους μελετητές, προκειμένου να εγκριθεί και υλοποιηθεί το έργο που πρόσφατα απορρίφθηκε για περιβαλλοντικούς λόγους.
ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Από την εφημερίδα Ελευθερία

buzz it!

Related Posts with Thumbnails
 
Προσαρμοσμένη αναζήτηση
    follow me on Twitter

    Αξίζει να τα δείτε...

    Οι φίλοι μου στο Sync.gr

    ΜΑΓΝΗΤΗΣ Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template