Αιτία να κοπεί το νήμα της ζωής σε δεκάδες ανθρώπους είναι η Παλιά Εθνική Οδός Βόλου – Λάρισας, η οποία έχει καταστεί πλέον παγίδα θανάτου. Στο κόκκινο έχει φτάσει η υπομονή και η ανοχή της δημοτικής αρχής Κάρλας, με το δήμαρχο Θανάση Παπαδήμα να ζητά άμεσα την εξεύρεση λύσης.
Η διέλευση των οχημάτων γίνεται κυρίως κατά τις νυχτερινές ώρες, ενώ ο μεγαλύτερος όγκος των διερχόμενων οχημάτων είναι νταλίκες. «Έχουμε αγανακτήσει», δηλώνει ο δήμαρχος Κάρλας Θανάσης Παπαδήμας. «Αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο, πρέπει να πάρουμε μέτρα και πρέπει να τα πάρουμε άμεσα», τόνισε ο δήμαρχος Κάρλας.
Θέση όμως στο ζήτημα παίρνει και ο αρμόδιος αντινομάρχης Ηλίας Ξηρακιάς. Σε ό,τι αφορά τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας, όπως ενημερώνει, «έχουμε ήδη επιδιώξει τη χρηματοδότηση για την οριστική μελέτη και κατασκευή της παράκαμψης των οικισμών Στεφανοβικείου – Ριζομύλου, που αντιμετωπίζουν και το πιο σοβαρό πρόβλημα συγκριτικά με τους υπόλοιπους οικισμούς κατά μήκος της Παλιάς Εθνικής Οδού, στα όρια του Νομού».
Η μελέτη κατασκευής της παράκαμψης των οικισμών Στεφανοβικείου – Ριζομύλου είναι ένα έργο το οποίο περιλαμβάνει αρχικά την κατασκευή δρόμου 7,5 χιλιομέτρων, ο οποίος θα παρακάμπτει τους οικισμούς του Στεφανοβικείου και του Ριζομύλου.
Σύμφωνα με τα δεδομένα υπολογίζεται ο δρόμος να ξεκινά πριν από τα διοικητικά όρια του Στεφανοβικείου και να καταλήγει στα διοικητικά όρια του Ριζομύλου.
Ο αρμόδιος αντινομάρχης επισημαίνει πως η ΝΑΜ έχει θέσει αίτημα στο ΥΠΕΧΩΔΕ να παραχωρήσει στη Νομαρχία Μαγνησίας την αρμοδιότητα για την σύνταξη της μελέτης, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν οι πόροι.
«Το αίτημα έχει τεθεί στο Υπουργείο. Ουσιαστικά ζητήσαμε να μας παραχωρηθεί η αρμοδιότητα και στην συνέχεια να διεκδικήσουμε πόρους για τη σύνταξη της οριστικής μελέτης, ώστε το έργο να είναι ώριμο να ενταχθεί σε κάποιο από τα χρηματοδοτικά προγράμματα», αναφέρει ο κ. Ξηρακιάς. Πάντως τα τεύχη της προκαταρκτικής μελέτης οδοποιίας, προϋπολογισμού 8.000 ευρώ, υλοποιήθηκαν από το Δήμο Κάρλας μετά από προτροπή του κ. Ξηρακιά.
Με την υλοποίηση της παράκαμψης και την ολοκλήρωση του έργου θα σταματήσει η επιβάρυνση των οικισμών που προκαλεί η διέλευση των μεγάλων οχημάτων.
Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο
Σε καθημερινή βάση οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής αλλά και οι διερχόμενοι οδηγοί είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο ατυχήματος. Ουσιαστικά έτσι όπως είναι διαμορφωμένος ο δρόμος της Παλιάς Εθνικής Οδού Βόλου – Λάρισας τα βαρέα οχήματα περνάνε μέσα από τους οικισμούς, έχουν εξαπλωθεί και έχουν αλλάξει πλέον τα όρια των οικισμών, δημιουργώντας αναρίθμητα προβλήματα.
Τραυματισμοί, θανατηφόρα ατυχήματα είναι φαινόμενα καθημερινά. «Έχουμε όλοι απελπιστεί. Δεν ξέρουμε ούτε πώς να το λύσουμε, αλλά ούτε και πώς να το αντιμετωπίσουμε, αν δεν γίνει η παράκαμψη», τονίζει ο κ. Παπαδήμας και προσθέτει πως «προσπαθήσαμε να εξομαλύνουμε το πρόβλημα, ζητώντας να γίνονται έλεγχοι στην περιοχή από τα μικτά κλιμάκια της Τροχαίας και της Διεύθυνσης Εμπορίου, διαφορετικές ώρες κάθε μέρα, πήραμε και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου μήπως καταφέρουμε να πετύχουμε μείωση του εισιτηρίου».
Εν τω μεταξύ ο κ. Παπαδήμας αναφέρει πως «δεν μείναμε μόνο εκεί. Ζητήσαμε να τοποθετηθούν κάμερες για τον έλεγχο της ταχύτητας αλλά και πάλι φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Τελικά το μόνο που έγινε ήταν η ασφαλτόστρωση του δρόμου και το αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί να κινούνται με μεγαλύτερη πλέον ταχύτητα».
Αξίζει πάντως να αναφερθεί πως το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε δεσμευθεί ότι θα προχωρούσε σε κάποιες σημειακές παρεμβάσεις, όπως για παράδειγμα στη διαπλάτυνση του δρόμου όπου κρίνεται απαραίτητο, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να έχει γίνει τίποτα.
Ο ίδιος ενημερώνει πως μόλις πριν από δύο εβδομάδες ένας νεαρός σκοτώθηκε, όταν το Ι.Χ. που οδηγούσε συγκρούσθηκε με νταλίκα, ενώ λίγες ημέρες μετά μία νταλίκα ανετράπη σε απόσταση αναπνοής από τα σπίτια.
Η διέλευση των οχημάτων γίνεται κυρίως κατά τις νυχτερινές ώρες, ενώ ο μεγαλύτερος όγκος των διερχόμενων οχημάτων είναι νταλίκες. «Έχουμε αγανακτήσει», δηλώνει ο δήμαρχος Κάρλας Θανάσης Παπαδήμας. «Αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο, πρέπει να πάρουμε μέτρα και πρέπει να τα πάρουμε άμεσα», τόνισε ο δήμαρχος Κάρλας.
Θέση όμως στο ζήτημα παίρνει και ο αρμόδιος αντινομάρχης Ηλίας Ξηρακιάς. Σε ό,τι αφορά τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας, όπως ενημερώνει, «έχουμε ήδη επιδιώξει τη χρηματοδότηση για την οριστική μελέτη και κατασκευή της παράκαμψης των οικισμών Στεφανοβικείου – Ριζομύλου, που αντιμετωπίζουν και το πιο σοβαρό πρόβλημα συγκριτικά με τους υπόλοιπους οικισμούς κατά μήκος της Παλιάς Εθνικής Οδού, στα όρια του Νομού».
Η μελέτη κατασκευής της παράκαμψης των οικισμών Στεφανοβικείου – Ριζομύλου είναι ένα έργο το οποίο περιλαμβάνει αρχικά την κατασκευή δρόμου 7,5 χιλιομέτρων, ο οποίος θα παρακάμπτει τους οικισμούς του Στεφανοβικείου και του Ριζομύλου.
Σύμφωνα με τα δεδομένα υπολογίζεται ο δρόμος να ξεκινά πριν από τα διοικητικά όρια του Στεφανοβικείου και να καταλήγει στα διοικητικά όρια του Ριζομύλου.
Ο αρμόδιος αντινομάρχης επισημαίνει πως η ΝΑΜ έχει θέσει αίτημα στο ΥΠΕΧΩΔΕ να παραχωρήσει στη Νομαρχία Μαγνησίας την αρμοδιότητα για την σύνταξη της μελέτης, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν οι πόροι.
«Το αίτημα έχει τεθεί στο Υπουργείο. Ουσιαστικά ζητήσαμε να μας παραχωρηθεί η αρμοδιότητα και στην συνέχεια να διεκδικήσουμε πόρους για τη σύνταξη της οριστικής μελέτης, ώστε το έργο να είναι ώριμο να ενταχθεί σε κάποιο από τα χρηματοδοτικά προγράμματα», αναφέρει ο κ. Ξηρακιάς. Πάντως τα τεύχη της προκαταρκτικής μελέτης οδοποιίας, προϋπολογισμού 8.000 ευρώ, υλοποιήθηκαν από το Δήμο Κάρλας μετά από προτροπή του κ. Ξηρακιά.
Με την υλοποίηση της παράκαμψης και την ολοκλήρωση του έργου θα σταματήσει η επιβάρυνση των οικισμών που προκαλεί η διέλευση των μεγάλων οχημάτων.
Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο
Σε καθημερινή βάση οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής αλλά και οι διερχόμενοι οδηγοί είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο ατυχήματος. Ουσιαστικά έτσι όπως είναι διαμορφωμένος ο δρόμος της Παλιάς Εθνικής Οδού Βόλου – Λάρισας τα βαρέα οχήματα περνάνε μέσα από τους οικισμούς, έχουν εξαπλωθεί και έχουν αλλάξει πλέον τα όρια των οικισμών, δημιουργώντας αναρίθμητα προβλήματα.
Τραυματισμοί, θανατηφόρα ατυχήματα είναι φαινόμενα καθημερινά. «Έχουμε όλοι απελπιστεί. Δεν ξέρουμε ούτε πώς να το λύσουμε, αλλά ούτε και πώς να το αντιμετωπίσουμε, αν δεν γίνει η παράκαμψη», τονίζει ο κ. Παπαδήμας και προσθέτει πως «προσπαθήσαμε να εξομαλύνουμε το πρόβλημα, ζητώντας να γίνονται έλεγχοι στην περιοχή από τα μικτά κλιμάκια της Τροχαίας και της Διεύθυνσης Εμπορίου, διαφορετικές ώρες κάθε μέρα, πήραμε και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου μήπως καταφέρουμε να πετύχουμε μείωση του εισιτηρίου».
Εν τω μεταξύ ο κ. Παπαδήμας αναφέρει πως «δεν μείναμε μόνο εκεί. Ζητήσαμε να τοποθετηθούν κάμερες για τον έλεγχο της ταχύτητας αλλά και πάλι φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Τελικά το μόνο που έγινε ήταν η ασφαλτόστρωση του δρόμου και το αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί να κινούνται με μεγαλύτερη πλέον ταχύτητα».
Αξίζει πάντως να αναφερθεί πως το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε δεσμευθεί ότι θα προχωρούσε σε κάποιες σημειακές παρεμβάσεις, όπως για παράδειγμα στη διαπλάτυνση του δρόμου όπου κρίνεται απαραίτητο, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να έχει γίνει τίποτα.
Ο ίδιος ενημερώνει πως μόλις πριν από δύο εβδομάδες ένας νεαρός σκοτώθηκε, όταν το Ι.Χ. που οδηγούσε συγκρούσθηκε με νταλίκα, ενώ λίγες ημέρες μετά μία νταλίκα ανετράπη σε απόσταση αναπνοής από τα σπίτια.
Αλίκη Φωτιάδου
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου