Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2009

«Εμφύλιος» στον κλάδο. Στο δρόμο οι ιδιοκτήτες αδειών ΤΑΧΙ του 2000


*Σε απόγνωση περισσότερες από είκοσι οικογένειες * Παρέμβαση της Νομαρχίας προς τον αρμόδιο υπουργό για νομοθετική ρύθμιση που θα επιλύσει οριστικά το πρόβλημα

Άδειες και πινακίδες κλήθηκαν να επιστρέψουν έως το μεσημέρι χθες οι ιδιοκτήτες των επίμαχων αδειών ταξί του 2000, μετά τις αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου. Στη Νομαρχία Μαγνησίας, οι ιδιοκτήτες των αδειών ταξί που έμειναν χωρίς δουλειά αναζητούσαν «σανίδα σωτηρίας». Πρόκειται για την επιβίωσή μας, τόνιζαν ενώ ο «εμφύλιος» που έχει ξεσπάσει στον κλάδο θα έχει ως φαίνεται συνέχεια.
Ο Νομάρχης Μαγνησίας απέστειλε στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αίτημα για εξέταση της δυνατότητας νομοθετικής ρύθμισης που θα επιλύσει το πρόβλημα με τις άδειες ταξί, σύμφωνα και με σχετική απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου. Επίσης με απόφαση που υπέγραψε η αρμόδια αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη, ορίστηκε για την ερχόμενη Παρασκευή η συνεδρίαση της νομαρχιακής επιτροπής για θέματα Ε.Δ.Χ. η οποία θα γνωμοδοτήσει για την αναγκαιότητα κυκλοφορίας 15 ταξί στο Βόλο.
Θέση επί της πρότασης του νομαρχιακού συμβουλίου για νομοθετική ρύθμιση θα κληθεί να πάρει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, πρόταση που διατυπώνεται ως εξής: «Όλες οι άδειες κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτων, όπως υφίστανται κατά την 31-12-2008, οι οποίες εκδόθηκαν βάσει κανονιστικών αποφάσεων Νομαρχών, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.2 των Ν. 1437/1984, θεωρούνται νόμιμες από την έκδοσή τους» ή «Κυρώνεται με ισχύ νόμου η με αρ. 11856/2000 κανονιστική απόφαση του Νομάρχη Μαγνησίας και θεωρούνται νόμιμες και ισχυρές οι βάσει αυτής εκδοθείσες άδειες ΕΔΧ αυτοκινήτων, ως υφίσταντο την 31.12.2008».
Ο Νομάρχης Απ. Παπατόλιας στην επιστολή του αναφέρεται στο ιστορικό της υπόθεσης που ξεκινά το 2000 και από τότε «σέρνεται» στις αίθουσες των δικαστηρίων, χωρίζοντας τον κλάδο των ταξί σε αντίπαλα «στρατόπεδα» ενώ μετά την απόφαση για παράδοση των κλειδιών των ταξί, οι ιδιοκτήτες των επίμαχων αδειών βρέθηκαν στο δρόμο επ' αόριστον.
Τη λύση μπορεί να δώσει νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με τη Νομαρχιακή Αρχή. Ειδικότερα στην σχετική επιστολή προς τον υπουργό Δημ. Ρέππα αναφέρονται εκτός άλλων τα εξής: «Η Νομαρχιακή Διοίκηση το 2000 διέπραξε ένα διαδικαστικό - διοικητικό σφάλμα μετά από ομόφωνη απόφαση του Ν.Σ. Σύμφωνα με απόφαση του ΣτΕ η σύνθεση της Επιτροπής του αρθρ. 2 παρ.1 του ν.1437/1984 ήταν παράνομη και ως εκ τούτου όλες οι πράξεις από κει και μετά κρίθηκαν παράνομες.
Οι ιδιοκτήτες, όμως, των 14 ταξί, στους οποίους χορηγήθηκαν οι άδειες το 2001 δεν έκαναν καμιά απολύτως παράνομη πράξη. Υπέβαλαν καλή τη πίστει τα δικαιολογητικά τους, είδαν τη Διοίκηση να τους χορηγεί επίσημες άδειες, εμπιστεύθηκαν αυτή τη Διοίκηση, χρεώθηκαν για να αγοράσουν τα αυτοκίνητά τους και να εγκαταστήσουν ραδιοδίκτυο, ενώ από τότε βιοπορίζονται αποκλειστικά από αυτό το επάγγελμα. Επιπλέον, επί 8 χρόνια σύρονται σε δικαστήρια, καταβάλλουν διαρκώς δαπάνες σε δικηγόρους και παραστάσεις και χάνουν μεροκάματα, χωρίς όμως οι ίδιοι να έχουν κανένα μερίδιο ευθύνης.
Η Διοίκηση πρέπει κάποτε να αποκαταστήσει την τάξη και να προχωρήσει σε ενέργειες που να διορθώνουν ουσιαστικά το σφάλμα της και να αποκαθιστούν τις δυσμενείς συνέπειες σε όλα τα επίπεδα. Πρέπει δε να σας επισημάνω, ότι αυτή η εκκρεμότητα έχει φέρει στα πρόθυρα «εμφυλίου πολέμου» τους επαγγελματίες ταξί της περιοχής μας, οι οποίοι έχουν χωριστεί σε δύο «στρατόπεδα» και βρίσκονται σε διαρκή ένταση και αντιπαράθεση. Δεν υπάρχει περίπτωση να ησυχάσουν όλες οι πλευρές και να κατευναστούν τα πνεύματα αν δεν επιλυθεί το θέμα με έναν οριστικό τρόπο από την κεντρική εξουσία. Μόνιμη και οριστική λύση μπορεί να δοθεί όμως μόνο μέσα από μία δίκαιη και ασφαλή νομοθετική ρύθμιση».
Ειρήνη Καραμήτσου

buzz it!

Related Posts with Thumbnails
 
Προσαρμοσμένη αναζήτηση
    follow me on Twitter

    Αξίζει να τα δείτε...

    Οι φίλοι μου στο Sync.gr

    ΜΑΓΝΗΤΗΣ Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template