Στα 13 εκ. € αποτιμά η Νομαρχιακή Αρχή την οικονομική ζημιά της Νομαρχίας, από τη διαχείριση της περιφερειακής διοίκησης, από τον πρώην Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Θεσσαλίας Φώτη Γκούπα, τα οποία θα διεκδικήσει από τα υπουργεία, ωστόσο υπάρχει πρόβλημα, διότι, για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις που υπάρχουν, από κάπου θα λείψουν χρήματα, με αποτέλεσμα να υπάρχει ορατός κίνδυνος να υποβαθμιστεί η ποιότητα υπηρεσιών της ΝΑΜ προς τους πολίτες.
Όπως επισήμανε ο Νομάρχης Απόστολος Παπατόλιας, συνολικά οφείλονται στη ΝΑΜ 7.300.000 ευρώ, ενώ οφείλονται, για τη συντήρηση του οδικού δικτύου με βάση τις δεσμεύσεις του υπουργείου Οικονομικών, του ΥΠΕΣ και της ΕΝΑΕ για έτη 2008-09, 4.500.000 € εκ των οποίων καταβλήθηκαν οι 500.000.
Στα παραπάνω προστίθεται 1 εκ. που είναι τα οδοιπορικά των υπαλλήλων τα δύο τελευταία χρόνια που αυξήθηκαν μονομερώς από το ΥΠΕΧΩΔΕ και οι Νομαρχίες καλούνται να τα καταβάλουν, αλλά και η κατάργηση των τελών μεταβίβασης αυτοκινήτων για ένα τετράμηνο (προκειμένου να ανακάμψει η αγορά αυτοκινήτου) που ανέρχονται σε 400.000 €.
Τόσο ο Νομάρχης, όσο και ο αντινομάρχης Ηλίας Ξηρακιάς έκαναν λόγο για δύσκολη δουλειά, προκειμένου να διεκδικηθεί η επιστροφή αυτού του ποσού στη Νομαρχία. Πρόσθεσαν δε ότι για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις για τα έργα «η Νομαρχία, δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει και να παράσχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πολίτες».
Ο Νομάρχης Μαγνησίας, έκανε χθες μια «ουσιαστική και νηφάλια αποτίμηση των δυσμενών οικονομικών συνεπειών που είχε για τη ΝΑΜ η διαχείριση της περιφερειακής διοίκησης από τον τέως Γενικό Γραμματέα κ. Φώτη Γκούπα», προσθέτοντας ότι αυτή η κίνηση γίνεται «εν ψυχρώ και όχι εν θερμώ, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου».
Οι δυσμενείς συνέπειες
Σύμφωνα με τον κ. Παπατόλια, οι δυσμενείς συνέπειες εστιάζονται σε τρία ζητήματα:
Το πρώτο, ανέφερε, αφορά στις τεράστιες εκκρεμότητες που άφησε η περιφερειακή διοίκηση στη ΝΑΜ, σε ότι αφορά στην αποπληρωμή έργων που χρηματοδοτήθηκαν από το ΠΕΠ Θεσσαλίας 2000-06 ΣΑΝΑ 3.
«Για την αποπληρωμή των νομικών δεσμεύσεων που προκύπτουν από τις συμβάσεις που κάναμε στο πλαίσιο μελετών που κάναμε στη ΣΑΝΑ 3 δεν έχει καταβληθεί το ποσό 1.800.000 ευρώ σε έργα και σε μελέτες», επισήμανε ο Νομάρχης.
Το ποσό αυτό διεκδικείται από το υπουργείο Οικονομικών και θα ζητηθεί η σύμφωνη γνώμη από την Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Άλλος ένας τεράστιος τομέας εκκρεμοτήτων που άφησε πίσω της η περιφερειακή διοίκηση, επισήμανε ο κ. Παπατόλιας, είναι η άρνησή της να συμβάλλει οικονομικά στην κάλυψη των νέων οικονομικών προϋποθέσεων που προκύπτουν από την υλοποίηση των έργων, κ.λ.π.
Τα υπόλοιπα ... «σπασμένα»
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Νομάρχης «τα σπασμένα - χρωστούμενα της περιφέρειας ανέρχονται σε 4.724.000 €», και έφερε ως παραδείγματα την πρώτη εργολαβία που αφορά στο φράγμα Παναγιώτικο όπου υπήρχε υπέρβαση 811.000 ευρώ για τροποποίηση της μελέτης για τη διέλευση του αγωγού, δεδομένου ότι η νέα χάραξη κόστιζε 811.000 ευρώ.
Ακόμη, χαρακτήρισε «έγκλημα» του κ. Γκούπα το φράγμα Μαυρομάτι, καθώς δεν ενέκρινε πιστώσεις μετά το τέλος του 2008, διότι βιάστηκε να το απεντάξει χωρίς να έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότησης της συνέχειας των πιστώσεων, ενώ το ΠΕΠ θα μπορούσε να τρέξει με την παράτασή του, μέχρι το τέλος του Ιουνίου 2009.
Ως τρίτο ζήτημα ο Νομάρχης ανέφερε το γεγονός ότι κάθε χρόνο υπάρχει ένα εγκεκριμένο όριο πληρωμών ανά Νομαρχία, για έργα και για μελέτες που εκτελεί η ΝΑ με χρήματα της Περιφέρειας.
Το όριο πληρωμών για τη ΝΑΜ είναι 4.200.000 € για έργα του ΠΕΠ Θεσσαλίας και 600.000 €, για τα έργα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, που καταβλήθηκαν κανονικά. Για τα έργα του ΠΕΠ Θεσσαλίας υπάρχει ένα υπόλοιπο ορίων πληρωμών 720.000ευρώ, που δεν καταβλήθηκε, επισήμανε ο Νομάρχης, ενώ οι υπόλοιποι Θεσσαλικοί νομοί πληρώθηκαν στο ακέραιο μέχρι τις 30 του περασμένου Ιούνη.
Ο κ. Παπατόλιας εκτίμησε ότι «έτσι πλήρωσε τη σύγκρουσή του με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και επειδή η ΝΑΜ δεν συμμορφώθηκε στις υποδείξεις του κ. Γκούπα, αυτός της έκοψε 720.000ευρώ»!
Όπως επισήμανε ο Νομάρχης Απόστολος Παπατόλιας, συνολικά οφείλονται στη ΝΑΜ 7.300.000 ευρώ, ενώ οφείλονται, για τη συντήρηση του οδικού δικτύου με βάση τις δεσμεύσεις του υπουργείου Οικονομικών, του ΥΠΕΣ και της ΕΝΑΕ για έτη 2008-09, 4.500.000 € εκ των οποίων καταβλήθηκαν οι 500.000.
Στα παραπάνω προστίθεται 1 εκ. που είναι τα οδοιπορικά των υπαλλήλων τα δύο τελευταία χρόνια που αυξήθηκαν μονομερώς από το ΥΠΕΧΩΔΕ και οι Νομαρχίες καλούνται να τα καταβάλουν, αλλά και η κατάργηση των τελών μεταβίβασης αυτοκινήτων για ένα τετράμηνο (προκειμένου να ανακάμψει η αγορά αυτοκινήτου) που ανέρχονται σε 400.000 €.
Τόσο ο Νομάρχης, όσο και ο αντινομάρχης Ηλίας Ξηρακιάς έκαναν λόγο για δύσκολη δουλειά, προκειμένου να διεκδικηθεί η επιστροφή αυτού του ποσού στη Νομαρχία. Πρόσθεσαν δε ότι για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις για τα έργα «η Νομαρχία, δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει και να παράσχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πολίτες».
Ο Νομάρχης Μαγνησίας, έκανε χθες μια «ουσιαστική και νηφάλια αποτίμηση των δυσμενών οικονομικών συνεπειών που είχε για τη ΝΑΜ η διαχείριση της περιφερειακής διοίκησης από τον τέως Γενικό Γραμματέα κ. Φώτη Γκούπα», προσθέτοντας ότι αυτή η κίνηση γίνεται «εν ψυχρώ και όχι εν θερμώ, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου».
Οι δυσμενείς συνέπειες
Σύμφωνα με τον κ. Παπατόλια, οι δυσμενείς συνέπειες εστιάζονται σε τρία ζητήματα:
Το πρώτο, ανέφερε, αφορά στις τεράστιες εκκρεμότητες που άφησε η περιφερειακή διοίκηση στη ΝΑΜ, σε ότι αφορά στην αποπληρωμή έργων που χρηματοδοτήθηκαν από το ΠΕΠ Θεσσαλίας 2000-06 ΣΑΝΑ 3.
«Για την αποπληρωμή των νομικών δεσμεύσεων που προκύπτουν από τις συμβάσεις που κάναμε στο πλαίσιο μελετών που κάναμε στη ΣΑΝΑ 3 δεν έχει καταβληθεί το ποσό 1.800.000 ευρώ σε έργα και σε μελέτες», επισήμανε ο Νομάρχης.
Το ποσό αυτό διεκδικείται από το υπουργείο Οικονομικών και θα ζητηθεί η σύμφωνη γνώμη από την Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Άλλος ένας τεράστιος τομέας εκκρεμοτήτων που άφησε πίσω της η περιφερειακή διοίκηση, επισήμανε ο κ. Παπατόλιας, είναι η άρνησή της να συμβάλλει οικονομικά στην κάλυψη των νέων οικονομικών προϋποθέσεων που προκύπτουν από την υλοποίηση των έργων, κ.λ.π.
Τα υπόλοιπα ... «σπασμένα»
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Νομάρχης «τα σπασμένα - χρωστούμενα της περιφέρειας ανέρχονται σε 4.724.000 €», και έφερε ως παραδείγματα την πρώτη εργολαβία που αφορά στο φράγμα Παναγιώτικο όπου υπήρχε υπέρβαση 811.000 ευρώ για τροποποίηση της μελέτης για τη διέλευση του αγωγού, δεδομένου ότι η νέα χάραξη κόστιζε 811.000 ευρώ.
Ακόμη, χαρακτήρισε «έγκλημα» του κ. Γκούπα το φράγμα Μαυρομάτι, καθώς δεν ενέκρινε πιστώσεις μετά το τέλος του 2008, διότι βιάστηκε να το απεντάξει χωρίς να έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότησης της συνέχειας των πιστώσεων, ενώ το ΠΕΠ θα μπορούσε να τρέξει με την παράτασή του, μέχρι το τέλος του Ιουνίου 2009.
Ως τρίτο ζήτημα ο Νομάρχης ανέφερε το γεγονός ότι κάθε χρόνο υπάρχει ένα εγκεκριμένο όριο πληρωμών ανά Νομαρχία, για έργα και για μελέτες που εκτελεί η ΝΑ με χρήματα της Περιφέρειας.
Το όριο πληρωμών για τη ΝΑΜ είναι 4.200.000 € για έργα του ΠΕΠ Θεσσαλίας και 600.000 €, για τα έργα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, που καταβλήθηκαν κανονικά. Για τα έργα του ΠΕΠ Θεσσαλίας υπάρχει ένα υπόλοιπο ορίων πληρωμών 720.000ευρώ, που δεν καταβλήθηκε, επισήμανε ο Νομάρχης, ενώ οι υπόλοιποι Θεσσαλικοί νομοί πληρώθηκαν στο ακέραιο μέχρι τις 30 του περασμένου Ιούνη.
Ο κ. Παπατόλιας εκτίμησε ότι «έτσι πλήρωσε τη σύγκρουσή του με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και επειδή η ΝΑΜ δεν συμμορφώθηκε στις υποδείξεις του κ. Γκούπα, αυτός της έκοψε 720.000ευρώ»!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου