Οι «τσουχτερές τιμές» σε αρκετά είδη της εμπορικής αγοράς του Βόλου σε σχέση με άλλες πόλεις «στρέφουν» τους Βολιώτες καταναλωτές σε άλλες εμπορικές αγορές, παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζουν την καλή ποιότητα των τοπικών προϊόντων, αλλά και πιστεύουν ότι πρέπει να στηριχθεί η τοπική αγορά.
Ελλείψει ρευστού δε ένα υψηλό ποσοστό 89% καταφεύγει στο «πλαστικό χρήμα», χρησιμοποιώντας μονίμως πιστωτική κάρτα για τις αγορές του.
Απαντήσεις για την οικονομική ρευστότητα στην εμπορική αγορά του Βόλου αλλά και το «προφίλ» των καταναλωτών δίνει η έρευνα που πραγματοποίησε με πρωτοβουλία που πήρε η τοπική Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών Μαγνησίας και δημοσιεύει σήμερα αποκλειστικά ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ.
Στο ειδικό ερωτηματολόγιο που έγινε στο πλαίσιο του Επιχειρηματικού Πανοράματος απάντησαν 4.832 πολίτες. Επαγγελματίες, καταναλωτές και εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Στο σύνολο των 4.832 ερωτηθέντων ένα πολύ υψηλό ποσοστό 64% θεωρεί την αγορά του Βόλου πολύ ακριβή σε σχέση με άλλες πόλεις, 13% αρκετά ακριβή, ενώ ότι κινείται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα οι τιμές συμφωνεί μόνο το 18%.
Ένα ποσοστό μάλιστα 45% αυτών που ρωτήθηκαν απαντά καταφατικά ότι επισκέπτεται τις εμπορικές αγορές γειτονικών νομών για τα ψώνια… Αν και ένα επίσης πολύ καλό ποσοστό 35% επιμένει «βολιώτικα».
Ικανοποιημένο από την ποιότητα των προϊόντων δηλώνει το 78%, ενώ προσιτές τις τιμές βρίσκει ένα ποσοστό 80%, όταν όμως γίνεται σύγκριση με άλλες αγορές, οι καταναλωτές δείχνουν «κόκκινη κάρτα».
Όσοι ρωτήθηκαν, διαπιστώνοντας τις υψηλές τιμές, προτείνουν να γίνονται πιο συχνά προσφορές, πιστεύοντας ότι μπορούν να βοηθήσουν στην οικονομική τόνωση της εμπορικής αγοράς σε ένα ποσοστό 85%, ενώ στο κλίμα επιφυλακτικότητας που επικρατεί μεταξύ καταναλωτών και εμπορικού κόσμου έρχεται να επιβεβαιωθεί από το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη έρευνα οι ερωτηθέντες που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο της ΟΕΒΕΜ για το εάν υπάρχει πνεύμα εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρηματία και καταναλωτή σε ένα ποσοστό 67% εμφανίζονται επιφυλακτικοί (45% απαντούν λίγο και 22% καθόλου) ενώ μόνο ένα 33% απαντά ότι υπάρχει καλό κλίμα και εμπιστοσύνη).
Την ίδια ώρα ο τζίρος στις περισσότερες επιχειρήσεις της εμπορικής αγοράς έχει μειωθεί κατά 40% .
Ελλείψει ρευστού οι καταναλωτές… έχουν μειώσει τα ψώνια στο ελάχιστο. Και αυτό καταγράφεται στη μέτρηση κυρίως για τους δύο προηγούμενους μήνες αλλά και στο ερώτημα κατά πόσο είναι ικανοποιημένοι από την οικονομική πορεία της χώρας, αφού το 70% απαντά αρνητικά και μόνο το 30% βλέπει την κατάσταση υποφερτή. Ένα καθόλου πάντως ευκαταφρόνητο ποσοστό της τάξεως του 26% παραδέχεται απερίφραστα σε τοπικό επίπεδο από αυτούς που ρωτήθηκαν ότι δυσκολεύεται να προμηθευτεί ακόμη και τα αγαθά πρώτης ανάγκης.
Αξιοσημείωτο το γεγονός επίσης ότι οι Βολιώτες δεν εμπιστεύονται ακόμη τις συνεταιριστικές τράπεζες. Από όσους ρωτήθηκαν ένα ποσοστό 89% δεν συνεργάζεται με καμία.
Στο χείλος... της κρίσης
Η κρίση που μαστίζει εδώ και μερικά χρόνια αποτέλεσμα τις εμπορικές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, άρχισε να βαθαίνει τους τελευταίους μήνες.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο τζίρος των επιχειρήσεων έχει πέσει κάτω από το μισό και δεκάδες μικροεπιχειρήσεις οδηγούνται στο μαρασμό και τη χρεοκοπία.
“Όλο το προηγούμενο διάστημα είχαμε τεράστιες παροχές προς το τραπεζικό σύστημα και ταυτόχρονα το τραπεζικό σύστημα ακολούθησε διαδικασίες οι οποίες οδήγησαν σε τρομερά κέρδη, αλλά και σε ανασφάλειες σχετικά με την προοπτική της οικονομίας, αλλά και τις επιπτώσεις σχετικά με την οικονομική κρίση” σημειώνει ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Κων. Κόγιας.
Ελλείψει ρευστού δε ένα υψηλό ποσοστό 89% καταφεύγει στο «πλαστικό χρήμα», χρησιμοποιώντας μονίμως πιστωτική κάρτα για τις αγορές του.
Απαντήσεις για την οικονομική ρευστότητα στην εμπορική αγορά του Βόλου αλλά και το «προφίλ» των καταναλωτών δίνει η έρευνα που πραγματοποίησε με πρωτοβουλία που πήρε η τοπική Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών Μαγνησίας και δημοσιεύει σήμερα αποκλειστικά ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ.
Στο ειδικό ερωτηματολόγιο που έγινε στο πλαίσιο του Επιχειρηματικού Πανοράματος απάντησαν 4.832 πολίτες. Επαγγελματίες, καταναλωτές και εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Στο σύνολο των 4.832 ερωτηθέντων ένα πολύ υψηλό ποσοστό 64% θεωρεί την αγορά του Βόλου πολύ ακριβή σε σχέση με άλλες πόλεις, 13% αρκετά ακριβή, ενώ ότι κινείται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα οι τιμές συμφωνεί μόνο το 18%.
Ένα ποσοστό μάλιστα 45% αυτών που ρωτήθηκαν απαντά καταφατικά ότι επισκέπτεται τις εμπορικές αγορές γειτονικών νομών για τα ψώνια… Αν και ένα επίσης πολύ καλό ποσοστό 35% επιμένει «βολιώτικα».
Ικανοποιημένο από την ποιότητα των προϊόντων δηλώνει το 78%, ενώ προσιτές τις τιμές βρίσκει ένα ποσοστό 80%, όταν όμως γίνεται σύγκριση με άλλες αγορές, οι καταναλωτές δείχνουν «κόκκινη κάρτα».
Όσοι ρωτήθηκαν, διαπιστώνοντας τις υψηλές τιμές, προτείνουν να γίνονται πιο συχνά προσφορές, πιστεύοντας ότι μπορούν να βοηθήσουν στην οικονομική τόνωση της εμπορικής αγοράς σε ένα ποσοστό 85%, ενώ στο κλίμα επιφυλακτικότητας που επικρατεί μεταξύ καταναλωτών και εμπορικού κόσμου έρχεται να επιβεβαιωθεί από το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη έρευνα οι ερωτηθέντες που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο της ΟΕΒΕΜ για το εάν υπάρχει πνεύμα εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρηματία και καταναλωτή σε ένα ποσοστό 67% εμφανίζονται επιφυλακτικοί (45% απαντούν λίγο και 22% καθόλου) ενώ μόνο ένα 33% απαντά ότι υπάρχει καλό κλίμα και εμπιστοσύνη).
Την ίδια ώρα ο τζίρος στις περισσότερες επιχειρήσεις της εμπορικής αγοράς έχει μειωθεί κατά 40% .
Ελλείψει ρευστού οι καταναλωτές… έχουν μειώσει τα ψώνια στο ελάχιστο. Και αυτό καταγράφεται στη μέτρηση κυρίως για τους δύο προηγούμενους μήνες αλλά και στο ερώτημα κατά πόσο είναι ικανοποιημένοι από την οικονομική πορεία της χώρας, αφού το 70% απαντά αρνητικά και μόνο το 30% βλέπει την κατάσταση υποφερτή. Ένα καθόλου πάντως ευκαταφρόνητο ποσοστό της τάξεως του 26% παραδέχεται απερίφραστα σε τοπικό επίπεδο από αυτούς που ρωτήθηκαν ότι δυσκολεύεται να προμηθευτεί ακόμη και τα αγαθά πρώτης ανάγκης.
Αξιοσημείωτο το γεγονός επίσης ότι οι Βολιώτες δεν εμπιστεύονται ακόμη τις συνεταιριστικές τράπεζες. Από όσους ρωτήθηκαν ένα ποσοστό 89% δεν συνεργάζεται με καμία.
Στο χείλος... της κρίσης
Η κρίση που μαστίζει εδώ και μερικά χρόνια αποτέλεσμα τις εμπορικές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, άρχισε να βαθαίνει τους τελευταίους μήνες.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο τζίρος των επιχειρήσεων έχει πέσει κάτω από το μισό και δεκάδες μικροεπιχειρήσεις οδηγούνται στο μαρασμό και τη χρεοκοπία.
“Όλο το προηγούμενο διάστημα είχαμε τεράστιες παροχές προς το τραπεζικό σύστημα και ταυτόχρονα το τραπεζικό σύστημα ακολούθησε διαδικασίες οι οποίες οδήγησαν σε τρομερά κέρδη, αλλά και σε ανασφάλειες σχετικά με την προοπτική της οικονομίας, αλλά και τις επιπτώσεις σχετικά με την οικονομική κρίση” σημειώνει ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Κων. Κόγιας.
Ο στόχος δεν είναι οι φορολογούμενοι να στηρίξουν τους τραπεζίτες. Ο στόχος έπρεπε να είναι η πραγματική οικονομία. Και αντί να δώσουν τα 28 δισεκατομμύρια ευρώ για να καλυφθούν οι επισφάλειες των τραπεζών, θα ήταν προτιμότερο να δοθούν τα 28 δισεκατομμύρια για να στηριχθεί η πραγματική οικονομία.
Στο ερώτημα πώς μπορεί να ξεπεραστεί η κρίση, ο κ. Κόγιας είναι σαφής: «Φοροελαφρύνσεις και ρευστό στην αγορά για να αυξηθεί η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αλλά και μέτρα όπως η πάταξη του παρεμπορίου».
Στο ερώτημα πώς μπορεί να ξεπεραστεί η κρίση, ο κ. Κόγιας είναι σαφής: «Φοροελαφρύνσεις και ρευστό στην αγορά για να αυξηθεί η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αλλά και μέτρα όπως η πάταξη του παρεμπορίου».
Στην έρευνα που πραγματοποίησε η ΟΕΒΕΜ ένα ποσοστό 86% εκτιμά ότι το παρεμπόριο αποτελεί μία σημαντική αιτία αφαίμαξης εισοδήματος από τις εμπορικές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ επίσης το ίδιο ισχύει και για τα πολυκαταστήματα, αφού ένα ποσοστό 89% απαντά ότι ανταγωνίζονται την τοπική αγορά και ένα ποσοστό 88% απαντά ότι δεν πρέπει να χορηγούνται άδειες για τη λειτουργία τους μέσα στο Πολεοδομικό συγκρότημα.
Βάσω Κυριαζή
Από την εφημερίδα Ταχυδρόμος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου