Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του Ινστιτούτου, καπετάνιος του πλοίου, «σήμερα παραδίδει το καράβι στη μάνα του, το Βόλο». Πρόσθεσε επίσης, ότι για τον ίδιο η σημερινή είναι η μέρα του μεγάλου ... ουφ!, όχι με την έννοια του «ξεμπερδέψαμε» αλλά με την έννοια ότι ξεπεράσαμε πολύ δύσκολα εμπόδια για να φθάσουμε μέχρις εδώ. Ο κ. Κούρτης, αφού αναφέρθηκε σε όλους όσοι συνέβαλαν στο να γίνει το πλοίο και οι πλόες του είπε πως το παραδίδει πλέον στα καλύτερα χέρια και πρότεινε να συντηρηθεί, να στεγαστεί, να αξιοποιηθεί και αν αναδειχθεί. Τέλος ανέφερε πως δεν αποστασιοποιείται, δήλωσε χαρούμενος γιατί έγιναν όλα όσα είχαν προγραμματιστεί και πρόσθεσε πως όποτε χρειαστεί θα είναι αδίστακτα παρών.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Βόλου, κ. Αλέκος Βούλγαρης, αφού έκανε μια αναδρομή στην πορεία του εγχειρήματος για τη ναυπήγηση ενός πλοίου σχεδόν πανομοιότυπου με αυτό της μυθικής Αργούς, που ξεκίνησε πριν 7 ολόκληρα χρόνια, τόνισε ότι πλέον, η Αργώ αποτελεί μια επένδυση στο μέλλον αυτής της πόλης. Επίσης ενημέρωσε ότι μέχρι να κατασκευαστεί το Θεματικό Πάρκο που θα στεγάσει μόνιμα το πλοιάριο, η Αργώ θα βρει προσωρινή στέγη σε μεταλλική κατασκευή, στο Λιμάνι του Βόλου.
Μεταξύ άλλων στο πρωτόκολλο παράδοσης- παραλαβής αναφέρεται: «Ένα ξύλινο πρωτότυπο πειραματικό σκάφος, εκδοχή προϊστορικής πεντηκοντόρου (14ου αιώνα π.Χ.) με συνολικό μήκος 28,5 μ., μέγιστο πλάτος 4,20μ. και ύψος κύτους 2,00μ., όπως αυτό έχει μελετηθεί, τεκμηριωθεί, ναυπηγηθεί και πιστοποιηθεί σύμφωνα με το ομώνυμο ερευνητικό πρόγραμμα.
Το σκάφος είναι απενεργοποιημένο επί τρίμηνο (σε μακρά απόθεση) τοποθετημένο επί του ειδικού φορέα / τρέιλερ (πρόχειρα ημιστεγασμένο / καλυμμένο) χωρίς ειδική συντήρηση (πέραν της τακτικής διαβροχής του). Το σκάφος είναι τοποθετημένο σε ημιυπαίθριο, περίφρακτο ελεγχόμενο χώρο του Ο.Λ.Β. (στην προβλήτα κρουαζιερόπλοιων) Εξαρτισμός – Εξοπλισμός
Μέσα στο κύτος του σκάφους, υπάρχει εναποτεθειμένο ή εγκατεστημένο, το μέρος του εξαρτισμού και εξοπλισμού που χρησιμοποιήθηκε κατά το τελευταίο Πολιτιστικό Ταξίδι του στη Γεωργία και παραδίδεται μαζί με αυτό:
α) Ιστός (με μια Αντένα, Ιστίο, Σχοινιά χειρισμού)
β) Συστρεφόμενος διαμήκης εντατήρας/«Υπόζωμα» ως και εξωτερικό περίζωμα ασφαλείας.
γ) Κουπιά σαράντα έξι (46) και (8) οκτώ εφεδρικά. Πηδάλια δύο (2)
δ) Ναυτική Τουαλέτα (στο πρόστεγο)
ε) Ηλεκτροστάσιο/ Αντλιοστάσιο (2 συσσωρευτές, 1 φορτιστής, 1 καλώδιο τροφοδοσίας, 2 αντλίες κύτους, 1 φορητή γεννήτρια)
στ) Ηχοσύστημα συντονισμού κωπηλασίας (1 ενισχυτής και 4 μεγάφωνα, 1 ΜP3, 1 Μετρονόμος)
ζ) Κινητά Εφόδια: (2 άγκυρες + 1 πλωτή, 48 ατομικά + 2 κυκλικά σωσίβια, 4 φορητά VHF + 2 φορτιστές, 2 πυροσβεστήρες, 48 δερμάτινα καλύμματα + μαξιλάρια, 11 ελαστικά παραβλήματα, 3 κάβοι κλπ σχοινιά πρόσδεσης)
Τα λοιπά εφόδια φυλάσσονται από τη ΔΗ.Τ.Ε.Β.
Με την υπογραφή του παρόντος βεβαιώνεται ότι το διεξαγόμενο Ερευνητικό Πρόγραμμα έχει συντελεσθεί πλήρως και αναγνωρίζεται ότι και οι δύο συμβαλλόμενοι έχουν εκπληρώσει εκατέρωθεν όλες τις συμβατικές τους υποχρεώσεις».
Τρ.Δ.Γαβρινιώτης
Από την εφημερίδα Ελευθερία
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου