Κάθε χρόνο και χειρότερα! Μείωση γύρω στο 10% παρουσίασαν οι αφίξεις τουριστών για την Ελλάδα, το έτος 2009, συγκρινόμενες με το 2008.
Οι διανυκτερεύσεις έχουν μειωθεί 15 % περίπου, γιατί έχει μειωθεί στα τελευταία χρόνια και ο μέσος όρος παραμονής τους, και η μείωση των εσόδων έχει ξεπεράσει το 20% .
Ο επιμερισμός της μείωσης των εσόδων έχει χτυπήσει περισσότερο τις μικρές οικογενειακές μονάδες. Και τούτο γιατί δεν μπορούν ή δεν συμφέρει να εφαρμόσουν το σύστημα της μόδας το All inclusive, το λεγόμενο βραχιολάκι, δηλαδή όλα πληρωμένα . Διαμονή, φαγητά και ποσά. Το σύστημα αυτό κατάστρεψε και όλες τις αδελφές επιχειρήσεις, εστιατόρια, μπάρ κλπ σε κάθε περιοχή. Αυτές που υπάρχουν γύρω από τα μεγάλα ξενοδοχεία. Υπάρχουν πελάτες ξενοδοχείων που έρχονται και φεύγουν, χωρίς να δώσουν και κάτι παραπάνω σε επιχειρήσεις εκτός ξενοδοχείων.
Ανταποκρίνονται τα στοιχεία αυτά στην πραγματικότητα; Όχι απόλυτα ,γιατί δυστυχώς, δεν υπάρχει αξιόπιστος κρατικός μηχανισμός για να εγγυηθεί την ακρίβεια αυτών των στοιχείων. Είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα δηλώνεις ότι θέλεις !
Ακόμα και οι ανακοινώσεις των στοιχείων μπορεί να υποκρύπτουν και πολιτικές σκοπιμότητες.
Ο Τουρισμός μας βρίσκεται στη χειρότερη μορφή του. Η κατηφόρα άρχισε πριν χρόνια και όχι τώρα με την οικονομική κρίση. Βρίσκεται στο σημείο μηδέν.
Οι μικρές τουριστικές επιχειρήσεις βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής. Καμία μέριμνα γι αυτές. Δίνονται δάνεια και επιχορηγήσεις ( δωρεά χρήμα) για να αυξηθούν τα 1.000 κρεβάτια και να γίνουν 2.000 σε ξενοδόχους και δεν δίνονται στις μικρές επιχειρήσεις , ώστε τα 100 να γίνουν 130 ! Οι τράπεζες και το κράτος δεν εμπιστεύονται τους μικρούς ! Ίσως γιατί δεν μπορούν να μπουν στα κυκλώματα.
Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν και το πρόβλημα ανταγωνισμού στις τιμές. Δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις μειώσεις τιμών των μεγάλων. Τα μεγάλα ξενοδοχεία. τα οποία αποτελούν πλέον, μικρές πόλεις ή χωριά έχουν μέσα τα πάντα. Τα μεγάλα ξενοδοχεία υπολογίζουν και στα extra έσοδα από παρεμφερείς δραστηριότητες εντός του ξενοδοχείου.
Τα μεγάλα ξενοδοχεία έχουν βιομηχανοποιηθεί ! Ο πελάτης είναι το Νο 999
Έχει χαθεί η επαφή με τον πελάτη, έχει χαθεί το παραδοσιακό φαγητό, έχει χαθεί η ελληνική κουλτούρα, εξυπηρέτηση και φιλοξενία. Οι παραδοσιακοί μας χοροί και η διασκέδαση έχουν αντικατασταθεί με Ρωσικά μπαλέτα ! Τότε σε τι διαφέρουμε από τις άλλες ανταγωνίστριες χώρες, ώστε οι τουρίστες να προτιμήσουν την Ελλάδα ;
Η δύναμη της διακίνησης των τουριστών της Ευρώπης έχει περιέλθει μονοπωλιακά σε 4-5 ισχυρούς τουριστικούς οργανισμούς Tour Operations, με κάθετη οργάνωση- γραφεία τουρισμού, αεροπλάνα, δικά τους ξενοδοχεία κλπ- και προωθούν τους τουρίστες εκεί που θέλουν ή εκεί που είναι τα συμφέροντα τους.
Αλλά και Ανάλογα με τις προσφερόμενες μίζες ή τα δωράκια προς τους γενικούς διευθυντές και τα στελέχη τους.
Αυτοί καθυστερούν τις πληρωμές τους προς τα ξενοδοχεία. Μεγάλα υπόλοιπα καλοκαιρινής περιόδου διακανονίζονται με επιταγές για το επόμενο έτος, ενώ αυτοί έχουν εισπράξει ακόμα και το κέρδος τους, πριν ο τουρίστας μπει στο αεροπλάνο για τις διακοπές του ! Αυτή δυστυχώς είναι η κατάσταση.
Κυρία Άντζελα Γκερέκου, Υπουργέ Τουρισμού, έχετε την ικανότητα να διαχειριστείτε θετικά την κρίση και να χαράξετε μία νέα πολιτική για τον Τουρισμό ; Ιδού η Κέρκυρα ( πατρίδα σας ) ιδού η Ελλάδα, ιδού και το πήδημα !!
Από το Χρυσόστομος
1 σχόλια:
Φίλε bloger, σε ευχαριστώ πολύ για την αναδημοσίευση του άρθρου :
Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
Χρυσόστομος
Δημοσίευση σχολίου